פנאי - פורטל התיירות של הגליל מערבי

כניסה ללקוחות
צימרים ובתי מלון מסעדות ואירוח אטרקציות ואתרים טיפולים וספא טיולים ומדריכים תרבות ואומנות שופינג ומתנות לקבוצות וארגונים

כדאי לכם



כפר ורדים שביל נורמן

באווירה כפרית

היישוב הקהילתי כפר ורדים מציע טיולי טבע, אמנים, חנויות, נוף, בתים מיוחדים, מוזיאון, מרכז מבקרים, ספא וכמובן, אוכל טוב / הדס כרמונה

ביישוב הקהילתי כפר ורדים מכירים היטב את "תיירי המכוניות". מטיילים שנכנסים לסיבוב סקרני ברחובות היישוב היוקרתי, בתקווה להיתקל בחווילות מפוארות וארמונות. יש גם כאלה בכפר, אבל הכפר מציע מבחינה תיירותית הרבה מעבר לכך, וההיצע מגוון ואיכותי באמת. 
כפר ורדים הוקם בצפון חבל תפן שבגליל המערבי בשנת 1984 ביוזמתו של התעשיין סטף וורטהיימר. מיקומו הגבוה, 650 מטר מעל פני הים, מספק אקלים נוח (כולל לפעמים שלג בחורף) והמון נוף. מבחינה מוניציפלית היישוב הוא מועצה מקומית ומתגוררים בו יותר מ-6,000 תושבים. האטרקציות התיירותיות בכפר כוללות פינות חמד, אתרי טבע, תצפיות נוף, שופינג, אוכל, אנשים טובים והרבה אמנות. 
 

לגור קרוב לטבע 

 
שביל נורמן. "פה זה שביל נורמן?" החלטנו לשאול את הזוג שעלה מולנו אחרי שהלכנו כבר רבע שעה, ירדנו ועלינו, פנינו לשביל הזה ולשביל ההוא, והמשכנו וחזרנו ועצרנו לבדוק שלולית אטרקטיבית לילדים בני שנתיים ולהתפעל מהנוף. חשבנו שיידעו, היה להם ספר של מסלולי טיולים. "נראה לנו שכן", הם ענו מהססים והסתכלו שוב בכתוב בספר. האמת? ממש לא חשוב אם הולכים לפי השביל המסומן בספר, עוקבים אחרי הסימון הצהוב או הסימון הכחול לבן. שביל נורמן הוא מקום ללכת בו לאיבוד ולגלות אותו. בין התגליות תמצאו נקודות תצפית מרהיבות, פינות נחמדות לפיקניק, את הבית של שלגיה, של מיץ פטל ועוד פינות מהאגדות, במיוחד אם יש דמיון. השביל נקרא על שם תושב הכפר שפרץ את השביל וסייע לטבע לייצר בו פינות אבודות. 
איך מגיעים? יוצאים מכפר ורדים דרומה (לכיוון תפן) על כביש 854 ואחרי כ-200 מטר עוצרים בצד בחניית כורכר.  
 
חורשת הארזים. בסוף רחוב מרווה יוצאים אל החורש ומתגלה מעין אחו רחב ידיים שופע פריחה. כדי להימנע מפדיחות לפני הילדים מומלץ להגיע עם מגדיר צמחים, שכן השפע עצום וכולל כלניות, נוריות ועוד בשלל צבעים. אם נרד שמאלה נגיע אל חורשת ארזים קטנה ומפתיעה שאור השמש משחק בה משחקים קסומים. מלבד הארזים, עצי אורן רבים מעטרים את האחו, ועל הקרקע תמצאו מצבורים של המוני אצטרובלים, ולמצער גם ערימות אשפה יש שם לפעמים. 
 
בריכת הסלמנדרות ושביל המאובנים. מהש.ג של בית ספר קשת שברחוב אשכר (הרחוב הראשי) עולים בשביל הצמוד לבית הספר. פונים ימינה בשביל לאורך החורשה ועולים בשביל המטפס אל בריכת הסלמנדרות ושביל המאובנים. קצת אחרי שתעלו עם השביל, תמצאו מימין בריכת סלמנדרות הנחבאת תחת שיחים. הסלמנדרה היא דו-חי בצבע שחור עם נקודות צהובות. במקווי מים עונתיים אפשר לראות ראשנים של סלמנדרות. הסלמנדרה עצמה פעילה בלילה ויוצאת לאזור הבריכות רק להשרצה המתרחשת בימים מאוד גשומים. משמאלכם תמצאו שביל מאובנים. על אבנים גדולות לצידי השביל רואים את טביעת האצבע של הזמן, לעתים באופן ברור ביותר. בעלי חיים הטביעו עם השנים את צורתם באבן והשאירו אחריהם מאובן יפה המזכיר לנו את קיומם.  
 
