פנאי - פורטל התיירות של הגליל מערבי

כניסה ללקוחות
צימרים ובתי מלון מסעדות ואירוח אטרקציות ואתרים טיפולים וספא טיולים ומדריכים תרבות ואומנות שופינג ומתנות לקבוצות וארגונים

כדאי לכם



בקשר לצ'אקרה

איילת סגל פגשה לילה אחד פרפר, והיום היא מתקשרת. קבלן הבניין דורון מן עשה הסבה מקצועית והוא קורא עכשיו בקלפים אינדיאנים. תרצה מי-פז למדה אצל מורה רוחני בניו מקסיקו ומנהלת טקסים אינדיאניים לטיהור אנרגטי. ופרדי נאור רואה הילות מגיל 4 והיום הוא מתקשר, מרפא וקורא בהילות. ארבעה מפגשים עם עולמות לא מוכרים / יריב נופך

האמת היא שמרגע שהחלטתי לבקר כמה מיסטיקאים גליליים לא חיפשתי שמות, לא ביקשתי אחר מספרים ולא יצאתי בעקבות כתובות. התיישבתי ליד מכשיר הטלפון וחיכיתי. חשבתי שהמתקשרים יידעו שמחפשים אותם – וירימו טלפון. הם לא. התקשרתי אני. המיסטיקאים מן הכפרים והאזורים המסורתיים יותר השיבו את פניי ריקם. שמותיהם עוברים מפה לאוזן – עם קצת מזל תהיה זאת אוזנכם.  
אלה שכן נענו לא היו ברירת המחדל. להפך. לכמה מן המופלאים שבהם לא הייתי מניח עד הסכמתם הכנועה והמוחלטת. מסקנות? קטונתי. בכל מקרה, מדובר בטיפוסים אינטליגנטיים במיוחד – ולא פחות מכך, אמפתיים, קשובים לעולם. ואולי לא צריך יותר מזה כדי לתקשר? וכמו שאמר המרצה של איילת, אולי תוך 200 שנה כולנו נדע לתקשר, להקשיב לקול הפנימי. עד אז אני מתחייב שלא תצטערו על אף רגע בחברתם – ואולי אפילו תעודכנו לגבי כמה הפתעות שהעתיד צופן בחובו.  
 

