פנאי - פורטל התיירות של הגליל מערבי

כניסה ללקוחות
צימרים ובתי מלון מסעדות ואירוח אטרקציות ואתרים טיפולים וספא טיולים ומדריכים תרבות ואומנות שופינג ומתנות לקבוצות וארגונים

כדאי לכם



תבלו בטעימים

מסעדות בגליל המערבי. כורדי, איטלקי, אמריקאי, ערבי וגלילי. סקירה של 22 מסעדות גליליות שישדרגו את החופשה. כתבה שנייה בסדרה / צוות פנאי

בחופשה אין מנוס. נרצה או לא, חייבים לאכול במסעדה. את הארוחות הללו נהוג לחלק לשניים: ארוחה שהיא בילוי – רומנטית, חגיגית, גורמה או איך שתקראו לה, וארוחה בשביל לשבוע במחיר הוגן. לא נתווכח כאן עם החלוקה הזו, רק נציין שלא תמיד יש סתירה בין השניים ובדיוק בנישה הזו מצויות המסעדות בסקירה שלפנינו. וכן, אכלנו בכולן, לפעמים יותר מפעם אחת. ובימים אלה שלאחר המלחמה, זה לא רק תענוג גדול לאכול במסעדות הללו, לפעמים זו גם מצווה. 
 
לכתבה ראשונה בסידרה, על מסעדות גורמה 
 
לאינדקס המסעדות בגליל המערבי 
 

כורדי זה הכי 

מסעדת שמש, עין יעקב (כשר) 
 
מסעדת שמש, מסעדה כורדית כשרה למהדרין, נמצאת בתוך מושב עין יעקוב, על הכביש המוביל מהקיבוצים יחיעם וגעתון לתרשיחא וכפר ורדים. המקום הוא הצגה של אישה אחת – עליזה שמש, בעלת המסעדה. החיוך מאיר הפנים הוא רק הקדמה למה שהיא הולכת להעמיס לכם על השולחן, הכל מעשה ידיה: מבחר סלטים טעימים ומתובלים, כמה מנות קובה נהדרות (קובה במיה, קובה בורגול, קובה תפוחי אדמה, ככה או בתוך מרק), מבחר ממולאים (קישואים, חצילים ובצלים) וכמנה עיקרית אפשר לבחור עוף ממולא ברוטב סילאן, קבב מיוחד של עליזה או בשר על האש. הכל פשוט טעים טעים וטעים. 
ניתן לקחת אוכל הביתה או לצימר (טייק-אווי כורדי, מכנה זאת עליזה בחיוך), ואורחי הצימרים שומרי המסורת יכולים להזמין מראש אוכל כשר לשבת. אם רוצים להגיע למסעדה היפה, מומלץ לתאם מראש, ואפשר להזמין גם אירועים. (רביב צור) 
מסעדת שמש, עין יעקב, 04-997998, 050-5256158. 
 

הפתעה בתחנה 

סטופ קפה, תחנת דלק מונפורט על כביש מעלות נהריה 
 
הקונספט המוצלח כל כך של מזנון דרכים ומסעדה איכותית הגיע לצפון עם "סטופ קפה". אפשר לעצור לחפיסת סיגריות, שתייה קלה, או "קופי טו גו", אפשר להתענג על סנדביץ' טרי ואיכותי ואפשר ליהנות מארוחה מעולה במחירים סבירים במתחם ה"וי.איי.פי" (זה אתם) של המסעדה. הלכנו על האופציה האחרונה, ואוי, כמה נהנינו. הלכנו על שתי מנות פטריות: שמפיניון טריות מוקפצות עם כבד עוף, בצל, עירית ומלפפון חמוץ (כן, כן) וטובלות ברוטב שמנת עשיר; ופטריות ממולאות בתערובת גבינות בציפוי פריך, חגיגה של טעם. לצד המנות נח לו סלט עלי בייבי טרי וטעים. 
יש גם ארוחות בוקר ישראליות עשירות ב-32 שקלים, והתפריט הוא עשיר מאוד עם מאכלים לכל שעה של היום – ממוקדם בבוקר ועד לשעות הלילה המאוחרות. במקום מוגש קפה משובח של סקוואלה, והמחירים הוגנים ביותר. (אייל כץ) 
סטופ קפה, כביש 89 מעלות נהריה, תחנת הדלק מונפורט (מול עאסי סנטר) 04-9572685. 
 