גבעת האורנים. שביל סלמנדרות אחר מתחיל בקצה רחוב תמר בגבעת האורנים. בין אם תמצאו את בריכת סלמנדרות או לא, המקום מקסים. כיף לטייל בו, כדאי גם עם הילדים שיכולים להתרוצץ בכיף, שכן הגבעה שופעת מקומות טובים לפרוס איזו שמיכה ולהירגע, ויש גם נקודות תצפית נפלאות ומסלולי הליכה מסודרים המובילים לבור הסלמנדרות או לחורשת הארזים שהזכרנו קודם. 
 
נקודות תצפית. בנקודות שונות בכפר ממוקמים מצפורים מסודרים מצוידים בספסלי ישיבה. נקודת תצפית ידועה יושבת קרוב לכניסה המזרחית לכפר (כיכר מספר אחת או צומת המפה). מהכיכר פונים שמאלה ועולים במעלה רחוב חרמון. אחרי החורשה מחכה לכם ספסל, אך אם תשקיעו ותלכו קצת ברגל תגלו מבט רחב על האזור הצפוני לכפר ורדים.  
שכונת הנחלים היא מקום נוסף לתצפיות. כל רחוב שתבחרו: סער, כזיב, דישון או זוויתן מוביל בסופו למצפור. בדרך לכל מצפור כדאי לנסוע לאט. סיבה אחת טריוויאלית, בטיחות, והסיבה השנייה היא הבתים. בתים רבים בכפר הם חגיגה לעיניים, אם זה המבנה האדריכלי, הגינה, הצבע המעניין, הגדר המקיפה את הבית או הקישוט התלוי מהמרפסת.  
 

הבית של ברבאבא 

אם כבר דיברנו על בתים בכפר, חייבים לעבור בבית העגול של משפחת הייל. שרה ואברהם הייל גרים במבנה עגול, שאפשר לדמותו לרחם, איגלו, כדורי גלידה, כל אחד והאסוציאציות שלו. מעבר לחלל המדהים והמרתק, מדובר במשפחה שמארחת באהבה. 
הבית פתוח לארוחת שבת ללא תשלום. צריך רק להתקשר לברר מתי נכנסת השבת ומתי מתחילה הסעודה המלווה בשירים ודברי תורה. "יש פה המון אור", אומרת שרה, "ואני רוצה שאנשים יבואו לראות. לפתוח את הלב".  
שרה מכינה גם מוצרים למכירה מחלב העיזים שהיא מגדלת. לבנה, גבינות קשות, יוגורט והכל טעים, טרי ומאה אחוז טבעי. אברהם, שבנה את הבית, מכין שולחנות מוזאיקה וחפצים נוספים. 
כתובת: כזיב 36. טלפון: 04-9570752, 050-6303231. 
 

זואי ספא 

בית אחר שתשמחו להתארח בו הוא זואי ספא. הסיפור של זואי ספא מתחיל לפני שנים בהודו הרחוקה. זוג ישראלים נפגש בהודו, התאהב, המשיך במסע והחליט להקים מקום שמפנק אנשים ומעניק להם טיפולים. זואי ספא, על שם בתם הבכורה זואי, מעניק חוויה אישית ליחידים, זוגות או קבוצות. החוויה כוללת טבילה בג'קוזי הבנוי בתוך מעין מערה מלווה ביין ופירות, עיסוי לבחירה בחדר טיפולים וארוחה או תה עם עוגה לסיום. כאשר זוג (או קבוצה) מבלה בוילה, המקום נסגר לכבודו למספר שעות. 
מחיר: 550-750 שקלים תלוי בסוג החבילה שמזמינים. בצמוד לספא צימר בסגנון מרוקאי – קאזה ליה (על שם בתם האמצעית ליה).  
כתובת: ארבל 54. טלפונים: 052-4458497, 04-9576699. אתר: www.zoe-spa.com 
 

כפר אמנים 

בפסח השנה הכפר ילבש חג וייפתח למבקרים. העצים בכפר יקושטו, בתי האמנים יהיו פתוחים ופעילויות שונות ייערכו במספר מוקדים. גם בימי חול הכפר פתוח למבקרים ושוחרי אמנות ייהנו מהיצע רחב של מקומות לבקר בהם. פרטים על אירועי האמנות בפסח – בכתבה על אירועי פסח. 
 