זה נפל עליי 

איילת סגל, קיבוץ יחד, מתקשרת 
 
"לא למדתי את זה, זה נפל עלי לפני חמש שנים", מספרת איילת סגל, תושבת קיבוץ יחד וגרפיקאית במקצועה. איילת היא מה שמכונה "מתקשרת". מה זה אומר, אתם ואני ננסה להבין יחד. אנחנו נפגשים בביתה לאחר עלייה חצי מיסטית אל הקיבוץ הקטנטן, חלקת אלוהים רגע לפני סוף העולם. 
"הכול התחיל במפגש לילי", היא מסבירה. "קמתי מהמיטה, היה חושך מוחלט וראיתי פרפר ענק זוהר, כמו הלבנה. הייתי מאוד ערה. אני זוכרת, למשל, שהייתי מודעת למתרחש בחוץ. הכול היה מאוד ברור. כבר בשבועות שאחרי האירוע היה ברור לי שחיי התהפכו מהקצה אל הקצה – כששינוי המבנה המשפחתי ומקום המגורים הם רק חלק מן השינויים שחוויתי. חודשיים לאחר אותו לילה פגשתי מישהו שעוסק בתיקשור ואשר זיהה חד-משמעית שאני יכולה לתקשר. הוא ביקש שאומר לו מה אני שומעת, ובאמת מהר מאוד שמעתי כל מיני דברים והתחלתי לכתוב אותם". 
מה הכוונה ב"שמעתי"? 
"אני שומעת קול כשם שאחרים שומעים מחשבות. אוצר המלים של הקול היה בהתחלה מאוד מליצי. שמעתי טקסטים שהיה ברור לי שהם לא שלי, גם סיפורים. התחלתי לשמוע הרבה מאוד טקסטים, ולכל שאלה שהייתי שואלת קיבלתי תשובה. במשך שנתיים שאלתי כמעט על כל תחום בחיי האישיים, ולאט-לאט התחלתי לצבור אמון כי הדברים היו מאוד חכמים וברורים. 
"באחת ההרצאות ששמעתי אמר מרצה בכיר שתוך 200 שנה כולם יתקשרו וכעת יש רק מעטים שמקדימים את זמנם. הוא תיאר את התהליך וגיליתי שאני כבר חוויתי אותו. פניתי אליו, והוא אמר לי שזה זה". 
מתי "יצאת מהארון"? 
"אחרי שנתיים שבהן שמרתי לעצמי את העובדה שאני מסוגלת לתקשר, עשיתי עבודה גרפית הקשורה לחייל שנפל, והתחלתי לתקשר איתו. אמו של החייל ידעה שאני מתקשרת איתו, שהוא עוזר לי בעיצוב הספר לזכרו. חיברתי ביניהם". 
מה מתכונת המפגשים שלך עם אנשים שפונים לעזרתך? 
"אני לא אקבל על בן אדם שום פרט שהוא לא יהיה מעוניין לחשוף. למעשה מדובר במפגש: לכל אדם יש לפחות מלאך אחד, מדריך, וכל מה שאני עושה זה להיות נוכחת במפגש שבין ההדרכה שלי לבין ההדרכה של אותו אדם הפונה אלי. אלמנט מאוד חזק של מפגש, שיחה והקשבה. 
"החיבור לעניין הזה מכונה אצל אנשים אינטואיציה. הם מרגישים את זה כשהם פוגשים את אהוב ליבם או כשהם נמצאים בצומת גורלי בחייהם. זה הקול הפנימי. אני פשוט מסייעת לאנשים להתחבר לקול הפנימי שלהם. ההדרכות שלנו נפגשות. הקול הפנימי זה הקול שקשור למדריכים שלנו, לאני העליון שלנו. הוא פנימי, אבל קשור גם לעולם הנסתר ולעולם הסובב אותנו. 
"אני מנסה להביא את האנשים להיות מודעים לכל הסימנים מסביב, שיתחילו לשים לב, זה יחבר אותם לעולם. אצלי למשל, כל פעם שאני חושבת מחשבה טובה מופיע פרפר לבן. זה שיטתי. התחלתי להבין שהמדריכים משתמשים בפרפרים. הם גם מביאים לנו מפגשים עם בעלי חיים לפתח ביתנו, פתח חיינו. הטבע עובד איתנו. 
"המדריכים הם גם אלה שמביאים לפתחנו עוד התנסויות, כדי שנתעורר. אירועים לא נעימים לכאורה, מחלות – שרבות מהן הן למעשה תוצאה של צורך בניקוי הצ'אקרות. זאת מן רקמה כזאת, שכשמתחילים להבחין בה מגלים דברים רבים, כשהראשון בהם הוא העובדה שאנחנו לא לבד, שיש מישהו לצדנו". 
מה קורה לאנשים בעקבות המפגשים? 
"רבים מהם מצליחים להתחבר לקול הפנימי שלהם ולעבוד איתו". 
מה לגבי העתיד? 
"יש אנשים שההדרכה שלהם בוחרת לגלות להם את העתיד ויש שלא. מה שאני שומעת אני אומרת. לטוב ולרע. לא מסננת. בכלל, מהר מאוד לומדים שטוב ורע זאת התייחסות שלנו. לפעמים מחלה קשה היא ההזדמנות להתעורר ולחיות חיים חדשים. פשוט הקשבה. המון הקשבה. כל המפגש איתי נועד במהותו לעזור לאנשים להקשיב בעצמם, לעצמם ולסביבתם. להקשיב לאינטואיציות מהמקום שיודע – זה גם המקום שממנו השתנו לי החיים". 
ספרה של איילת סגל שבו היא מגוללת את המסלול שהביא אותה אל העולמות שמעבר, עתיד לראות אור בקרוב. בספרה היא מביא סיפורים שכתבה ותיקשורים משמעותיים אודות אירועים כמו הצונאמי וקריסת מגדלי התאומים. איילת סגל, קיבוץ יחד, טלפון: 04-6785726. 
 

