פנאי - פורטל התיירות של הגליל מערבי

כניסה ללקוחות
צימרים ובתי מלון מסעדות ואירוח אטרקציות ואתרים טיפולים וספא טיולים ומדריכים תרבות ואומנות שופינג ומתנות לקבוצות וארגונים

כדאי לכם



מי ברגל מי ברכב

הצעות לטיולים רגליים וממונעים, במקומות מפורסמים, נשכחים ואפילו קצת סודיים / אייל כץ

בגליל המערבי כמה מסלולי טיול מפורסמים, אך לצידם כמה מקומות קסומים שמשום מה לא זכו לפרסום רב מחוץ לאזור. בשורות הבאות כמה הצעות לטיולים וסיורים ברכב פרטי או ברגל. 
 

נחל כזיב 

מכביש הצפון (899) נכנסים לפארק גורן, ולא פוסחים על התצפית היפהפייה לעבר מבצר מונפורט. בתוך הפארק נוסעים לחניון זיתים, מחנים, ויורדים ברגל דרך מעלה יריב לעבר מעיינות עין טמיר. במקום בריכות בהן אפשר להתרחץ ונקיק צר בין הסלעים שאפשר לטייל בו מצוידים בפנס או נרות. כחמש שעות. 
מי שמגיע לנחל מצדו הדרומי (כלומר מכביש 89) ייכנס בכניסה המערבית של מעלות יעבור את אי התנועה עם המשאבה, יעשה סיבוב פרסה בכיכר הבאה וייכנס ימינה (דרומה) בכביש פרוביזורי למראה, נטול שילוט אך כביש לכל דבר ועניין. חולפים ליד השכונות החדשות של מעלות, גולשים בפיתולים מול נוף הררי, מגיעים לחניון זיו, מחנים והולכים לפי הסימון. לפרטים נוספים: רינה כהן, מורת דרך 052-4239171. 
עוד באזור: מערת קשת, פרק אדמית. 
 

שביל הפסגה בהר מירון 

מסלול קל ויפהפה בכל עונה. נוסעים על כביש 89 ממעלות מזרחה, חוצים את חורפיש ואחרי כמה קילומטרים פונים ימינה לכיוון בית ספר שדה מירון. מטפסים עד הסוף, מחנים בחניון, וצועדים במסלול המעגלי לפי הסימון. כשעתיים.  
עוד בסביבה: נבי סבלן בחורפיש, כביש המריבה חורפיש – בית ג'אן. 
 

מערת פער 

ממשיכים עם כביש 89 מזרחה לצומת סאסא ופונים שמאלה חזרה לכביש הצפון (899). אחרי קילומטרים ספורים תבחינו במגרש חנייה בימין הדרך וממולו שביל המוביל לעבר מערת פער (יש גם שילוט, סעו לאט ולא תפספסו). הליכה של חמש דקות תוביל אתכם אל פתחו של בולען. נכנסים פנימה עם פנסים וצועדים בתוך בוץ חלקלק ומים רדודים (כן, מתלכלכים). סביבת המערה עשירה בעצי אלון ועוזרר עתירי ממדים. יפה שם. כשעה. 
 

סמטאות מעיליא 

טיולי סמטאות יפהפיים אפשר לעשות בעכו, תרשיחא ופקיעין. הכפר מעיליא פחות מתויר ויש לו חלק בהחלט מרשים. רובו של הכפר הערבי-נוצרי ומודרני ומטופח. במרכזו מבצר צלבני עתיק בן כ-800 שנה. בתוך המבצר ועל חומותיו כלפי חוץ נבנו בתי מגורים והטיול בתוכו וסביבו מזמן מראות נאים ומפגשים נעימים עם תושבי המקום. הכניסה לכפר היא מכביש 89 קשישא, כשני קילומטר מערבית למעלות. נכנסים ומהכביש הראשי של הכפר פונים ימינה בכניסה הגדולה הראשונה ומתפתלים עם הכביש עד לחניון הכנסייה. משם נכנסים לתוך המבצר. באחד הבתים שמחוץ למבצר שוחזר בית בד עתיק, וחמור מסובב את אבן הריחיים להנאת הילדים (הכניסה בתשלום סמלי). אליאס אבו-עוקסה, מורה דרך מקומי, יוכל להדריך אתכם במהלך הטיול (052-2829963). 
עוד באזור: תצפית ומסלול הליכה למבצר מונפורט מהגדה הדרומית של נחל כזיב. 
 