גלריה טל 

גלריה טל בכפר ורדים פועלת מאז 2002 כמיזם ייחודי ומפיקה תערוכות מקור בתחומי האמנות הפלסטית. הגלריה הוקמה לזכרו של טל גרינפלד, אמן צעיר שנהרג והשאיר אוסף עבודות. תערוכה מעבודותיו פתחה למעשה את פעילות הגלריה ומאז הגלריה מפיקה ומציגה תערוכות מתחלפות, קבוצתיות ויחיד, במגוון תחומי אמנות פלסטית, ציור, פיסול, קרמיקה, צילום ומיצב. בתערוכות השתתפו אמנים ישראלים, מכפר ורדים והסביבה. בגלריה מקפידים על פתיחה חגיגית לכל תערוכה, ולרוב יכללו התערוכות שיח גלריה עם האמנים המציגים, סיורים לתלמידי אומנות ולתיירים, הרצאות בנושאי אמנות ערבי שירה, רסיטלים ועוד. 
הגלריה פועלת כגוף פרטי ללא תמיכה מוסדית קבועה ומביאה תערוכות מקור לציבור בפריפריה, רחוק מזרקורי התרחשות האמנותית במרכז. 
תערוכת פסלי הברזל של יופ דה יונג תוצג עד ה-16 במאי. שיח עם האמן יתקיים ב-10 במרץ וב-11 באפריל. אוצרת התערוכות: עדי גרינפלד. 
כתובת: חצב 74. שעות פתיחה: שלישי 17:00-19:00, שבת וחגים וחול המועד 11:00-14:00, או בתיאום טלפוני. טלפונים: 04-9573933, 054-7542699. אתר: www.talgallery.co.il 
 

הצריף הירוק והמוזיאון 

המרכז התיירותי שקורם עור וגידים סביב הצריף הירוק הוא פרויקט מקסים המשלב אומנות עכשווית עם האוּמנות ואת ההיסטוריה של המין האנושי עם ההיסטוריה של כפר ורדים. 
דרורה ווינר, מנהלת המרכז התיירותי ודן הורטמן, אספן חסר תקנה, הם שני האנשים שמובילים את המרכז הזה. הצריף הירוק (שלטאת מוזאיקה ענקית מטפסת עליו) משמש כמרכז מבקרים וחנות אמני הכפר, בה מציגים כ-40 אמנים את עבודותיהם. ליד הצריף שביל אבני דרך שהוקם לזכרו של שמואל גודמן. האבנים המלוות את השביל הם כמו אלבום תמונות המספר את ההיסטוריה של הכפר. בקצה שביל האבנים עומד אובליסק פשוט, מעין מוט בעל ארבע פיאות כשעל כל פיאה כתוב המשפט "ישרה שלום עלי אדמות" בעברית, אנגלית, ערבית ויפנית. האובליסק הוא תרומה של קבוצת פרופסורים יפנים שרוצה לקדם את השלום בעולם. 
לצד הצריף הירוק מושלמת בימים אלו הקמתו של מוזיאון. המוזיאון מוקם בתוך צריף עץ פסטורלי שנבנה על ידי נורמן, ההוא מהשביל, ושימש בעבר כפינת חי של ילדי בית הספר. הורטמן, שהקים עם אחרים את מוזיאון "אוצרות בחומה" בעכו העתיקה, מספר על המוזיאון, שהקמתו נשלמת בימים אלה: "המוזיאון בכפר יהיה מסע מראשית היקום, היווצרות כדור הארץ, בעלי החיים, האדם הקדמון, תרבויות עתיקות וראשית היישוב". 
דרורה עורכת טיולים לקבוצות בכפר הכוללים בין היתר את המרכז התיירותי וביקור באחד מחצרות הבתים בכפר בו נמצא עץ זית עתיק מאוד. מומחים טוענים כי העץ בן 2050 שנה בערך והגיע לכפר על ידי אליעזר אוליבר, אחרי שניצל מסלילת כביש. 
הכניסה לצריף הירוק ולמוזיאון חופשית. שעות פתיחה: א-ה 10:00-15:00, 17:00-19:00, ו' 10:00-13:00, שבת 10:30-14:00 ובתיאום מראש. 
טלפון: 052-4296691. לעץ הזית: 050-9514407 (קטי אוליבר). 
 