אני רק מכוון 

דורון מן, נהריה, קורא בקלפים 
 
דורון מן הוא קורא בקלפים, או "מאבחן בקלפים", כמו שהוא מגדיר זאת. לאורך כל השיחה עמו הוא מדגיש שהקלפים משמשים עבורו כלי מכוון התומך בפעילות כלשהי, בין אם זאת שיחה עם אדם המחפש אחר הצעד הנכון הבא, או מטופל הסובל כאב פיזי שהקלפים יסייעו באיתור מקורו. "אחת מחברות המשפחה שרצתה להיכנס להיריון ולא הצליחה הייתה אצלי", הוא מספר. "אמרתי לה שתרוץ להיבדק כי היא בהיריון. היא לא האמינה, יצאה מהבית בדמעות, בדקה, ואמנם כך היה". 
דורון, קבלן בניין מצליח בעבר ואדם מאושר בהווה, מטפל עם אשתו בשיאצו ורפלקסולוגיה, והשימוש בקלפים נעשה בעיקר עבור מטרה זאת: דורון פותח למטופל בקלפים כדי לדעת היכן בגוף להתמקד. כן אנשים יקרים, עם דורון מן צפויה לכם חוויה כפולה. 
"אני לא אומר לאנשים מה יקרה או כיצד לפעול, אלא מציג את האפשרויות הקיימות בכל צומת דרכים וממליץ. זכות הבחירה ניתנת לנו, העם הנבחר. אני רק מצמצם את האפשרויות. ממליץ על הכיוון שבו האדם יצליח. הבחירה היא של האדם עצמו". בהמשך יסתבר לי שאין מדובר כאן בסגנון דיבור בלבד: דורון מתייחס באמת אל העם היהודי ככזה שיש לו את זכות הבחירה הזאת. לדבריו הוא לא מפלה, אבל ברור לו שאנחנו נבחרנו וזכות הבחירה בידינו. 
"הפתיחה בקלפים היא אינדיבידואלית, גם אם לשני אנשים יצאו קלפים זהים. אני צריך להרגיש את הבנאדם, כך שיש כאן הרבה לימוד אבל לא רק". 
אתה מספר הכול? 
"לא. בהחלט קיימים דברים שאני רואה ולא אומר, או לפחות משתדל שלא לומר. רוב הלקוחות שמגיעים אלי באים בנוגע לבעיות כלכליות, זוגיות ובריאות. לא מזמן ליוויתי מישהו בתהליך גירושים מורכב. נפגשנו בכל צומת משמעותי בתהליך – ההחלטה, רגע הפרידה, היציאה מהבית, הכניסה לבית חדש ועוד ועוד. לאדם כזה, למשל, אני לא אומר מה לעשות אבל אוכל לומר לו בפירוש כשהפרק הזה נגמר. אלה דברים שברורים לי. גם אם ביהדות תמיד יש את עניין התיקון, זה נכון עד השלב שזה לא תלוי רק בו, אלא גם בצד שני. הוא היה הולך לרב אבו חצירה כדי לקבל חיזוקים ואלי כדי לדעת כיצד לפעול. ישבנו והבנו ביחד לפי הקלפים מה לעשות. את השאילתות עשינו ביחד, והוא הבין בעצמו באילו מעדים הוא צריך לנקוט. כיוונתי את התהליך לכיוון כזה שבו אני לא אומר לו מה לעשות אלא הוא מגיע לכך לבד. חשוב לי לא לעורר תלותיות. בסופו של דבר הוא יצא מהמהלך הקשה הזה, שנבע מטרגדיה גדולה, בצורה מאוד יפה". 
טיפ בעניין אירועים עתידיים? 
"למשל, בנוגע לבחירות שלנו – למרות שהתקשורת כבר החליטה על זכייתו הברורה של מועמד מסוים, אני יכול להגיד לך שזה לא ברור בכלל. אבל גם כאן הבחירה עדיין קיימת בידי הנוגעים בדבר. במעגל הרחב יותר אוכל לומר שמלחמת העולם השלישית כבר התחילה. צפויים זעזועים מאוד גדולים לעולם כולו. אסונות טבע, רעידות אדמה, התנקשויות ושינויי משטר". 
יש משהו טוב? 
"אין רע וטוב. אבל לענייננו, למעשה אנשים זקוקים לחיזוקים, רוח גבית לאינטואיציות שלהם. הם מנסים ללכת בדרך שנועדה להם, ואני עוזר להם לעלות חזרה על המסלול הנכון להם". 
דורון מן, נהריה, טלפון: 052-8707857. 
 

