פנאי - פורטל התיירות של הגליל מערבי

כניסה ללקוחות
צימרים ובתי מלון מסעדות ואירוח אטרקציות ואתרים טיפולים וספא טיולים ומדריכים תרבות ואומנות שופינג ומתנות לקבוצות וארגונים

כדאי לכם



שאני אפשפש?

בהחלט כן. חנויות היד השנייה הן טרנד עולמי, ומצויות בשפע גם בגליל המערבי. זה זמין, זול, המבחר גדול וזה אפילו אופנתי / הדס כרמונה

"לא תאמיני, מצאתי תיק של קסטרו בחמישה שקלים. לא, לא היה מבצע, בחנות יד שנייה. מה פתאום מקומט? חדש, עם הטיקט". את המשפט הזה שמעתי מחברה ממש לאחרונה. טוב, לא הכל חדש בחנויות יד שנייה, אבל היום הן כבר לא סתם מחסן בגדים מעופש, אלא מעוצבות, מסודרות ומזמינות. ברוב החנויות מקבלים סחורה מכל אחד ומתנהלים לפי שיטת הקונסיגנציה: כשהפריט נמכר מקבלים זיכוי לקנייה בחנות או החזר כספי. והאמת, אין כמו לחפש בחנות יד שנייה ולמצוא מציאה לא נורמלית, משהו שתמיד רציתי אבל לא הייתי מוציאה עליו את המחיר המקורי. בניגוד לחנויות יד שנייה בעולם ובמרכז הארץ, בגליל הערבי הן באמת זולות. סיור בעולם ללא קולקציה. 
 

סיפורי בדים 

הפעם הראשונה שלי הייתה בכפר ורדים. שמעתי שכולם עושים את זה. אבל אני באתי רק כדי לעשות קצת השלמות לגרדרובה של בתי הקטנה. בחיי. איזה שני מכנסיים ושתי חולצות. בכל זאת חורף, לבגדים לוקח זמן להתייבש, הם מתלכלכים (טיול שלוליות ובוץ חביב על הקטנה) ולא הספיק לי המלאי. לא פיתחתי יותר מדי ציפיות, אבל חשבתי שהגיע הזמן לבדוק את האפשרות הזו. מה כבר יש לי להפסיד? באתי. ראיתי. פשפשתי. התמכרתי. יצאתי עם שקית של הוניגמן (שקית יד שנייה כמובן) גדושה בבגדים לילדה בחמישה שקלים כל אחד, כולל זוג מגפיים בצבע ורוד, שתי חולצות ואפודה בשבילי ומכנסיים לבעלי. שילמתי בכיף, גם בגלל המוכרות האדיבות, גם בגלל שהכסף הולך לתרומה לרווחת הקהילה וגם בגלל שעבור כל השפע הזה עוד קיבלתי עודף משטר של 100.  
חנות יד שנייה בהנהלת דרורה ויינר פועלת בכפר ורדים כבר שש שנים ושמה הולך לפניה. 30 המוכרות בחנות עובדות בהתנדבות וכל הכסף נתרם לרווחת הקהילה. בין המציאות: תיקים, נעליים, מדים של הצופים, תחפושות בפורים, סטנד של מיוחדים, מטפחות וחפצים. החנות נמצאת בקומה השנייה של המרכז המסחרי בכפר ורדים (כיכר 4) ופתוחה בימים א-ה בשעות 10:00-12:00 וגם אחרי הצהריים בשעות 17:00-19:00. ביום ו' בשעות 10:00-12:00. 
 