אווזים זה מקצוע 

אווז הרביירה, צומת חוסן 
 
אווז הרביירה השוכנת ממש על צומת חוסן מול אגם מונפורט, היא מסעדה מזרחית שיודעת לפנק את הסועד כמו שצריך, ומקפידה על מקצוענות לשמה. באולם ממוזג ורחב ידיים מסודרים שולחנות יפים וכסאות נוחים, ומלצר מקצועי בלבן מניח בזריזות על השולחן ים של סלטים טריים ומשובחים (הקפידו לבקש פטריות ממולאות) שמרפדים את הבטן טוב טוב לקראת המנה העיקרית. בעיקרית שפע של בשרים – משיפודי פרגיות ועד אנטרקוט דרך צלעות ולבבות, קבב מופלא באמת ועוד ועוד. אני דלוק במיוחד על שישליק האווז (למעוניינים, יש גם כבד אווז), בשר שאולי אינו רך ונימוח בפה, אבל בעל מרקם בשרני מאוד וטעם עשיר ומפתיע. מבחר קינוחים יסיים ארוחה טעימה, ממלאת (אם לא תיזהרו היא תהיה ממש מפוצצת) ובמחירים סבירים מאוד מאוד. 
במקום שפע חנייה ורחבת דשא סגורה לטובת הילדים. (אייל כץ) 
אווז הרביירה, צומת חוסן, 04-9873548. 
 

ארז הלבנון 

מסעדת ארזים, שלומי 
 
על הכביש הראשי של שלומי, לא רחוק מצומת חניתה, שוכנת מסעדת ארזים. האוכל הוא לבנוני בשילוב הרפרטואר המוכר של מסעדות בשרים מזרחיות. אפשר להזמין לפי תפריט, אבל אנחנו (שתי משפחות גדולות כולל ילדים) הלכנו על "פיקס פרייס" – 60 שקלים למבוגר, ואל תשאלו מה קיבלנו. לסיפתח הגיעו חומוס לסוגיו, פול, מסבחה עם בשר, סלט עלים פצצתי, טאבולה, סלט ירקות ערבי ועוד סלטים משגעים. בהמשך הונחו על השולחן פלטות בשר ענקיות שכללו שיפודי קבב מעולה, סטייק פרגית ענקי, שיפודי פרגית, שניצלים לילדים טעימים באופן מיוחד וצ'יפסים פריכים. המחיר כולל שתייה קלה וקינוח – בקלאווה וקפה שחור או תה. 
אם יש לכם מזל, תוכלו ליהנות מהפלאפל המדהים שלהם, ואם אתם מזמינים מהתפריט נסו את התבשילים המיוחדים (למשל: "מפרוש" – בשר עגל מבושל עם עלי דפנה), כולם טעימים להפליא. 
מסעדת ארזים, שלומי, 04-9875244. 
 

הלילות של בירות 

ליאלי בירות, גוש חלב 
 
על הכביש הראשי בין סאסא לגוש חלב, בין מטעי דודבנים, שוכנת מסעדת ליאלי בירות (לילות בירות). בקתת עץ חביבה ומזמינה, שולחנות עם מפות באדום וירוק, וחגיגה של אוכל לבנוני אותנטי, פשוט וטעים. כבר הסלטים הם חגיגה מיוחדת במינה. סלט עלים מעולה, גבינות מיוחדות, מג'דרה מעדשים שעושה חגיגה בחיך, וכמובן הפתוש, אולי הסמל של המטבח הלבנוני, ושלל ממולאים מיוחדים. בפרק הבשרים אפשר ליהנות מסטייקים עסיסיים וטובים, קבב, שיפודים למיניהם ועוד. התפריט משתנה מעת לעת ובהתאם לעונות השנה, וליאלי בירות היא בדיוק סוג המסעדה בה מומלץ לבקש את המלצת הבית ולא להיצמד לתפריט. הבעלים, עלם עלם, יקלוט אתכם בשנייה וידאג להניח על השולחן את המאכלים במיוחדים שיתאימו בדיוק לטעם שלכם. (אייל כץ) 
ליאלי בירות, כביש ראשי סאסא גוש-חלב, 04-6989864. 
 