רוחניות ואקולוגיה 

תרצה מי-פז, כליל, טקסים אנדיאניים לטיהור אנרגטי 
 
כמה ימים לפני ביקורי היו אצל תרצה מי-פז חבר'ה אמריקאים מפרויקט "תגלית". בעוד שעה צפויה להגיע קבוצה בת 25 נשים. "אני אחוש אותם ואז נראה מה נעשה. כמעט תמיד אני מתחילה בהליכת דממה. כך מתחברים לעולם, לקרקע, איש-איש לעצמו. לאחר מכן אני מתאימה פעילות שונה לכל קבוצה". 
לבית האקולוגי של תרצה מגיעות קבוצות לשם הכרות עם אורח חיים אקולוגי, תקשורת גוף-נפש, חיבור עצמך-טבע. היא למדה אצל מורה רוחני אינדיאני בניו מקסיקו – שם הם מדברים על קשר עם הרוח הגדולה, "גרייט ספיריט". בין הטקסים הנערכים במקום גם טקס אש אינדיאני לטיהור אנרגטי וכן טקס היטהרות והינתקות אינדיאני המבוסס על הזעה דווקא. 
לפני שנתיים, לאחר כ-20 שנה בהן היא עוסקת בפעילות רוחנית והוליסטית, החליטה תרצה לקפוץ למים ולשקוע בעניין הטיהור האנרגטי. זאת, כמובן, לצד מיני הטיפולים והעיסויים שבהם התמחתה עם השנים. ההבדל הוא שכיום היא בשלה לחוש את השדרים של הקבוצה ולקבל את המסר מ"הרוח הגדולה". 
"יש טקסים מיוחדים ופופולריים מאוד לימי הולדת וערבי רווקות", היא מספרת. "טקס לקשרי ברכות ואיחולים. מאוד מרגש. חלק נשארים לישון כאן. יש מקום ללינת 15 איש. אחת הטכניקות שלמדתי מהמורה בניו מקסיקו נוגעת לניהול מעגל דיבור והקשבה שמגיע עד העומקים הגדולים ביותר. גם אנשים שחיים זמן רב זה במחיצת זה מוציאים דברים לראשונה כאן. היה לי לא מזמן מישהו שיצא מהארון בסיטואציה הזאת. מה שאני עושה זה פשוט יוצרת את האנרגיה הנכונה שמאפשרת לבטא דברים שלא יוצאים בהזדמנויות אחרות, ה'ספייס' הנכון שעוזר לבני האדם להתחבר לעצמם, לא יותר". 
לפני הכניסה לביתה המיוחד של תרצה הורדתי נעליים לבקשתה. אם היא גרמה לי לחלוץ, אני מהרהר, איזשהו כוח מיסטי בוודאי מעורב כאן. 
תרצה מי פז, עורכת טקסים, מארחת בצימר ומנהלת מרכז טיפולים הוליסטיים-רפואיים. כליל, 04-9560722, 050-7407394. 
 