מטמונית 

לבושה בג'קט ג'ינס, חצאית שחורה מנוקדת שאללה-יוסטור-מאיפה-היא-הגרילה-אותה, גרביונים מתאימים ונעליים מגניבות, קיבלה את פני סיגלית ממטמונית. היא בעצמה פרסומת מהלכת (ויעידו השכנים שרואים אותה לפעמים ביום שכולו ירוק), המשלבת דברים מהיום ומשל פעם, בלי בושה, בלי צנזורה, בלי חשבון ועם שיק מקורי. סיגלית נותנת את התחושה שהכל מותר, הכל אפשרי וישר בא לי לצאת מבגדיי השגרתיים, ללבוש עלי שמלת וינטאז' צבעונית, שרשרת ססגונית וחיוך מוודסטוק. "פעם התקשרה אלי אישה מבוגרת מנהריה", מספרת סיגלית. "הגעתי אליה הביתה, היא פתחה את הארון ואמרה: קחי מה שבא לך. כל הווינטאז' התחיל מהארון שלה". מה זה וינטאז'? נו באמת, זה הסגנון הזה, שהולך עכשיו טוב, בדיוק כמו שהלך טוב בשנות העשרים-שלושים-ארבעים (להבדיל מ"רטרו" שהוא קצת יותר עדכני, סביב שנות השבעים-שמונים). 
אוסף הבגדים במטמונית מגיע גם מאנשים שמביאים שקיות עם מה שהם כבר לא לובשים וגם מחיפושים אקטיביים של סיגלית אחר מקורות סודיים של בגדים."בסופו של דבר, אחרי שאני עושה מיון אני מעבירה כמויות גדולות של בגדים לצדקה".  
"בגרמניה", מספרת סיגלית על התופעה הקוסמית, "טרנד היד השנייה הולך חזק. גם בשווקים וגם בחנויות. והם גם חזק בווינטאז' אבל המחירים לא זולים. גם בתל אביב חנויות יד שנייה יקרות מאד, אבל כיוון שאני ממוקמת בצפון לא אקח מחיר של מרכז הארץ. אני קובעת את המחיר לפי מה שאני הייתי מוכנה להוציא על פריט, ולפי הפידבקים אנשים מרוצים מהמחיר".  
מי מגיע לחנות? "חתך רחב גם מבחינת גילאים וגם מחינת מידות. יש לי גם מידות גדולות, גם בגדי ילדים ויש לי חולצות דיסקו מדליקות לגברים". כן, עוד להיט בחנות של סיגלית. בחנות בעיקר בגדים, אבל גם תכשיטים, אקססוריס שונים, תיקים ונעליים ומדי פעם גם חפצים.  
- איך החנות התחילה?  
"תמיד אהבתי לאסוף דברים מירידים ואמא שלי קראה לי מטמונית ומכאן שם החנות. הרעיון התגלגל אצלי בראש הרבה זמן, אבל לקח לי זמן להחליט להוציאו לפועל ואחר כך התהליך בתוך הקיבוץ של פתיחת המקום". 
- מה הכיף שלך בחנות הזו? 
"אני נהנית שאנשים מוצאים אצלי דברים, מהמיחזור, מזה שיש אישה מבוגרת, בת יותר מתשעים, שעושה לי שקיות לבגדים מגופיות ישנות. ואני אוהבת את הרעיון שכשמוסרים דברים מתפנה בארון מקום לבגדים חדשים".  
קיבוץ עברון (ליד נהריה). פתוח: יום ב' בשעות 16:00-19:00. ימים ד'-ה' בשעות 9:00-15:45, יום ו' בשעות 10:00-14:00, ובתיאום טלפוני: 0524-281116, 04-9857090. 
 

ילדותי השנייה 

"חנות היד השנייה בכפר מסריק נהדרת", סיפרה לי חברה ובאותו היום קבעתי לי פגישה עם עינב, שהקימה את "ילדותי השנייה" לפני שש שנים והפכה לסיפור הצלחה. חנות שהתחילה מחדר אחד קטן, התרחבה לשלושה חדרים בלי להשקיע בפרסום בכלל, הכל מפה לאוזן, בטוח עושה משהו טוב. 
מחוץ לחנות, בסביבה קיבוצית ירוקה, שלט שובה לב: "ילדותי השנייה", ועל דלת הכניסה כתובות בגיר שעות הפתיחה על לוח ירוק שמעורר נוסטלגיה, כך שכבר בכניסה הרגשתי את הקסם מהלך. ולמרות שכאילו נרמז שנמצא פה בגדים כמו פעם, החנות דווקא מצטיינת בבגדים מעכשיו ואפילו משהו בעיצוב של החנות מזכיר חנות "רגילה". למשל, מצד ימין כוורת שלמה של חולצות וגופיות ממוינות לפי צבעים, בחדר אחד אגף לילדים והמון ג'ינסים ובחדר משמאל חצאיות וחולצות מהסוג שיש עכשיו בחנויות. 
- עינב, איך התחלת? 
"מתוך האהבה שלי לחנויות כאלה. הייתי נוסעת במיוחד לזיכרון יעקב, כפר יהושע, טבעון ותל אביב והחלטתי לפתוח חנות בקיבוץ".  
למרות שעינב ילדה לאחרונה ונמצאת בכלל בחופשת לידה היא עדיין מתרוצצת ומחפשת דברים מדליקים לחנות. גליה, שעוזרת בימים אלו לעינב, מלווה את החנות מאז פתיחתה ומספרת בשמחה על השילוב בין בגדים ישנים וטרנד עכשווי: "אנחנו חיים בחברה בה כאילו לאף אחד לא חסר כלום. חברת שפע. ומצד שני אנחנו מדברים כל הזמן על מיחזור. הבנו שיש לנו קרקע נוחה להפיץ את הרעיון: סיימת ללבוש? הבגד במצב טוב? למה שלא תעביר אותו הלאה? האופנה במילא חוזרת על עצמה, לבגדי יד שנייה יש ניחוח מיוחד, לפעמים גם הבדים רכים יותר, אין פה מודות, כל האופנות משתלבות וכל הגילאים, ואנחנו יכולות למכור בזול. ובנוסף לכל יש פה כמובן גם מפגש חברתי".  
כפר מסריק, פתוח ביום שישי בבוקר ובתיאום מראש, טלפון 052-8346458. 
 