ממונירה באהבה 

חומוס פול אל-אפנדי, פקיעין 
 
לכל כפר יש את החומוס שלו, ואנחנו מכירים עשרות חומוסיות שממתמודדות על התואר "החומוס הכי טוב בארץ". היום נדבר על החומוס של פקיעין. בכניסה המערבית מכיוון מעלות, קצת לפני סבתא ג'מילה מצד ימין רואים שלט גדול ורחבה מוצלת בעץ זית גדול. זהו חומוס אל-אפנדי. פנדי, בנה הצעיר של בעלת הבית מונירה, יקבל את פניכם בחיוך, ידאג לכם למקום טוב ויציע לכם ממגוון סוגי החומוס: חומוס גרגרים, חומוס פול, חומוס צנובר , משאושה ומחלוטה. 
האווירה במקום מזכירה קצת כפר יווני (ובעצם, כשאתם נופשים ביוון, חפשו מקום שיזכיר לכם את פקיעין) והחומוס, מעשה ידיה של מונירה, פשוט מצוין. החומוס מלווה בחמוצים וזיתים מהכרם המשפחתי שגם הם נכבשו על ידי מונירה. בסיום תוכלו לבחור בין קפה שחור לתה צמחים המורכב מחליטה של 16 צמחים שונים. מחיר לארוחה כולל שתייה: 24 שקלים. (מנחם אלבז) 
מסעדת אל-אפנדי, פקיעין, 04-9976886, פתוח בשעות 7:00-10:00. 
 

מה שעוף יכול לעשות 

מסעדת ח'יר, בכניסה לטמרה 
 
מסעדת ח'יר נמצאת על כביש סומך אחיהוד, בכניסה הצפונית לטמרה במתחם תחנת הדלק "דלק". המסעדה מעוצבת להפליא, בה שולטים גווני הכתום והכחול. בערב בולט מבנה המסעדה בתאורה מיוחדת. בעל המסעדה, בחור צעיר וחייכן, בן למשפחת מסעדנים, מגיש מאכלים בטעמים וניחוחות מזרחיים מסורתיים. 
אל שולחננו הוגשו מבחר סלטים בטעם של עוד, וכמנה עיקרית הלכנו על מנת הדגל - עוף על פחמים ללא עצמות בלווי תפוח אדמה מטוגן, מג'דרה ואורז. קינחנו בקפה ובקלאווה, וחזרנו מפוצצים. יש גם מבחר בשרים על האש, טרי וטעים, ולילדים מציע המקום מנות ילדים הכוללות שניצל וצ'יפס. 
בחצר המסעדה מדשאה ומתקני שעשועים. (רביב צור) 
מסעדת ח'יר, טמרה, 04-9941468 
 

להגיע לבאר 

מסעדת אל ביר, בכניסה לטמרה 
 
מסעדת "אל ביר" (בתרגום לעברית: "הבאר") נמצאת על כביש סומך אחיהוד, צמוד לכניסה הראשית לכפר טמרה. לדברי בעל המקום, ג'מאל, מקור השם הוא באר שעמדה במקום מאות שנים ומיקומה הועתק לאחרונה. 
ג'מאל הקים מסעדה ייחודית עם רעיון מדליק תרתי משמע: מנגל שולחני. קונים בשר על המשקל, וממנגלים בצמוד לשולחן. הסלטים והשתייה הוגשו במהירות, וגם הבשר לא בושש. הוא הגיע אלינו כשהוא כבר משופד בלוויית שיפודי בצל, עגבנייה ופלפל חריף. מבחר הבשרים (טריים ואיכותיים) כולל פרגית (80 שקלים לק"ג), עגל (120), כבש (160) ועוד. מרבית הסלטים כלולים במחיר. 
ניתן לשבת בתוך המסעדה או במרפסת גדולה בחוץ. המקום מרווח ויש גישה נוחה לנכים. (רביב צור) 
מסעדת אל ביר, טמרה, טל:052-5147590. 
 