מערת נטיפים ליד מעונה 

אפילו שם אין לה, למערה הזו, אבל היא מרשימה ושווה את המאמץ הפיצפון הכרוך בהגעה אליה. ממעיליא חוזרים לכביש 89 ופונים שמאלה (מזרחה). אחרי כמה מאות מטרים יש פנייה ימינה לכיוון מעונה. נכנסים למושב ואחרי כמה מטרים פונים ימינה במזלג (עקבו אחר השילוט לצימר בשם "אייל בהר"). סעו עד סוף הכביש והמשיכו מזרחה בשביל כורכר (תירגע, אבא, אפילו המיצובארו שלך לוקחת אותו בקלות). השביל מתפתל עד למינהרות לגידול פטריות - מבנה גדול ומוארך עם שער ברזל צהוב. מול השער פנו שמאלה עד שתגיעו למעין רחבה, מול צדו הצר של המבנה. החנו את האוטו עם הבגאז' למבנה. לפניכם גבעה מוקפת גדר תיל (אל תקחו אותה אישית, היא נגד בעלי חיים). צעדו לאורכה קדימה וימינה (יש גם שביל במקביל לגדר כ-50 מטר מימין) עד שתיתקלו בפתח בגדר. היכנסו בפתח וצעדו בשביל במעלה הגבעה (גג 10 דקות טיפוס, יש סימון) לפתח המערה. היא עדיין פעילה, יש בה שני אולמות, הפנימי מרשים ועשיר יותר בנטיפים וזקיפים. פנסים חובה, וכשאתם נעים בתוך המערה החלקה שמרו על עצמכם, אך היזהרו לא לפגוע בנטיפים. הישענות לא אחראית עלולה להרוס לטבע עבודה של אלפי שנים. (כשעה). 
עוד באזור: תרשיחא, פקיעין. 
 

טיול בכביש 

הנה הקפה קטנה, מין טיול אוטו שמתאים במיוחד לימים עם ראות טובה. בכביש 89 ידידנו חוזרים מזרחה עד לצומת חוסן ופונים ימינה (דרומה) לכיוון פקיעין. עולים לפקיעין (אפשר לעצור בדרך לטיול, כמובן) חולפים על פניה ויורדים מצדו השני של ההר לכיוון כפר ראמה. הרבה אנשים טובים אומרים שזה הכביש הכי יפה בישראל, שהכי מזכיר את אירופה וכאלה. לא יודע אם באמת "הכי", אבל הנוף פנטסטי. בדרך אפשר לקפוץ לסיבוב בבית ג'אן ולבקר שם במוזיאון למורשת דרוזית. בצומת ראמה פונים שמאלה (מזרחה) על כביש 85. אם רעבים, אז קצת לפני הצומת (שמאלה בכיכר) שכנת מסעדת גני ראמה, המפורסמת בזכות קבב המצוין שלה הנקצץ בסכין ענק לעיני הסועדים. בכביש 85 נוסעים מזרחה עד לצומת חנניה. אם דווקא שם תוקף אותנו הרעב אפשר להמשיך קצת על 85 עד למסעדת הגבינות המפורסמת והמשובחת "עין כמונים" השוכנת בצד שמאל של הכביש (יש שילוט מול הפנייה למסעדה). בטיול שלנו, בכל אופן, פונים בצומת חנניה שמאלה לכביש 866. מטפסים לכיוון מושב אמירים (שם יש מספר מסעדות צמחוניות טובות כמו חמיאל ומאכליה המיוחדים, בית סימסאלה הנינוחה והסעודה האחרונה הפעילה בסופי שבוע). בדרך אפשר עוד לפנות שמאלה לכפר הדרוזי עין אל אסד, ממנו נשקף נוף יפה ובמרכזו מעיין חביב. קצת אחרי אמירים נעצור במצפה הימים, מרפסת נוף ממש בצד הכביש. יורדים מהאוטו, ומשקיפים לכנרת. אם יש ראות טובה אפשר לראות בבירור גם את הים התיכון. אם ממשיכים ב-866 מגיעים לצומת מירון שם פונים שמאלה לידידנו הוותיק כביש 89. 
עוד לאורך המסלול: הבריכה הסודית, קבר רבי שמעון בר יוחאי, גוש חלב.

תגובות לכתבה



  • מטיילים בנחל כזיב
    מטיילים בנחל כזיב
  • בית על חומת המבצר במעיליא
    בית על חומת המבצר במעיליא
  • מערת הנטיפים ליד מעונה
    מערת הנטיפים ליד מעונה