הזדמנות שנייה 

מפגש חברתי הוא אחת הסיבות שבגללן פתחה עינת לא מזמן את חנות היד שנייה בכברי. את עינת תפשתי כשהיא בעיצומו של תהליך מיון בגדים אצל שכנה שהחליטה לפנות קצת מקום בארון. מסתבר שלנהל חנות יד שנייה זה לא פשוט כמו שזה נשמע. מלבד המיון, שעלול להיות אינסופי ולפעמים ומייגע, צריך להחליט מה מתאים לחנות ומה לא, איך מתמחרים וכמובן איזה בגדים צריך לגהץ. אבל לעינת זה בעצם שילוב מנצח, המקום בו בגדים ואנשים נפגשים. "אני מאד אוהבת בגדים", היא מספרת. "אני קונה בגדים בצורה כפייתית, אוהבת את הצבעים והבדים ונהנית להלביש אנשים. אני עוזרת להם לבחור ומשמשת כסטייליסיטית. אני גם מאד אוהבת את הקשר שנוצר עם האנשים. בימינו, כשכל אחד עסוק בתוך המחשב שלו, החנות מאפשרת לי ולאנשים להיפגש. אני לא אתעשר מהחנות, אבל זה הכיף שלי".  
- איך זה לנהל חנות בבית? 
"נעים לי שיש חנות בבית אך לצערי, מפאת חוסר מקום, אני צריכה לפנות מפה דברים שפחות נמכרים. בקרוב החנות תעבור למקום אחר בקיבוץ שאני אשפץ". 
כשנכנסתי לסלון/חנות של עינת הייתי טיפה סקפטית לגבי המבחר. בכל זאת, סלון בבית קיבוצי, כמה סחורה אפשר כבר להכניס? אבל כמו שאומרים, התאכזבתי לטובה. מגוון של חולצות, מכנסיים, חצאיות, גם במידות גדולות, פינת מציאות של הכל ב-5 שקלים ופינת המציאות האולטימטיבית, שימו לב: "רק לקחת". 
הבגדים בחנות של עינת מגיעים ממקורות שונים, בעיקר מאנשים שמתקשרים להגיד שיש להם בגדים למסירה. "יש כאלו שמתקשרים ואומרים: רק תבואי תיקחי, לא רוצים כלום, ויש כאלו שיותר מעורבים. חשוב לי שהחנות תישאר זולה עם בגדים איכותיים ולשמחתי אני מקבלת סחורה נהדרת". עוד בחנות: מצעים, בגדי תינוקות ונעליים. 
קיבוץ כברי בשכונת האגוזים, בינתיים פתוח בשבתות ובקרוב גם בימי חול אחר הצהריים, כדאי להתעדכן. טלפון 052-8011146. 
 