למה כובע 

פרדי נאור, תושב כרמיאל המתגורר בשלומית, מתקשר, מרפא וקורא בהילות 
 
"אני עובד הרבה עם חולי סרטן", מספר בשקט פרדי נאור כשאני ישוב מולו בקליניקה שבה הוא עובד זה 11 שנה, במרכז הבריאות לרפואה משולבת "הרמוניה" שבקיבוץ עין המפרץ. התפקידים נקבעו. אני המטופל ואין ספק בכך. "יש הצלחות מאוד טובות, עד כדי העלמת הסרטן", הוא אומר. "לצערי לא בכל סוגי הסרטן. כמובן שזה לא קשור רק אלי אלא לגורמים נוספים כמו שינויי תזונה שלגביהם אני מפנה לאנשים הנכונים". 
לפרדי נאור יש "את זה", וזה היה ברור לי עוד הרבה לפני שנחשפתי לתמונות בסגנון אלה המופיעות בדפים אלה. "בגיל ארבע אמרתי לאמא שלי משהו שהתייחס לכובע שיש לאנשים על הראש", הוא מחייך. "רק אני ראיתי אותו. זאת הייתה ההילה. בשלב מסוים אמי הבינה זאת וביקשה ממני לספר על כך רק לה, ולא לאנשים אחרים שלא יבינו ועלולים להתייחס אלי כאל משוגע. בגיל 12 התחלתי לקרוא ולהפעיל את עניין החשיבה החיובית ובגיל 14 עסקתי ביוגה כשזה לא היה מקובל, כמו גם בטכניקות אחרות שלמדתי ופיתחתי. המהות שלי היא ללמוד דבר וללמד אותו", הוא אומר. אני את עניין המהות אבין רק מאוחר יותר. "20 שנה לקח לי להבין הכול וללמוד ולפתח משהו טוב, ואז יצאתי לדרך. עזבתי את התחומים הטכניים – אלקטרוניקה וחשמל, שבהם עסקתי, ועברתי לתחום הזה. 
"מה שאני עושה זה להביא את האדם לשינוי תפיסה, מצב של מודעות אחרת. להבין את עצמו אחרת. להביא לשינוי. חוץ מנושא הסרטן שהוא מאוד כבד ומעניין מעצם העובדה שיש הרבה הצלחות, אני בעיקר עושה הילינג ודמיון מודרך". 
פרדי הוא גם מאסטר ברייקי, מלמד מטפלים בהילינג, רייקי, דמיון מודרך, מדיטציה ותקשור. הוא מטפל בבעיות זוגיות, פוריות, פרקים והרטבה בלילה של ילדים. בבעיות זוגיות וילדים הוא יבחר לטפל בדמיון מודרך, פרקים ופוריות בהילינג וכן הלאה. 
אם ביקשתם, כמוני, פירוש מדויק וקטנוני למעשה ה"הילינג", הנה הוא: הזרמת אנרגיה בעזרת הידיים ובלי מגע, לבד מטכניקות שפרדי פיתח ובהן הוא מאתר "נקודות לחיצה" שבהן הוא נוגע ומעביר אנרגיה נקודתית.  
"אני קצת 'מרמה'", הוא יאמר בהמשך, "כי לעומת מטפלים אחרים שחסרים את היכולת המולדת שלי לראות הילות, אני פשוט רואה איפה יש חסימות. זה מאוד קל. זאת ה'רמאות' שלי. דרך התיקשור אפשר להגיע לשאלת ייעוד האדם". 
"הילה היא צבעונית, נמצאת בתנועה כל הזמן וכל מה שסובב אותנו – בית, עבודה, כלב חתול – הכול נוכח בה. כך שאם שואלים אותי לגבי בחירה כלשהי בחיים אני יכול לראות מה מתאים לאותו בן אדם – גם אם לא אומר לו מה עליו לעשות". 
אצלי פרדי ראה הילה חומה של מתחים בצוואר. בואו נגיד שלא נפלתי מהכסא. אבל בהמשך הוא ראה דברים נוספים. הוא רואה. "אצל אחר אותו עניין בדיוק יכול להופיע באדום. זה תלוי במפה של אותו אדם שאותה אני קולט בשניות הראשונות, המפה של מהות האדם". 
