פנאי - פורטל התיירות של הגליל עליון

כניסה ללקוחות
צימרים ובתי מלון מסעדות ואירוח אטרקציות ואתרים טיפולים וספא טיולים ומדריכים תרבות ואומנות שופינג ומתנות לקבוצות וארגונים

כדאי לכם



סערה בים, סערה בפה

ארוחת הטעימות במסעדת הדגים ופירות הים אלמרסא בעכו גרמה לנו לסמן אותה כאחת המסעדות הטובות בארץ / אייל כץ

הארוחה במסעדת אלמרסא בעכו היא טעימה ומענגת, ויותר מזה - היא מסעירה. כי מעבר למנות המעולות, הנוף הפסטורלי, חומרי הגלם המשובחים והשירות הנעים, יש את המשהו הנוסף שמשדרג את האירוע מארוחה טוב לחוויה של ממש, כזו שזוכרים זמן רב.  
וזה קורה בזכות התעוזה והמקוריות של השף הצעיר, עלאא מוסא, עכואי שורשי שמנעוריו עבד במסעדות בעיר, יצא לחו"ל, עבד בשלוש מסעדות מישלן בשוודיה, ולפני קצת יותר משנה חזר לעיר הולדתו ופתח בה יחד עם שותף מסעדה משלו. 
ומה שיפה במנות שלו זה שילובים מפתיעים, שכהרף ביס נראים טבעיים לגמרי, כאילו מאז ומעולם הוגש סביצ'ה על מצע של קרם חצילים שחור, וצדפות הקוקי סן ז'אק שוחות דרך קבע ברוטב בטטה וקוקוס. 
המסעדה מרווחת מאוד, מעוצבת בפשטות חכמה ושוכנת ממש על רציף הדייגים בנמל עכו הפסטורלי. הקיר שפונה אל הים הוא כולו קיר זכוכית, והנמל על ספינות הדיג והפנאי שבו ממש נכנסים אל תוך המסעדה. הגענו, חברי נ' ואני, ביום חורפי נטול גשם אבל עם הרבה רוח. הים הסוער נתן אותותיו אפילו במעגן, והסירות שעגנו ברציף נעו לאיטן כמטרונום הקובע את קצב הלעיסה. 
מרואן, השותף במסעדה, אירח אותנו והמליץ על ארוחת טעימות. פתחנו את התיאבון במנה טעימה מאוד של לבנה וטחינה עם לחמניות ופיתות קטנות שנאפות במקום. טרי, טעים, אבל זה באמת רק הריפוד למה שתכף יגיע. 
והנה זה התחיל באמת. על השולחן הונח סלט תמנון עם רוטב עראק, שומר, עלי רוקט ופילה תפוזים. סלט נוסף באותה מנה היה עלי כוסברה, נענע ופטרודזיליה עם אגוזי קשיו. שני הסלטים היו נפלאים, ובעצם שימשו רק כבני לוויה למנה עצמה: סביצ'ה דג מוסר, כשחתיכות הדג הנא מונחות על קרם חצילים שחור ומעוטרות בקוויאר שחור. שילוב מפתיע, שמלטף את החיך וממלא אותו בתשלובת נהדרת של טעמים.  
המנה הבאה הייתה יצירת אמנות ויזואלית וקולינרית כאחד. קוקי סן ז'אק בתוך רוטב קרם בטטה עם קוקוס ושמן צ'ילי. כמה יפה, ככה טעים, כשהצדפות היוקרתיות (והמיובאות) מרגישות כאילו זה עתה נשלו מן הים. 
הלאה, למנה העיקרית: טונה ים תיכונית שהוכנה עם עגבניות, לבבות ארטישוק, שמן זית ועלי רוקט. שוב, שילוב מקורי ונהדר, שמחבר את הים עם יבול הארץ בצורה מושלמת. את הטונה ליווה תבשיל של פריקי מוקפץ עם לוביה, תרד ובצל מטוגן, וגם התוספת הזו הייתה מצוינת. 
קינחנו בכנאפה מעולה וחמה מתוצרת עצמית, סיימנו את היין הלבן (שרדונה של רמת הגולן, מומלץ) וסימנו את אלמרסא כאחת המסעדות הטובות בהן זכינו לסעוד. 
ארוחת הטעימות אינה קבועה, וכמו כל התפריט תלויה בעונות השנה ובמה שיוצא מן הים. מחירה של ארוחה כזו, לא כולל יין וקינוח, ינוע בין 140 ל-180 שקלים לסועד, מחיר הוגן מאוד ביחס לאיכות החומרים, ההשקעה בכל מנה והחוויה כולה.  
 
מסעדת אלמרסא, נמל הדייגים עכו העתיקה, פתוח שבעה ימים בשבוע בשעות 12:00-23:00, טל' 04-9019281 
 
* הכותב היה אורח המסעדה 
 
 
בתמונה: הסביצ'ה על רקע הנמל. ספינות הדיג כאילו נכנסות אל תוך המסעדה 
צילום: אייל כץ

תגובות לכתבה