הספרייה 

ספריית כפר ורדים הממוקמת בתוך בית ספר קשת משמשת כגלריה ומציגה תערוכות של אמנים שונים. 
בימים אלו מוצגת תערוכה של האמנית אסתי כץ. אוצרת התערוכה: אתי צ'כובר. 
כתובת: רחוב אשכר, בתוך בית ספר קשת. טלפון: 04-9972662. 
 

בובתריצה 

בובתריצה הוא שם תיאטרון הבובות של תרצה זייפרט-גלאון, תרפיסטית באומנות ומורה בבית ספר בקיבוץ שמרת. תיאטרון בובות היא התחילה ללמוד לפני חמש שנים. למה? כי "הרקדנית איננה תופרת את נעליה והכנר לא בונה את כינורו. הבובנאי, לעומת זאת, בונה את בובותיו, את התאורה, מנגן, שר וכותב, סורג, מנגר וממסגר. בתחום הזה אני יכולה לעשות את כל הדברים שאני אוהבת ולשמש להקה של איש אחד". ההצגות של תרצה, כמו המקום המקסים שהיא הקימה בקרוון צהוב בכיכר שמונה שבכפר, פותחות את הלב ומעלות חיוך על פני הצופים בהצגה, ילדים, מבוגרים ומבוגרים עוד יותר. 
פתוח: כל שבת ב-11:00 בבוקר עולה הצגה. כל חודש עולה הצגה אחרת. 
טלפונים: 04-9979401, 052-3337299. אתר: www.bubati.co.il 
 

אמן בתוך עצמו 

כאמור, אמנים רבים פועלים בכפר, אחדים בעלי שם וחלקם גם ישמחו לקבל בסטודיו הפרטי בביתם. הביקור בבית האמנים הוא בתיאום מראש. רשימה חלקית: 
 
הילדה מירום – קרמיקה. שימוש בחומרים אורגניים וממוחזרים ליצירת מעטפת בעלת צבע ומרקם ייחודיים. כתובת: לוטם 33. טלפון:04-9976998, 050-7567221. אתר: www.hildamerom.com 
 
יוכי שן-צור – אומנויות משולבות. תכשיטים, ציורים, עבודות רקמה, ויטראז'ים ואפילו גינת נוי מטופחת.  
כתובת: דפנה 5. טלפון: 04-9973517, 052-2258448. 
 
סו גודמן – קרמיקה. גימורים ייחודיים בעיטור של מתכות. כתובת: כזיב 18. טלפון: 04-9575445. 
 
אביגיל ויצחק יורש. יצחק יורש – אנימטור. וריאציות ביקורתיות על סמלים ודגלים, בעיקר דגל ישראל והדפסים של רישומים גרוטסקיים. 
אביגיל – ציירת המציירת בדרך כלל בפורמטים קטנים, בצבעי אקריליק בטכניקה הדומה למה שהיה מקובל על ציירי מיניאטורות במאות הקודמות . 
כתובת: גומא 2. טלפון: 04-9573806. 
 
מיכל כץ – אריחים מצוירים. ציור על אריחים בדוגמאות שונות. מתאים לשילוב בחיפויי קרמיקה, בחדרי רחצה וכמוטיב דקורטיבי עצמאי. ניתן להזמין שלטים. כתובת: שניר 100. טלפונים: 04-9978821, 054-6717761. אתר: www.arichim.com 
 
מרגיט שפטלוביץ – עבודות בצמר - Free Form Crochet. כתובת: ארז 7. טלפון: 04-9570977. 
 
חנה ניר קמגושנאי – גלריית קבע לאמנות. ציורים מופשטים של האמנית לצד יצירות של משפחתה. 
כתובת: בית האבן, ברחוב יערה 21. טלפון: 052-8958838. 
 
ריה וגבי אושפיז – גלריה לאמנות, ציורים, מנדלות, פסלים, יודאיקה, טיפולים. כתובת: מירון 94. טלפונים: ריה 050-4411887, גבי 050-4045587, בית 04-9978867. 
 
דרורה ויינר – טקסטיל וראנרים לשולחנות. כתובת: ארז 11. טלפון: 052-4296691. 
 