פסגת הניוקי 

סמדר בכליל, כליל 
 
בקצה היישוב כליל, בין זיתים וגפנים, נמצאת המסעדה של סמדר. מבנה המסעדה שימש בעבר כבית מגורים, ולאחר שהמשפחה בנתה בית חדש, הוא הפך למסעדה כשסמדר שמרה את מטבחה האהוב כפי שהיה ומארחת את הסועדים בין חדרי המבנה, המרפסת והבוסתן. 
את ילדותה עשתה סמדר באיטליה, מכאן ההשפעה על סגנון האוכל, אותו מגדירה סמדר כחלבי בניחוח איטלקי. אל שולחננו הוגש קנקן לימונדה קרה, וכמנת פתיחה גבינת חלומי וירקות ברוטב וינוגרד. בהמלצתה של סמדר הגיעו לשולחננו סלט הבית בלוויית לחם חלוקים מרוקאי עם חמאת שום, רוטב פסטו וזיתים. נהדר. כמנה עיקרית טעמנו פטוצ'יני תרד וניוקי ברוטב עגבניות ועשבי תיבול. את הפסטות מכינה סמדר בעצמה והתוצאה מרהיבה. ניוקי כזה טרם טעמנו. רך, עדין ומשאיר טעם של עוד. 
קינחנו בטארט תפוחים המוגש עם גלידה ובפרפה פירות יער, כיף אמיתי. 
בראנצ' מוגש מדי יום בין השעות 9:00–12:30, ארוחות ערב חשוב לתאם מראש. (רביב צור) 
סמדר בכליל, כליל, 04-9561678 
 

איטליה אכן זכתה 

פאברוטי, מתחם ביג רגבה 
 
כבר מהשם "פאברוטי" עולה ניחוח איטלקי משובח. ואכן, המסעדה מעוצבת להפליא, תחת הגג הגבוה מרפסות רומנטיות, מלאות פרחי גרניום צבעוניים, וברקע מוסיקה רומנטית (לא רק של המאסטרו). 
אורי, בעל המקום, משתדל להעניק לכל לקוח יחס אישי. את בחירת התפריט הפקדנו בידי איתן, השף. 
פתחנו עם יין אדום, וסלסלת לחמניות הבית. כמנה ראשונה קיבלנו כבד עוף בתוספת רצועות בטטה, מנה טעימה ומעוצבת להפליא. עיקרית אחת הייתה דג דניס ברוטב תפוזים. מיוחד, טעים, ומוגש בעיצוב מוקפד. העיקרית השנייה הייתה סטייק אנטרקוט מפולפל, עדין ורך. הבשר המעולה לווה בתפוח אדמה אפוי, רצועות בטטה מטוגנות, בלוויית שיני שום ובצל בגריל. קינחנו בפנקוטה קוקוס מעשה ידי השף, קינוח מתקתק ועדין, והבנו למה איטליה זכתה גם במונדיאל. 
לילדים מציעה המסעדה גם פיצות, שניצל, מנות פסטה ומשחקי שולחן קטנים, במחיר שווה לכל כיס. 
ארוחות בוקר מוגשות כל השבוע עד 12:00 במחיר 32 ₪ בלבד. באמצע השבוע יש עסקיות במחיר המנה העיקרית. המנה היקרה ביותר עולה 62 שקלים. (רביב צור) 
פאברוטי, מתחם "ביג" רגבה, 04-9524005. 
 

בראנץ' גלריה 

אתנחתא, מושב בצת 
 
נעמי ושרון, שתי אחיות ממושב בצת, הקימו שתי גלריות בשם "אתנחתא". האחת, חדשה יותר, ממוקמת במתחם "פינגווין" בנהרייה והשנייה ממוקמת בחצר ביתן במושב, בלול שעבר הסבה ל"בראנץ' גלריה". 
המקום מלא בחפצים יפים וביניהם שולחנות אוכל ופינות ישיבה נמוכות. 
אל שולחננו הוגשו כוסות משקה קר, אשכוליות אדומות ולימונדה. אחריהן הונחו 16 ויותר מזטים מגוונים וטעימים, כולם מעשה ידיה של נעמי. בטטה שמימית, פלפלים מוחמצים, לביבות קישואים בלויית לבנה, סלט גזר, סלט ביצים, גבינות מתובלות, סלטי חצילים נפלאים, וגם מתוקים - חלבה וריבות תוצרת בית. כל אלו לווו בלחם אגוזים משובח ובסלט ירוק וטעים. אחריהם הגיעו חביתות – פטריות, עשבי תיבול ועוד. קינחנו בשתייה חמה עם עוגיות תוצרת עצמית לסיומה של חוויה קולינרית צבעונית וטעימה. 
גם 'ערבי מחבתות' מתקיימים במקום, לפי הזמנה. מדובר במפגש האורחים מבשלים לעצמם עם הדרכה והרבה מצב רוח טוב. 
המקום בבצת פועל בימי חמישי ושישי בשעות 9:00–16:00. שבת וימי חול – בהזמנה בלבד. מחיר ארוחת בוקר ליחיד: 45 שקלים. (רביב צור) 
אתנחתא, בצת, טל: 050-5200013, 050-2800012. 
 

