פנאי - פורטל התיירות של הגליל עליון

כניסה ללקוחות
צימרים ובתי מלון מסעדות ואירוח אטרקציות ואתרים טיפולים וספא טיולים ומדריכים תרבות ואומנות שופינג ומתנות לקבוצות וארגונים

כדאי לכם



סביצ'ה בשידור חי

סיור קולינרי בשוק של עכו עם נורית פורן ושף אוסמה דלאל הוא חוויה טעימה, מפתיעה ומעניינת / אייל כץ

לסמטאות של עכו יש קסם מיוחד. וטעם מיוחד. וכשאת הקסם והטעמים הללו מתווך צעיר מקומי מקסים, שיקי ושף שכוכבו מתחיל לדרוך, החוויה מיוחדת ומענגת במיוחד. 
הצטרפנו בהרכב של שני זוגות לסיור קולינרי של "העולם על פי נורית" בשוק עכו. נורית פורן מכפר ורדים מוציאה סיורי שווקים וקולינריה בארץ ובעולם, וכאן בגליל יש לה סיור פופולרי מאוד בתרשיחא, ומסתמן שגם לסיור בעכו פוטנציאל להפוך ללהיט. 
נורית מכנסת אותנו בנקודת המפגש בנמל ביום של שמש חמימה שהגיעה במיוחד לכבודנו אחרי כמה ימים של גשם. אחרי דברי פתיחה קצרים היא מפנה את הבמה לאוסמה דלאל, השף של מסעדת דלאל טפאס בבזאר התורכי בעכו העתיקה, שמוביל את הסיור. 
דלאל נולד וגדל בעכו, ולמשפחתו היסטוריה של 280 שנים בעיר. אני נרגש לגלות שגם בגיל צעיר כמו שלו אפשר להיות נוסטלגי. כשהוא לוקח אותנו לסיבוב בנמל הוא נזכר בעיניים מצועפות איך הוא וחבריו קפצו מהסלע הגבוה כמבחן אומץ, ואיך היו צוללים בין הסלעים ותופסים סרטנים ולובסטרים.  
סבתא שלי, הוא מספר, התגוררה בבית על החומה, כשחלון המטבח פנה ישירות לים. היא הייתה משלשלת מהחלון סל עם חבל, ואנחנו היינו שמים את הסרטנים בסל. כשהתמלא הסל סבתא הייתה מושכת אותו אליה, ועד שעלינו לביתה הארוחה כבר הייתה מוכנה. 
מהנמל אנחנו נכנסים לשוק. מקבלים הסברים במגוון נושאים, מבקרים אפילו בבית הכנסת של הרמח"ל, אבל העיקר זה אוכל. אנחנו טועמים פלאפל וחומוס מצוינים בשמסייה, עם כדורים חמים ופריכים שמוגשים בנדיבות על מצע של פלחי לימונים כבושים. כולם נהנים מהפלאפל, ומיטיבי הלסת נוגסים גם בפלחי הלימון על קליפתם ונהנים עד מאוד. אכלנו כנאפה מתוקה טרייה וטעימה אצל משפחת קשאש, המייצרת מתוקים כבר יותר מ-50 שנה. 
בדוכן הדגים של עבד בעל הדוכן מדבר באהבה על הדגים, על השרימפס הישרלאים - הקריסטל, שאוכלים טריים והם טעימים לאין ערוך מהמיובאים שמגיעים קפואים.  
בעוד עבד מדבר, דלאל בוחר דג גדול ויפה, מנקה, מפלט, פורס דק דק, מגיר לימון, מפזר תבלינים וירקות, מעטר בפלחי אפרסמון, ותוך דקות מעמיד בשידור חי שני מגשי סביצ'ה הכי טרי שאפשר. המראה המלבב שיכנע אפילו את הצמחונית שבינינו לחטוא בביס. בעצם שניים. החתום מעלה ובתו חובבת הדגים דאגו באופן אישי שהמגשים יישארו נקיים לגמרי. 
בחנות הירקות הסמוכה הסיפור חוזר על עצמו. בעוד בעל הדוכן מספר איזה עלים יסייעו לנו, הגברים, במיטה, דלאל בוחר ירקות שונים ומכין בו זמנית שני סלטים שונים. אחד מהם כולל פרחי כרובית טרייה, פול ירוק שחולץ הרגע מתרמילו, פלחי קלמנטינה ועלי נענע, והוא מפתיע ומצוין. 
ממשיכים לטעימת סחלב חם ומתוק, קצת הסברים על תבלינים, ומסיימים במסעדה של דלאל, עם טעימה מ"מנת דלאל". זוהי מנה קטנה שכוללת פירה חומוס, מיץ סלק וחתיכות דג צרוב, ביס אחד נפלא ומענג שעושה חשק לפקוד את המסעדה חוויה מקיפה יותר. 
השילוב של השוק הנהדר, הידע והכישרון הקולינרי של דלאל, ההפקה של נורית ומזג האוויר, יצר חוויה תיירותית מרתקת ומהנה מאין כמוה. 
 
נורית פורן, 052-8283022, העולם על פי נורית בפייסבוק, או www.nuritporan.co.il 
אוסמה דלאל, 04-6397345, 052-4306976. 
* הכותב היה אורח הסיור 
צילום: לילי רוזן זוהר

תגובות לכתבה