המרכז המסחרי 

המרכז המסחרי של כפר ורדים מגוון ומציע מבחר חנויות ומקומות בילוי. במקום קפה-מסעדה, מסעדה מזרחית, פאב, חנויות מתנות, פיצוציה, בית מרקחת, בנק, סניף דואר ועוד. רוב החנויות במרכז סגורות בשעת הצהריים. כדאי לברר לבדוק אם פתוח. המרכז המסחרי נמצא בירידה מכיכר מספר 4. ולחדשות בהרחבה: 
 
סיפורי בדים. חנות יד שנייה מיוחדת בהנהלת דרורה ויינר, המציעה למכירה בגדים יד שנייה שאנשים תורמים. הבגדים באיכות מעולה והמחירים נוחים עד מאוד. החנות תמיד שוקקת חיים ויש בה שפע של בגדי ילדים, נשים וגברים, מהג'ינס הכי פשוט עד ג'קט מהודר. המוכרות בחנות עובדות בהתנדבות וכל הכסף נתרם לרווחת הקהילה. 
החנות נמצאת בקומה השנייה של המרכז ופתוחה בימים א-ה, בשעות 10:00-12:00 וגם אחרי הצהריים בשעות 17:00-19:00. ביום שישי בבוקר בלבד. 
 
פשוט ויפה. חנות יפהפייה של ריהוט כפרי, צעצועי עץ, בובות בד, כלים וחפצים נוספים כמו תיקים והפתעות אחרות. בעיקר לילדים אך לא רק. את כל חפצי העץ בחנות מכינה עידית קמינסקי, נגרית מאבירים, ואת שאר החפצים שבחנות היא בוחרת בטוב טעם. פתוח: א-ה 9:30-13:30, 16:00-19:30. ו' 9:30-14:00. טלפון: 077-5630441, 050-6345501. 
 
חנות טבע "ניר הטבע". חנות קטנה עם מבחר גדול של מוצרים טבעיים. מוצרי קוסמטיקה, ויטמינים ותוספי מזון, מיני מזונות, ירקות אורגנים, לחמים, עצות טובות לחיים בריאים, שירות נעים ומחירים יחסית נמוכים. פתוח: כמו רוב החנויות במרכז, גם חנות הטבע סגורה בצהריים. טלפון: 04-9976273. 
 
הברווזון– פאב. פאב אינטימי באווירה מיוחדת ועיצוב עכשווי עם מוסיקה טובה והקרנה של מופעים חיים ואירועי ספורט. את הפאב מפעילות תושבות הכפר, יהודית (050-3236090) וכנרת (054-4932844). פתוח: חמישי ושישי ובערבים מיוחדים. טלפון: 04-9997556. 
 
קאנטרי קלאב. בריכה מחוממת ומקורה (בחורף), מדשאה, ג'קוזי, מזנון ומקלחות. צמוד למרכז המסחרי. טלפון: 04-9972196. 
 
עוד במרכז. במרכז יש גם סניף דואר, סניף בנק, בית מרקחת, פיצוציה, חנות צילום, מרכול, חנות פרחים, פיצרייה, חנות לחמים, חנויות בגדים, חנות לחפצי נוי ומתנות, חנות למוצרי טקסטיל ומוצרי ספא, חנות כלי כתיבה, מספרה, חנות ספרים, אופטיקה, חנות להשכרת DVD, מסעדה ובית קפה (פירוט בהמשך) ועוד. סופרמרקט נוסף שפתוח עד 23:00 נמצא באזור תעשייה קטן ביציאה מכפר ורדים לכיוון תרשיחא (ככר מספר 6) – מרכז כיוף למזון. 
 

הפסקת אוכל 

 
וכמובן, לא מטיילים בלי לדאוג לקיבה, וגם כאן יש היצע איכותי ומגוון. 
 
קפה אחר. בית קפה עם קפה משובח וקינוחים טובים שמציע ארוחות מגוונות במחירים נוחים. מנות בשריות וחלביות, סלטים, כריכים, המבורגר, וגם עסקיות בימי חול. ארוחה עסקית חלבית: 45 שקלים, בשרית: 55 שקלים. יש גם ארוחות בוקר עשירות וטובות. מרכז מסחרי, פתוח מ-8:00 עד 22:30 או עד אחרון הלקוחות. בימי ו' פתוח מ-7:30 עד 16:00 בשבת מ-11:00 עד לקוח אחרון. טלפון: 9977729. 
 
מסעדת רוזמרין. מסעדה מזרחית. התפריט כולל "גורמה מזרחי" עם מנות כמו פילה עגל, פילה דניס ברוטב הבית, פירות ים ומנות מיוחדות נוספות. ניתן להזמין TAKE AWAY לצימרים בסביבות כפר ורדים ומעלות. מרכז מסחרי, פתוח כל השבוע מ-10:00 עד 22:00. טלפון: 04-9573388. 
 