טעים ומעניין 

ביסטרו מקומי, כרמיאל 
 
"ביסטרו מקומי" שוכנת במרכז הישן בכרמיאל. מוסיקה שקטה ועיצוב מוקפד יוצרים אווירה נעימה, והמקום מחולק לשתי קומות – מעשנים ולא מעשנים, חלוקה מבורכת במכבדת את שני הציבורים. 
בעלי המסעדה מסבירי פנים, ומקבלים את פני הבאים בחיוך רחב. 
האוכל בסגנון אירופאי. מאחורי כל מנה המוגשת במסעדה סיפור מעניין, אותו מספר בעל המקום. כמנת פתיחה הוגשה לי מנת catfish, דג רך וטעים, מתובל בטוב טעם, מעט חריף מעט מתוק. הדג הוגש בלוויית אורז, אורז בר וריזטו שלובים זה בזה. מנה מומלצת נוספת הינה 'טונה לפוטנסקה' – פילה טונה על גריל ברוטב עגבניות מיובשות, שמן זית, עשבי תיבול בתוספת פטוצ'יני. 
בעל הבית המליץ על יין הבית "מרקש דה שיווה", יין ספרדי בסיסי נעים בגרון. מחיר לקנקן קטן – 16 שקלים. מחירי המנות סבירים ביותר, והחוויה כולה מענגת. (רביב צור) 
ביסטרו מקומי, כרמיאל, מרכז מסחרי ישן, 04-9589589. 
 

ארגנטינה בכל זאת מנצחת 

דון אלברטו, כרמיאל 
 
אמנם במונדיאל דרום אמריקה איכזבה, אבל בכל מה שקשור לאוכל – הגחלת נשמרת והניצחון מובטח. מסעדת "דון אלברטו" בכרמיאל מציעה גריל בסגנון דרום אמריקאי, עם תפריט בשרים עשיר שמשאיר הרבה מקום של כבוד גם לרעיה ולילדים שאינם מזן הטורפים. אלו יכולים למצוא בקלות את עצמם במבחר של דגים, פסטות ומנות ילדים. 
המסעדה מעוצבת בסגנון כפרי עם ריהוט עץ ושולחנות דובדבן להשלמת הסטייל. הגריל הענק המוצב במסעדה מאפשר לעקוב מקרוב אחרי המנות שהזמנת. אלה עושות את דרכן לקיבתך כשהן מוגשות על גרילרים אישיים היישר אל השולחן. הקינוחים הם בסגנון אוריינטלי-ארגנטינאי. הפייבוריט של המקום הוא הפלאן המפורסם או מנת הקרפ שמוגשת עם הרבה מאד ריבת חלב וקצפת. המחירים סבירים ויש עסקיות. (אתי ברוש) 
דון אלברטו, כרמיאל, 04-9983147. 
 

לחיך ולנשמה 

אמנות בקפה, כרמיאל 
 
בחלל בן שתי קומות, המעוצב בטוב טעם בסגנון מודרני-חמים, שולבו בהצלחה מזון לבטן עם מזון לנשמה. המקום הוא שילוב ייחודי של קפה-מסעדה עם גלריית אמנות, בה מוצגות עבודותיהם של אמני הסביבה בתחומי הפיסול, ציור, עץ, קרמיקה, עור וזכוכית. 
המקום מציע קפה איטלקי טהור ומשובח במיוחד מבית היוצר של "פורטיולי" ותפריט של מטבח בריאות המבוסס על כריכים, טוסטים, מגוון רחב של סלטים ירוקים, סלטים חמים, פסטה ועוד. 
ביום יש גם מנות עסקיות וארוחות צהריים מיוחדות ובערב משמש בית הקפה בעיקר כמקום בילוי. בימים חמים אלה של הקיץ, מה צריך יותר אם אפשר ליהנות מהבריזה הנעימה במרפסת ומטעמו המרענן של קפה קר וופל בלגי משובח. 
אמנות בקפה, קק"ל 99 (המדרחוב החדש) כרמיאל, 04-9887880. 
 

