פנאי - פורטל התיירות של הגליל מערבי

כניסה ללקוחות
צימרים ובתי מלון מסעדות ואירוח אטרקציות ואתרים טיפולים וספא טיולים ומדריכים תרבות ואומנות שופינג ומתנות לקבוצות וארגונים

כדאי לכם



אמנות בבוסתן

במושב בוסתן הגליל יש "שביל אמנות" עם הרבה עבודות טלאים, בובות, חנות מוצרים עם בדים משגעים, פסל עם דמיון עשיר, בדים בהדפסת יד וגם הרבה טבע / רותי בר הלל

אם באתם לגליל המערבי לסוף שבוע, ובא לכם לטעום קצת אמנות באווירה של מושב, ההמלצה שלנו היא לתת קפיצה למושב בוסתן הגליל, ממש בין עכו לנהריה. אמני המושב היפה התאחדו, ובנו "מסלול יצירות" מקסים וידידותי, שפתוח בכל שבת ראשונה של החודש, ובתיאום מראש גם בשבתות אחרות ובמהלך השבוע. תמצאו שם הרבה עבודות טלאים ייחודיות עם חנות לאביזרים המיוחדים של האמנות הזאת, גלריה עם עבודות של אמני המושב, פיסול בשילוב עץ וברזל, בית בובות ולקינוח שביל המוביל לרצועת חוף פראית. מפת הסיור כוללת שמונה אתרים, והנה אנחנו מתחילים. 
 

בית האמנים 

 
התחנה הראשונה והשנייה בסיור היא בית האמנים של המושב, שהיה גן הילדים והפך לגלריה בת שני חללים. חלל אחד מוקדש לעבודותיהם של אמני היישוב הבוגרים והשנייה לאמנות של ילדי היישוב. כנראה שזה נמצא שם בגנים, אחרת קשה להאמין איך ילדים בני שמונה יכולים לצייר כל כך יפה. בחלל השני, של המבוגרים, יש ציורים ועבודות אמנות שלמרות השוני ביניהם משתלבים היטב ונותנים מקום לאמנות מכל הסוגים (פתוח בכל שבת 17:00-10:30, טלפון 050-8423364). 
 

מרכז הקווילט 

 
התחנה השלישית היא "מרכז הקווילט" של דבי שטרנברג, אישה גדולה עם כישרון גדול. היא וחברותיה יוצרות עבודות טלאים בסבלנות אין קץ ובמיומנות. גולת הכותרת של המקום היא החנות, שמחזיקה מאות(!) סוגי בדים, 100 אחוז כותנה, בצבעים ובדוגמאות מרהיבות. יש גם את כל הציוד והאביזרים המיוחדים לעשיית עבודת טלאים. למעמיקים ולמתעניינים יש במקום גם סדנאות ללימוד מעשה הטלאים וצביעת בדים (פתוח בכל שבת, 13:30-10:00, טל': 054-4722894). 
 

גלריה אושיהן 

 
התחנה הבאה היא "גלריה אושיהן" למעשה טלאים, המנוהלת על ידי מורין נחמני. בגלריה מוצגת כרגע תערוכה יפנית, והנושא הבא שיוצג יהיה על כת ההיימיש. בתערוכה תלויות יצירות אמנות במעשה טלאים של אמנים מכל הארץ. מורין הביאה למעשה את אמנות מעשה הטלאים למושב והיא גם מדריכה בחוגים המתקיימים אצל דבי וגם אוצרת את הגלריה. שווה לבוא רק כדי לראות דברים שלא פוגשים כל יום (פתוח בכל שבת, 13:30-10:00, טל': 054-4723176). 
 

הפסלים של יוסי 

 
התחנה החמישית עוצרת ב"רוח הטבע" של יוסי טננבוים, המפסל בעץ, באבן ובברזל. יוסי הוא אמן שלא נתקלים בו בכל יום, ולמי שמתעניין הוא מסביר בסבלנות ועם ניצוצות בעיניים איך הוא רואה בתוך העץ פלמינגו, ציפור ואפילו אברי גוף שונים. הכול אצלו מתחיל מהדמיון, והעבודות שהוא יוצר משמרות גם את המראה הטבעי של העץ. בגלריה שלו תוכלו למצוא שולחנות, מראות, מדפים ועוד חפצים שימושיים (בכל שבת ראשונה, 13:30-10:30, טל': 052-3890839). 
 

בית הבובות של סבתא רניה 

 
את "בית הבובות של סבתא רניה" לא כדאי להחמיץ, במיוחד אם באתם עם ילדים. מדובר בביתן המכיל בתוכו עולם שלם. סבתא רניה יצרה במשך חייה בובות, ואחרי מותה הקימה בתה אוגניה בית לבובות ולאמה. הביתן מעוצב כמו סלון קטן עם מאות בובות בכל מקום, ואת סבתא רניה מדברת אליכם מתוך קלטת וידאו, שבה היא מסבירה על היצירות שלה (פתוח בכל שבת ראשונה של החודש, 13:30-10:30, טל': 052-8525618). 
 

שביל הים 

 
התחנה השביעית במסלול היא יצירת אמנות בפני עצמה, אבל של הטבע. מדובר בדרך שנסללה על ידי הבריטים במלחמת העולם השנייה והוליכה למתחם המטווחים בחוף, דרומית לנחל יסף. שביל הים מוביל לרצועת חוף טבעית ופראית, והיא יכולה להוות מעין אתנחתא לסיבוב האמנים. 
 

סטודיו לצביעת בדים 

 
התחנה האחרונה במסלול האמנות עוברת בביתה של חסי נוה, ובסטודיו לצביעת בדים ומעשה טלאים שלה. גם היא עוסקת באמנות הזאת, אבל מכניסה אליה את הייחוד שלה בטכניקה של צביעת הבדים עם הדפסי עלים, פרחים ואלמנטים מהטבע. חסי מוכרת בביתה גם מוצרים שונים כמו מנורות, שמיכות לילדים, מפות שולחן עם האלמנטים האלה (פתוח בכל שבת ראשונה של החודש, 13:30-10:30, טל': 054-4770015).

תגובות לכתבה



  • מעשה טלאים של חסי נוה. בתמונה הראשית: בית הבובות של סבתא רניה
    מעשה טלאים של חסי נוה. בתמונה הראשית: בית הבובות של סבתא רניה
  • החברות במרכז הקווילט
    החברות במרכז הקווילט
  • מרכז הקווילט, מראה כללי
    מרכז הקווילט, מראה כללי
  • יוסי נחמני מ"רוח הטבע"
    יוסי נחמני מ"רוח הטבע"
  • שביל הים. מוביל לחוף פראי ויפהפה
    שביל הים. מוביל לחוף פראי ויפהפה