מסעדת שיינפלד. קפה מסעדה חלבית עם נוף ואוכל איכותי על סף הגורמה וקפה מיוחד. המסעדה כשרה למהדרין מן המהדרין. התפריט כולל ארוחות חלביות ודגים, עם מנות איכותיות במיוחד. להיטים כמו "וולקנו חצילים", קרפצ'יו סלמון, פילה מוסר מטוגן, לזניה ושלל קינוחים. במקום מוגשות גם ארוחות בוקר עשירות ויש עסקיות. פתוח: א-ה בשעות 9:00-23:00 וביום שישי עד שעתיים לפני כניסת שבת/חג. במוצאי שבת או חג פתוח משעה לאחר יציאתם. מרכז "יד ביד בגליל" (ליד ככר מספר 6), טלפון: 04-9575226. 
 

מסעדות בבית השף 

 
דורון – שף מארח. השף דורון לביא מבשל ארוחות בביתו כבר שבע שנים טובות ומגיש מנות של פירות ים, דגים, סטייקים, קינוחים ואנטיפסטי, וגם הפתעות "לפי הראש". מחיר ארוחה לסועד: 140 שקלים. פתוח: חמישי עד שבת לארוחות ערב. מתאים גם לאירועים עד 50 איש. בתיאום מראש. שניר 36, טלפון: 04-9974189.  
 
אל דלנטל (הסינור). פיוז'ן שמושפע הרבה מהמטבח הלטיני של דרום אמריקה, עם כמה הברקות אמיתיות. הבית הוא מיוחד, וממוקם בלב חורש ארץ ישראלי טבעי כשבקיץ נהנים ממשבי אוויר נעימים ובחורף מתחממים לאורה של אח עצים. לוסיה היא בשלנית, רקדנית לשעבר, מורה למחול ומנהלת בית ספר לקפוארה, ואם תהיו ממש נחמדים תקנחו בכוסית קפירניה, משקה ברזילאי רווי אלכוהול ומשמח במיוחד. פתוח: חמישי, שישי ושבת בהזמנה מראש. שניר 42, טלפון: 054-3048044. 
 

מה עוד? 

גן שעשועים ליד כיכר מספר 1, בית כנסת ברחוב אשכר ליד כיכר מספר 4, טיילת מהכפר לכיוון ינוח, שבילי הליכה לרוב ברחובות ובטבע שביניהם, קיר מוזאיקה בבית ספר קשת, והחווילה של סטף ורטהיימר בקצה רחוב זויתן. 
 

מידע ומפות 

מידע נוסף על כפר ורדים ניתן לקבל ב"צריף הירוק", המשמש כמרכז מבקרים ואומנות גלילית, ושוכן ברחוב הראשי של הכפר ליד בית ספר קשת. המקום משמשש כחנות ליצירות של כ-40 מאמני הכפר, וניתן לקבל בו כרטיסי ביקור, פרוספקטים וכן מפות של כפר ורדים. עוד על מרכז המידע בגוף הכתבה.

תגובות לכתבה



  • חנות יד שנייה "סיפורי בדים". לקנות במחירים מצחיקים ולתרום לקהילה. בתמונה הראשית: שביל נורמן
    חנות יד שנייה "סיפורי בדים". לקנות במחירים מצחיקים ולתרום לקהילה. בתמונה הראשית: שביל נורמן
  • עבודה של הילדה מירום
    עבודה של הילדה מירום
  • ציור של אביגיל יורש
    ציור של אביגיל יורש
  • עבודות של יצחק יורש
    עבודות של יצחק יורש
  • הבית העגול של שרה ואברהם הייל
    הבית העגול של שרה ואברהם הייל
  • הגלריה אצל חנה ניר קמגושנאי
    הגלריה אצל חנה ניר קמגושנאי
  • סו גודמן בעבודה
    סו גודמן בעבודה
  • הצריף הירוק והמוזיאון
    הצריף הירוק והמוזיאון
  • דרורה ויינר ועבודותיה
    דרורה ויינר ועבודותיה
  • חורשת הארזים
    חורשת הארזים
  • עץ הזית של משפחת אוליבר
    עץ הזית של משפחת אוליבר
  • בריכת הסלמנדרות
    בריכת הסלמנדרות
  • מאובנים בשביל המאובנים
    מאובנים בשביל המאובנים
  • נוף אופייני מאחת מנקודות התצפית
    נוף אופייני מאחת מנקודות התצפית