טלה, שזיפים ורומנטיקה  

אלטול, כליל 
 
בכליל שבגליל, על גבעה בודדה מול נוף גלילי קסום של מטעי זיתים והים התיכון, תוכלו ליהנות משקט, שלווה, הרבה רומנטיקה ויופי של אוכל.  
המקום מציע תפריט מגוון ועשיר, אך בעיקר אחר, מתובל בתבלינים טריים הגדלים במקום: 
תבשיל קדירה של טלה בשזיפים, תאנים ממולאות בבשר עגל, פילה עגל ברוטב ציפורן, דניס בתנור בלימון ומרווה ועוד מבחר מנות צמחוניות. 
מהמרפסת המוצלת המשקיפה לנוף הגלילי המשכר, אפשר להתבשם מחגיגת הטעמים שמציעות המנות הראשונות ומהקינוחים תוצרת הבית כמו פרפה פסיפלורה, פינוק שוקולד, פאי תפוחי עץ ועוד. 
התפריט משתנה בהתאם לעונות השנה,ומומלץ להזמין מקום מראש.  
אלטול, כליל, 04-9562468, 052-2236328. 
 

כמו במנזה 

מטעמי תפן, א.ת. תפן 
 
איזה ישראלי לא יקפוץ על הזדמנות הקוראת לו "אכול כפי יכולתך"? במטעמי תפן הולכים על זה ומציעים ארוחות צהריים בשירות עצמי בהן ניתן למלא את הצלחת שוב ושוב, והכל במחיר המפתה של 28 שקלים לארוחת צהרים. 
המסעדה אסתטית, נעימה וממוזגת ופועלת כמו ה"מנזה" של הסטודנטים – עוברים מול סירי האוכל וממלאים צלחות בכל טוב. התפריט משתנה מדי יום ומציע מבחר של ארבעה בשרים ושפע תוספות, בר סלטים ושתייה קרה וחמה חופשי. המסעדה כשרה. כוכבים בתפריט: בשרים על האש, מוסקה, ממולאים, דגים, מאפה בשר, עוף צלוי, לשון ועוד. (אתי ברוש) 
מטעמי תפן, בניין "נוף" א.ת. תפן, 04-9872606. 
 

הכל דבש 

כוורת הבוסתן, פקיעין 
 
והנה מקום שהוא גם אטרקציה, גם זולה חביבה וגם אופציה לארוחה טובה. כוורת הבוסתן פקיעין ממוקמת על הכביש הראשי העולה לפקיעין מצומת חוסן. במקום שלל אטרקציות למבוגרים ולילדים (רכיבה על גמלים, כוורת שקופה, סרטוני הסברה על הדבורים, פעלות יצירה ועוד) ואוהל אירוח שהוא זולה אמיתית. בצד הגסטרונומי תוכלו ליהנות מלבנה ודבש, חומוס, חלות דבש וקפה תה במחירים מצחיקים. הדבש במקום פשוט מעולה והאירוח לבבי ומרתק. (אייל כץ) 
כוורת הבוסתן, פקיעין, 052-2477897. 
 

נשרים ותבשילים 

החווה של אליאס, מעיליא 
 
בחווה של אליאס קשה להחליט מהי החוויה שמותירה רושם גדול יותר: האוכל הטעים והמיוחד, או הנוף המדהים אפילו במנחים גליליים. החווה היא מתחם אירוח בנחלה המשפחתית הממוקם ממש על צוק הנשרים מעל ערוץ נחל כזיב. במקום פינות ישיבה תחת סככות צל, מתקנים לבישול עצמי (גריל פחמים, כיור שולחנות עבודה) ושבילי טיול מקסימים כולל ירידה אל צוק הנשרים עצמו – פלטו מסולע המסתיים בקיר אנכי בן 102 מטרים מעל ערוץ נחל כזיב. הנחל עצמו זורם 300 מטרים מתחתכם והמראה מרהיב ומרשים (רק להקפיד על נוהלי בטיחות, במיוחד עם הילדים). האוכל הוא לפי הזמנה וההיצע כולל סלטים, בשרים על האש, תבשילים אותנטיים ועוד. אפשר לשלב בארוחה פעילויות פולקלור וגם טיול מודרך עם אליאס, מורה דרך במקצועו. (אייל כץ) 
החווה של אליאס, מעיליה, 052-2829963. 
 

