פנאי - פורטל התיירות של הגליל מערבי

כניסה ללקוחות
צימרים ובתי מלון מסעדות ואירוח אטרקציות ואתרים טיפולים וספא טיולים ומדריכים תרבות ואומנות שופינג ומתנות לקבוצות וארגונים

כדאי לכם



אקסטרים חצי אקסטרים

בואו ניקח את הגליל עם קצת אנרנלין: סנפלינג, טרקטורונים, ג'יפים, אופנים, ים, סוסים וכאלה. / אייל כץ

נכון, באנו להירגע. אבל חוץ מאיוושת הרוח בעצי האזדרכת, הג'קוזי בחדר והיין במסעדה, יש עוד דרך להירגע: להשתולל קצת קודם. להביא אותה באדרנלין. להתרגש, לפחד, לכייף, להתאמץ. ואז להירגע 
 

טרקטורונים 

 
הכיף שבטרקטורונים הוא הנהיגה העצמית, העובדה שכל מי שיש לו רישיון נהיגה יכול לקחת כלי, העבירות הגבוהה וחוויית ה"פתוח". הבילוי הזה הפך לפופולרי מאוד בתקופה האחרונה גם בזכות היכולת לשתף ילדים, אם בנסיעה מאחור (יש כלים זוגיים, עם רישוי מיוחד) ובין אם בנסיעה בכלי שטח אחר בצמוד להורים (ג'יפ או ריינג'ר). 
אנחנו נמליץ כאן על שני מקומות: טיולי טרקטורונים בדישון, עם טיולים לנחל דישון, קרן נפתלי ועוד מסלולים מדהימים באזור היפהפה (04-6997758, 0505441773), ו"גליל אטרקטיבי" במושב ספסופה, עם טיולים למירון, לקברי צדיקים, לנחל גוש חלב ועוד (04-6987948, 052-2479099). 
 

סנפלינג 

 
בגליל כמה אתרי גלישה מצוינים, וגם אם אין לכם בדל ניסיון תמיד תוכלו ליהנות מהספורט הזה. אותו גליל אטרקטיבי מהטרקטורונים מציע גם חוויות סנפלינג שונות, בנפרד או בשילוב עם טיול הטרקטורונים. אחד האתרים החביבים שהוא מציע הוא גלישה במערת עלמה – ירידה בעזרת חבלים למעמקי המערה היפה. 
אתר סנפלינג משגע הוא מערת קשת. אחרי כ-15 מטרים של קיר מצפים לגולש או לגולשת עוד כ-30 מטר לגמרי באוויר, חוויה נדירה למדי. אם תגיעו למערה בשבת סביר מאוד שתמצאו שם מישהו שפרס ציוד, גובה תשלום ומאפשר לכל אחד לגלוש. בדרך כלל, מדובר במקצוענים ואפשר לסמוך עליהם (ככל הידוע, התחום הזה עוד לא נכבש על ידי חאפרים), אבל ליתר זהירות מומלץ לוודא שמדובר במקצוענים המקפידים על כללי הבטיחות. 
 

ג'יפים 

 
היי, הג'יפ. טיולי הג'יפים אינם כרוכים בנהיגה (אלא אם הגעתם עם ה-4X4 שלכם), אבל מובטחת רמת אדרנלין גבוהה. טיולי הג'יפים מגוונים: יום או לילה, מסלולים סולידיים או קשים, נחלים, הרים, ארוכים או קצרים, עם או בלי אוכל – ים של אפשרויות.  
יוסי הרצוג ממצפה הילה (052-8741741) ייקח אתכם לטיולים שכאלו בסביבה, כולל שני מוצרים מעניינים: טיולים רומנטיים לאור ירח, וטיולי בוטיק בגליל. מה זה בדיוק? תתקשרו, תדעו (רמז: יש שם יין). 
אופציה נוספת לג'יפים היא טיולי חצבני, שמציעים טיולים בכל רחבי הגליל. בעזרתם תוכלו גם לשלב אירועי פולקלור כמו מעגל מתופפים, ארוחות שטח או בילוי אקסטרימי אחר – רפטינג או קייקים בנחל החצבני. אם באמת הגעתם עם ה-4X4 הפרטי, תוכלו לקבל אצלם הצעות לטיולים והדרכות. 054-7770233 או 052-4248248. 
 

