פנאי - פורטל התיירות של הגליל מערבי

כניסה ללקוחות
צימרים ובתי מלון מסעדות ואירוח אטרקציות ואתרים טיפולים וספא טיולים ומדריכים תרבות ואומנות שופינג ומתנות לקבוצות וארגונים

כדאי לכם



כדאי שתדעו 3

אוסף עידכונים, אוקטובר 2008 / כדאי שתדעו

תראו מה שדלעת 

דלארט – סטודיו גלריה לחימר ודלעות נוי 
 
נצחונה בלאושטיין ובנה יאיר, שני דורות של אמנות ויצירה, מציגים שילוב מעניין. נצחונה מפסלת בחימר כבר 30 שנה, אוהבת את החומר ונוטה להשאיר אותו בגימור טבעי ללא גלזורות וברק. היא מושפעת ומפסלת בסגנונות מגוונים, כאשר המוטיב המרכזי בעבודותיה הוא פיסול מהבטן וביטוי רגשי.  
יאיר יוצר בדלעות נוי, תחום מוכר פחות אך מקורי ומרתק. יאיר, במקצועו מעצב גרפי, מביא אל האמנות שלו קו עיצובי נקי, מינימליסטי ואסתטי. יצירותיו מושפעות מתרבויות מהמזרח הרחוק ואפריקה וכן מתחום היודאיקה.  
דלארט מציג מיצירותיהם של נצחונה ויאיר. במקום מתקיימות סדנאות הכרות חד פעמיות בשני התחומים. לסקרנים ולמעוניינים להתעמק ישנן גם סדנאות התמקצעות ממושכות. בנוסף, ניתן לרכוש מגוון דלעות נוי כחומר גלם ליצירה לכל גיל. יאיר מגדל את דלעות הנוי בעצמו, ומתגאה במגוון הזנים הגדול בארץ. המקום פתוח כל ימות השבוע כולל שבת בשעות 18:00-9:00.  
מושב בצת, 04-9808655, 052-3751752; [email protected]; www.delart.co.il. 
 

מסעדה מהאגדות 

ביקור בגליל כולל לרב טרקטורונים, אוכל טוב ונוף. ביקור במסעדת פינוקיו משלב את שלושתם. המסעדה ממוקמת בראש הר, ליד צומת בירנית, בין נטועה למצפה מתת. הנוף הנשקף ממנה עוצר נשימה במשך כל שעות היום, ובשעות השקיעה קיימת כבר סכנת התעלפות. מזג האוויר נעים ויש מרחבים רבים לילדים להסתובב בבטחה.  
לכל הסועדים מוגשת מנת פתיחה הכוללת לחם בית הנאפה במקום (טעים) ושלושה סוגי סלטים: מוס חצילים, סלסה עגבניות ועוד.  
הבשר משובח ועובר יישון במקום, וההמבורגרים, הנקראים "הרבורגר", מוגשים עם תוספות מעניינות. במקום מכינים פיצות על לבנים ופסטות במגוון רטבים. כל מילה נוספת לא תצליח להעביר את הטעמים, הנוף והרוח. 
לפני הסעודה מומלץ לרכב על טרקטורוני אטראקשן במקום ולהגיע רעבים. 
פינוקיו, צומת בירנית, פתוח בימים א-ה מ 13:00 עד אחרון הסועדים. 
טל' 04-9873272.
 
 

ביסטרו למהדרין 

בשורה למטיילים שומרי הכשרות: בכפר ורדים נפתחה מסעדת שיינפלד, קפה ביסטרו בר חלבי. היזם, נתי שיינפלד, אדם מאמין מצד אחד ואוהב את החיים הטובים מצד... בעצם מאותו צד בדיוק, החליט שגם לאנשים שחושבים כמוהו מגיע בילוי איכותי. 
הישיבה בשיינפלד היא בחצר המטופחת המשקיפה אל נוף גלילי נאה, או בחלל הפנימי המעוטר ביצירות של אמנים בני המקום. אפשר להגיע לארוחות בוקר, לארוחות צהריים וגם לכוס קפה עם עוגה (או בלי). המקום מציע ארוחות איכותיות, קפה משובח ועוגות מעולות, וממוקם במתחם יד ביד בגליל בכניסה לכפר ורדים מכיוון תרשיחא.  
שיינפלד מצטרף למקומות כשרים (עם תעודות) איכותיים נוספים בגליל המערבי: מסעדת שמש בעין יעקב, המציעה מאכלים כורדיים אותנטיים מהמטבח של עליזה שמש; ומסעדת מורגנפלד במושב לימן, מסעדת בשרים מעולה המצטיינת, בין השאר, באסאדו מהמשובחים שטעמתם. 
מסעדת שיינפלד, כפר ורדים, מתחם יד ביד בגליל, 04-9575226. 
מסעדת שמש, מושב עין יעקב, 04-9979968. 
מסעדת מורגנפלד, מושב לימן, 04-9524333.
 
 

הציירת שהתחדשה 

ב"מרפא הבושם", מרכז מבקרים לקוסמטיקה טבעית וצמחי מרפא, מוצגת תערוכה מיוחדת עם סיפור מעניין מאחוריה, "התחדשות" של הציירת שרה שמשון
שמשון היא ציירת ותיקה ומוערכת תושבת המקום. היא הגיעה למקום כלקוחה עם בעיה בריאותית. שמעון שמלה, בעל המקום, אבחן כי הבעיה מנעה ממנה ליצור, והציע לה לקיים תערוכה מציוריה המוכנים כחלק מתהליך ההחלמה. שרה, שבמקביל החלה לנסות את סגולותיהם של צמחי המרפא, התייצבה תוך מספר ימים עם ערימה של ציורים בגדלים שונים, וכך נולדה התערוכה. 
התערוכה תיפתח ב- 26.9.08 (בסמוך לראש השנה) ותוצג עד לאחר חג הסוכות, יום שישי 31.10. "שיח גלריה" יתקיים ביום שני ה- 22 בספטמבר החל מהשעה 11:30. 
המרכז עצמו כולל אלפי מוצרים שכולם מופקים מצמחי ארץ ישראל, כשהידע נסמך על תורתו של הרמב"ם בשילוב מחקרים אקדמיים.  
במהלך החגים מתקיימות במקום פעילויות שונות לכל המשפחה, כשהציר המרכזי הוא כמובן צמחי ארץ ישראל ורקיחת תכשירים שונים. 
קיבוץ כברי, 04-9952122, 050-5211607, 052-5242135.

תגובות לכתבה



  • עבודות של יאיר בלאושטיין דלארט
    עבודות של יאיר בלאושטיין דלארט
  • מסעדת פינוקיו. נוף, טעם וטרקטורונים
    מסעדת פינוקיו. נוף, טעם וטרקטורונים
  • מסעדת שיינפלד. החיים הטובים באמונה שלמה
    מסעדת שיינפלד. החיים הטובים באמונה שלמה
  • שרה שמשון במרפא הבושם
    שרה שמשון במרפא הבושם