רומני זה אני 

טרנסילבניה, כביש מעלות תרשיחא 
 
מסעדת טרנסילבניה היא חגיגה אמיתית לחובבי האוכל הרומני הפשוט והטוב של פעם, מבלי לוותר על תפריט ישראלי רגיל של שיפודים ובשרים על האש. במסעדה הנעימה, השוכנת בכביש העולה ממעלות לתרשיחא, אפשר למצוא אפילו מאכל נשכח כמו רגל קרושה. בטרנסילבניה מכינים את המאכל הרוטט, בשרני וטעים הזה מרגל של חזיר, והטעם משובח. 
ישבנו שלושה. לשולחן מוגשים מיד סלט חצילים מיוחד, כרוב כבוש מעולה ופלפל אדום שלם צלוי בגריל. כמנות ראשונות הזמנו כבד קצוץ מעולה, סלט איקרה מדהים ודג מטיאס בשמן. לחם שחור וטרי-טרי משמש כמצע אולטימטיבי למנות הנהדרות, כולן מוכנות במקום. 
החגיגה נמשכה במנות העיקריות: קבב רומני משובח, נקניקיות פטרוצ'יאן עסיסיות ומופלאות וסטיק אנטרקוט מעולה. לקינוח חלקנו פפנאז', מעדן רומני שכולל סופגניות גבינה טובלות בקצפת, מתוק ומענג. בתפריט הפתעות נוספות כולל צ'ורבה, גולש, אוסובוקו וכרוב ממולא. המחירים סבירים לחלוטין, ויש גם עסקיות ב-34 שקלים כולל שתייה. (אייל כץ) 
טרנסילבניה, כביש מעלות תרשיחא, 04-9973958 
 

קפה וארוחה בפיאצה 

קפה אחר, מרכז מסחרי כפר ורדים 
 
"קפה אחר" שבכפר ורדים הוא קפה מסעדה שעבר לאחרונה מתיחת פנים ושדרוג עיצובי. במקום אווירה מיוחדת ותפריט עשיר. 
אפשר לשבת באווירה סולידית בתוך המסעדה או לצאת לאוויר הקייצי הפתוח ב"פיאצה" שבמרכז המסחרי של כפר ורדים. גם בקיץ, בדרך כלל זה נעים. על שולחנות בסגנון בתי הקפה של פריז יוגשו עוגות מיוחדות של דודו אוטמזגין מהקריות, אייס קופי וקפה מעולה של סגפרדו. התפריט החלבי מציע שפע אפשרויות: החל מארוחות בוקר, דרך סנדוויצ'ים מעולים וטוסטים וכלה בקישים למיניהם ובפסטות ברטבים שונים. אם מגיעים יותר רעבים, יעמוד לרשותכם תפריט המוקפצים של המקום, הכולל מוקפצי בשר/עוף וירקות וסלטים מוקפצים חמים. (אתי ברוש) 
קפה אחר, מרכז מסחרי כפר ורדים, 04-9977729. 
 

לצלם את האווירה 

ג'דור, כיכר המעיין פקיעין 
 
אמיל סוויד, בן פקיעין, הוא אמן בנשמה וצלם שהציג בתערוכות רבות, כולל במוזיאון ארץ ישראל. לאחרונה פתח את ג'דור – קפה גלריה בכיכר המעיין בפקיעין. למי שלא מכיר – מדובר באחד המקומות הכי פסטורליים שניתן להעלות על הדעת, עם האבן העתיקה והמעיין המפכה במרכז הכיכר. 
החוויה אצל אמיל היא גם תרבותית. על הקיר מוצגות עבודות שלו ואם תרצו תוכלו לשוחח איתו על המורשת הדרוזית ועל השקפותיו המיוחדות כצעיר ישראלי דרוזי. התפריט כולל בראנץ' עם אוכל חלבי אותנטי כמו חביתות ירק, לחמים טובים, פלטות גבינות, לבאנה, חומוס, סלט ערבי שנחתך במקום, עוגות וקפה איכותי. האוכל הוא בעיקר מעשה ידיה של אשתו, מהא, ובשישי שבת מוגשים גם תבשילי קדירה, בכל סופ"ש תבשיל אחר. (אייל כץ) 
ג'דור, כיכר המעיין פקיעין, 04-9571827 
 