מזלות? 
"לא מתעסק". 
פרדי מרצה בנושאים רבים ומעביר סדנאות. הוא שמח, למשל, להגיע לערב רווקים ולהעביר הרצאה על גלגולים קודמים שבהם הוא משתמש למטרת הצלבות וקישורים. "לא מעניין אותי לומר לאדם מה הוא היה, אלא לחפש מה המהות של אותו גלגול כדי לדעת משהו על מחסום נוכחי למטרת טיפול. לא מן ההיבט של סקרנות". הוא גם מדבר על צ'אקרות, גוף האדם, או הקשר בין תורות המזרח לבין הקבלה.  
ההילה היא דבר נרכש או מולד? 
"הגוף האנרגטי אינו פחות שייך לגוף מהטחול למשל", הוא משיב בחיוך חומל כמי שמדבר אל תינוק שנשבה. "אי אפשר להפריד אותה מגוף האדם. ההילה היא הגוף האנרגטי, אחריה נמצא הגוף האטרי ואז זה הפיזי. מחלות מגיעות קודם לגופים האנרגטיים לפני שהן מגיעות לגוף ואפשר לתפוס אותן אז, לפני הסימנים הרפואיים". 
לבעלי חיים יש הילה? 
"בוודאי. לכל יצור חי ולמעשה גם לדוממים. כולנו עשויים מאטומים". 
את העובדה ששרון לא ישרוד בריאותית את הקדנציה הוא קיבל שלושה חודשים קודם לכן דרך תקשור. "את קריסת התאומים ראינו יום קודם באחת מקבוצת התקשור בהדרכתי", הוא חושף. 
ובלי משהו לצפות לו אי אפשר: "יהיו עוד כמה אירועים גדולים בעולם. פה בארץ, למשל, תתרחש רעידת אדמה בפברואר-מרץ. אנשים ייפגעו מהאירועים אבל בסופו של דבר יתרחש שינוי חיובי. אנשים ישנו תפיסה, יגיעו לרוויה מהמצב ומעיסוקיהם וישנו מסלול". בשעה שהוא מדבר, פרדי מפשפש בתיקו ושולף תמונת יום הולדת מהוהה שבה מופיע אחד הנוכחים כשמעליו מרוחה מעין אלומת אור. למראה פניי השואלות הוא משיב שלמרות שהתמונה הספציפית הזאת נלקחה מהעיתון, ברור לו שזה לא מזויף, כי "ככה זה נראה". את הופעת ישויות האור הוא מסביר בתדר הצילום שבמקרה מתאים לזה של הישות. אני לא מאמין שאני מאמין. 
ביציאה מעין המפרץ אני פוגש בקבוצת עורבים אפורים. אחד מהם הוא לבן. עורב לבקן מן הסתם. קורה. אני מריץ את מספרי הטלפון בזיכרון הסלולרי, מוודא ששמרתי אל אלה של איילת ופרדי. שיהיה. 
פרדי נאור, מרכז 'הרמוניה' לרפואה משולבת בעין המפרץ, טלפון: 054-4876848, 04-9852313.

תגובות לכתבה



  • דורון מן
    דורון מן
  • דורון מן בפעולה
    דורון מן בפעולה
  • תרצה מתופפת בישיבה
    תרצה מתופפת בישיבה
  • ומטהרת גם בעמידה
    ומטהרת גם בעמידה
  • אין ספק, אני המטופל. פרדי נאור בקליניקה במרכז 'הרמוניה' בעין המפרץ
    אין ספק, אני המטופל. פרדי נאור בקליניקה במרכז 'הרמוניה' בעין המפרץ
  • 3 שלבים להופעת קרן אור בתקשור של פרדי. "הקרן נכנסת לבטן, מקור אנרגיית הצ'י", הוא מציין. משמאל: ישות האור ש
    3 שלבים להופעת קרן אור בתקשור של פרדי. "הקרן נכנסת לבטן, מקור אנרגיית הצ'י", הוא מציין. משמאל: ישות האור ש