אצל נויה 

החנות של נויה שונה משאר החנויות שביקרתי. בחנות יש שני אגפים. האחד לבגדים והשני לחפצים ותכשיטים. בשני האגפים חיים זה לצד זה סחורה חדשה וסחורה יד שנייה. הבגדים מכוונים בעיקר (אבל לא רק) לנשים בוגרות והם אקסלוסיביים ברובם. נויה לא מקבלת בגדים מכל אחד, אלא מפעילה שני סוכנים שמספקים לה סחורה מכל הארץ. בין הבגדים מותגים כמו קסטרו, הגרה, קוטון ופלוורס. פרטים שונים שהיא מקבלת היא משדרגת, מוסיפה צווארון, דנטלים וקישוטים אחרים, ובאמת כשנכנסתי לחנות תפשתי אותה בדיוק מחדשת מסגרת של תמונה. 
הבגדים לא במחירי יד שנייה "קלאסיים" אבל המחירים בהחלט זולים מהמקור. בין חפצי היד השנייה: סט סאקי (יפני), תכשיטים, כמו גם עגילים עם קליפסים, סמובר משוק הפשפשים ששוחזר ושופץ ובובות. 
מושב בן עמי, פתוח: א, ב, ד, ה בשעות 10:30-18:00, יום ו' בשעות 10:30-14:00, שבת בשעות 10:30-17:00. טלפון 050-8781970. 
 
 

נוסטלגיה 

בחנות שבכרמיאל בגדי מעצבים ומותגים בלבד, ישראלים ומחו"ל (צרפת, איטליה, אנגליה, ספרד, ארה"ב, מקסיקו ועוד). בכל המידות והסגנונות (משאנטי ועד למאד אלגנטי). רק פריטים באיכות מעולה ובמצב חדש מוצעים למכירה בחנות. המחירים החל מ-29 שקלים ובנוסף נמכרים בחנות תכשיטים, אביזרי אופנה וחפצים פרי עבודתם של אומנים מהאזור. הבגדים הם כמו אוסף אישי של לינדה, בעלת החנות ומתחלפים ומתחדשים כל הזמן. לינדה מנסה להגשים פנטזיות ולמצוא לכל אחת את מה שהיא מחפשת. בחנות אוסף של כ-120 שמלות ערב בסגנונות ומידות שונות, אפילו בסגנון מפואר. 
כרמיאל, שכונה מערבית. פתוח: א-ה בשעות 10:00-13:00 ואחר הצהריים בשעות 17:00-20:00. ביום ו' בשעות 10:00-14:00, ובתיאום מראש. טלפון 052-6786699, 04-9588327. 
 

יד שנייה במושב רגבה - אסטל 

במושב רגבה קיימת חנות יד שנייה כפר 20 שנה בהנהלת אסטל. בחנות בגדי גברים, נשים, ילדים ותינוקות, כלי מיטה,וילונות, מפות, מגבות, כלי  
מטבח, צעיפים, תכשיטים, תמונות, נעלים, משחקי לדים, בובות, ספרים. 
החנות נמצאת באיזור האורווה. 
פתוח: א,ג,ד,ה 07:30-09:00, ביום ב' בשעות 12:00-09:00 וגם אחרי הצהריים בשעות 20:00-17:00 ובתאום מראש 050-7974866.  
 
 

חנויות נוספות 

בית העמק 052-3794856, פתוח בימים א, ד, ושישי ובתאום מראש. 
מחלף הספרים - ספרים יד שנייה במושב בן-עמי. 04-9823522, 050-9481370, 050-5501021.

תגובות לכתבה



  • סיפורי בדים בכפר ורדים
    סיפורי בדים בכפר ורדים
  • סיפורי בדים בכפר ורדים
    סיפורי בדים בכפר ורדים
  • מטמונית בקיבוץ עברון
    מטמונית בקיבוץ עברון
  • מטמונית. יש חולצות דיסקו
    מטמונית. יש חולצות דיסקו
  • מטמונית. יש אקססוריס
    מטמונית. יש אקססוריס
  • ילדותי השנייה. כפר מסריק
    ילדותי השנייה. כפר מסריק
  • ילדותי השנייה. בגדים אופנתיים
    ילדותי השנייה. בגדים אופנתיים
  • ילדותי השנייה. בגדים מסודרים לפי צבעים
    ילדותי השנייה. בגדים מסודרים לפי צבעים
  • אצל נויה. מושב בן-עמי
    אצל נויה. מושב בן-עמי
  • אצל נויה. אקסלוסיבי
    אצל נויה. אקסלוסיבי
  • נוסטלגיה. כרמיאל
    נוסטלגיה. כרמיאל
  • אסטל - רגבה
    אסטל - רגבה