להרגיש בבית 

פשוט טעים, שבי ציון 
 
במרכז שבי ציון, במה שהיה פעם המחלבה של הכפר, שוכנת מסעדה קטנה וביתית, עם שולחנות עץ מכוסים שעוונית משובצת כמו פעם. בקיץ אפשר לשבת גם בפרגולה המוצלת שבחוץ. רבקה, בעלת המקום, מהלכת עם סינר למותניה וחולשת על ה"ממלכה". רבקה מתמחה בשקשוקות ופלאפלים, פסטות ופשטידות אישיות, לחמים משלה ומרקים מהבילים בחורף. בארוחות הבוקר נהנים מגבינות גליליות מעולות, ריבות מעשה ידיה ועוד. אם לא בא לכם על ארוחה מלאה, תמיד תוכלו להיכנס לכוס קפה עם מתוקים. מסעדה כפרית אמיתית, ממש כמו המסעדות הקטנות והטובות של אירופה. 
פשוט טעים, שבי ציון, 04-9822332

תגובות לכתבה



  • סטופ קפה. יופי של מנות פטריות.בתמונה הגדולה: עליזה שמש בפעולה
    סטופ קפה. יופי של מנות פטריות.בתמונה הגדולה: עליזה שמש בפעולה
  • אווז הרביירה. נסו את שישליק האווז
    אווז הרביירה. נסו את שישליק האווז
  • ליאלי בירות. התפריט משתנה בהתאם לעונות השנה
    ליאלי בירות. התפריט משתנה בהתאם לעונות השנה
  • חומוס פול אל-אפנדי, פקיעין. אווירה שמזכירה כפר יווני
    חומוס פול אל-אפנדי, פקיעין. אווירה שמזכירה כפר יווני
  • מסעדת ח'יר. עוף על פחמים ללא עצמות
    מסעדת ח'יר. עוף על פחמים ללא עצמות
  • מסעדת אל ביר. אתם עושים על האש
    מסעדת אל ביר. אתם עושים על האש
  • סמדר בכליל. סועדים בין חדרי המבנה, המרפסת והבוסתן
    סמדר בכליל. סועדים בין חדרי המבנה, המרפסת והבוסתן
  • פברוטי. דג דניס ברוטב תפוזים. מיוחד, טעים, ומוגש בעיצוב מוקפד
    פברוטי. דג דניס ברוטב תפוזים. מיוחד, טעים, ומוגש בעיצוב מוקפד
  • אתנחתא. בראנץ' גלריה - חפצים יפים ו-16 סוגי מזטים לפתיחה
    אתנחתא. בראנץ' גלריה - חפצים יפים ו-16 סוגי מזטים לפתיחה
  • טלטול. תבשיל קדירה של טלה בשזיפים, תאנים ממולאות בבשר עגל ועוד
    טלטול. תבשיל קדירה של טלה בשזיפים, תאנים ממולאות בבשר עגל ועוד
  • כוורת הבוסתן. נסו לערבב לבנה עם דבש
    כוורת הבוסתן. נסו לערבב לבנה עם דבש
  • החווה של אליאס. לאכול אותנטי על צוק הנשרים
    החווה של אליאס. לאכול אותנטי על צוק הנשרים
  • מסעדת טרנסילבניה. רגל קרושה, איקרה, כבד קצוץ, צ'ורבה, קבב, פטרוצ'יאן ופפנאז'
    מסעדת טרנסילבניה. רגל קרושה, איקרה, כבד קצוץ, צ'ורבה, קבב, פטרוצ'יאן ופפנאז'
  • קפה אחר. שולחנות בסגנון בתי הקפה של פריז
    קפה אחר. שולחנות בסגנון בתי הקפה של פריז
  • ג'דור. אוכל אותנטי וחוויה תרבותית
    ג'דור. אוכל אותנטי וחוויה תרבותית
  • פשוט טעים. הממלכה של רבקל'ה
    פשוט טעים. הממלכה של רבקל'ה