ים 

 
ב"טרק ים" שבחוף אכזיב מציעים בילוי ייחודי: שיט בסירת טורנדו מהירה אל מול חופי ראש הנקרה. ניסינו, אחלה דבר. גם הפלגה מהירה באמת, פשוט כיף, גם נוף משגע של חופי אכזיב הסלעיים, מצוק ראש הנקרה המרשים בזווית לא שגרתית, גם שלושת האיים מול ראש הנקרה וגם עצירה להסבר מאלף על ידי ה"סקיפר". 
במקום פועל גם מועדון צלילה, ומבין חופי הים התיכון שבישראל, חוף אכזיב הוא הטוב ביותר לצלילה. יש בסביבה סלעים יפים, מערות, ויש גם אפשרות לצלילה בנקרות של ראש הנקרה (בתיאום מראש עם מועדוני הצלילה) ובקניון באורך 6 ק"מ הממוקם לא רחוק מהחוף. 
הצלילות מיועדות בעיקר לבעלי רשיון, אך ניתן גם לצלול עם שנורקל וקבוצות יכולות להזמין "סנובה". לפרטים על צלילות והשיט: 04-9823671 או 04-9825089. 
 

סוסים 

 
חובבי הז'אנר טוענים שאין דרך טובה יותר לטייל. בלי מאמץ (אז מאיפה השרירים התפוסים בירכיים?), בלי רעש, בלי פגיעה בטבע ועם נקודת תצפית מצוינת – שני מטר גבוהה יותר מזו שאנו רגילים אליה. 
למרות שלא ממש דוהרים, טיולי הסוסים – אלו שיוצאים בהם לשטח על סוסים נוחים לאחר הדרכה קצרה, הם אכן חוויה מסעירה ומהנה. ב"כברית סוסים" שקיבוץ כברי תוכלו להזמין טיולים רומנטיים מול השקיעה בים (אלעד, 050-7247054), וב"טוסקנה" שבמושב ספסופה תוכלו לטיל בין ואדיות או בשבילים העוברים בשטחי המרעה של מרום הגליל מול נופים מדהימים (אברהם: 050-5374726,או אבי: 050-5676018). 
 

אופנים 

 
אם ממש בא לכם להזיע, לכו על אופנים. באופן טבעי, המקומות שמשכירים אופנים נמצאים בנהריה ובסביבתה. בנהריה עצמה תוכלו לשכור אופנים בחוות החיות (יצחק שדה 2, 04-9923005), וכמה דקות נסיעה משם, בשבי ציון, תמצאו את "רן אופן" (04-9522334, 054-5600212). בשני המקומות תוכלו לשכור אופנים לבודדים או אופני טנדם, שזה הזוגיים האלה שהאישה מדוושת והגבר עושה כאילו. 
 

קרטינג 

 
עוד חוויה עתירת אדרנלין היא הקרטינג המקצועי שבפארק התעשייה קורן במעלות – קרטינג הצפון. לא תוכלו לפספס: אם באים מצומת כברי נכנסים שמאלה למעלות בפנייה הראשונה (יש שילוט לפארק קורן וגם לקרטינג) ואחרי כמה עשרות מטרים תראו את המתחם מצד שמאל. המדובר במכוניות מהירות ומקצועיות, ובמסלול הקרטינג הארוך בישראל. אספלט, פיתולים, סיבובים חדים, מירוץ נגד השעון, ותתפלאו – גם משם תצאו מזיעים. במקום פועל גם מטווח פיינטבול. לפרטים: 052-4277412. 
 

וקרח לקינוח 

 
איך אתם ברולר-בליידס? וכמה אתם אוהבים החלקה אומנתית על קרח? באגם מונפורט שבמעלות תמצאו את "אחלה-קרח" משטח החלקה עם קרח אמיתי. שוכרים את נעלי ההחלקה המיוחדות 0זכרו להביא גרביים) ומחליקיים עד שנמאס. קר שם מאוד, אבל מי שמחליק – מזיע. מי שלא מחליק יוכל לשבת ביציע שליד משטח ההחלקה, וליהנות מביצועיהם המרהיבים של "הקבועים", תושבי מעלות, בעיקר אלו שלמדו את התורה במדינות חבר העמים. עוד במתחם האגם: מתנפחים לילדים, בית קפה, מסעדה, שיט בסירות פדלים, משוטים, או קייקים, מדשאות. טלפונים: 04-9573513 ,04-9574004.

תגובות לכתבה



  • טיול טרקטורונים בדישון. שירז טל לא בדיל.
    טיול טרקטורונים בדישון. שירז טל לא בדיל.
  • קרטינג. מזיעים בזה
    קרטינג. מזיעים בזה
  • יוסי הרצוג והג'יפ
    יוסי הרצוג והג'יפ
  • טיול סוסים. הדרך האידיאלית לטיול טבע.
    טיול סוסים. הדרך האידיאלית לטיול טבע.
  • סנפלינג עם "גליל אטרקטיבי"
    סנפלינג עם "גליל אטרקטיבי"