פנאי - פורטל התיירות של הגליל עליון

כניסה ללקוחות
צימרים ובתי מלון מסעדות ואירוח אטרקציות ואתרים טיפולים וספא טיולים ומדריכים תרבות ואומנות שופינג ומתנות לקבוצות וארגונים

כדאי לכם



פסטיבל ימי ענף הזית

לרגל פתיחת עונת המסיק:פסטיבל ימי ענף הזית בגליל ובגולן יוצא לדרך בין התאריכים 28.10-8.11. / פנאי

מסיק הזיתים בגליל ובגולן, יפתח בסוף אוקטובר במסורת החגיגות השנתית של "ימי ענף הזית". זו השנה ה- 14 לפסטיבל , שיתפרס על פני כ- 40 מוקדים ברחבי ארץ הזית וייסוב השנה סביב "בתים פתוחים מספרים". 
יריית הפתיחה: לרגל הצטרפותה הרשמית של ישראל ל"דרך הזית" של אונסק"ו, חנוכת אבן הפינה על ידי נשיא המדינה.  
 
הפסטיבל, יוזמה משותפת של המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הגליל ומועצת הזית , יפתח ב"אולמות האבירים" בעכו ב- 28.10.08 ומוקדו המרכזי יהיה בחוות חנניה, בשני סופי שבוע של פעילויות ( 1.11, 8.11). במקום יופעל מרכז מידע וממנו תתבצע יציאה לפעילויות השונות בכל רחבי הגליל. בין כלל החוויות למבקרים , תתאפשר הצצה מרגשת ללב ליבם של בתי הבד ובתי המגורים העתיקים והחדשים של יהודים, ערבים וצ'רקסים.  
 
 

השנה: יושבי ארץ הזית פותחים לכם את דלת הבית  

 
הפסטיבל, החוגג את עונת המסיק, מתקיים זו השנה ה-14 במטרה לקדם את המודעות והשימוש בזית ולהעביר מסר של שלום וסובלנות בין תושבי הגליל. דרך מגוון פעילויות- סדנאות, טיולים, אומנות, בריאות וגסטרונומיה.  
 
עם זאת, השנה, נושא "הבתים הפתוח" נבחר לייצג את הפסטיבל כדי לשים דגש מיוחד על הזית כסמל של ברית השלום בין האדם למקום: בתים בגליל- עתיקים ומודרניים, של יהודים, של ערבים, של צ'רקסים. אומנים, חרשים, משפחות בעלות שושלת מפוארת ומשפחות צעירות שבחרו את ביתן בגליל, יזמינו את הציבור לחוות את המטעמים, הניחוחות, הצלילים והקשרים המשפחתיים של אדמתם.  
 
בית בד ויקב גורן מרכז מבקרים ססגוני לכל המשפחה. הרצאות על שמן הזית וסגולותיו, תהליך ייצור שמן הזית בכבישה קרה. בית הבד והיקב ממוקם על כביש הצפון 899, ליד פארק גורן.ניתן לצאת לסיורים במקום.בבית הבד והיקב ניתן לרכוש שמן זית, זיתים, טחינה טבעית, דבש טהור, יין אדום יבש, ליקרים, מוצרי קוסמטיקה משמן זית, סבונים טבעיים וכן פיתות בטאבון.לפרטים יעקב: 052-8854255, 04-9807001. שעות פתיחה: 09:17:00. הכניסה חופשית. 
בית בד עתיק בפארק קצרין העתיקה בקצרין העתיקה שיחזרו את אחד מעשרות בתי הבד העתיקים של הגולן.ה"בדדים" הפליאו במלאכתם ושמו של שמן הזית נודע למרחקים ובני המקום התפרנסו ממנו. תוכלו לפגוש את "בן המקום", מדריך בגלימה תלמודית. יחד עמו תפעילו את בית הבד העתיק. הריח המתוק הנישא באוויר יוסיף ניחוח לסיפוריו המרתקים. הוא יסייר עמכם במשעולי הכפר אל נר השמן הדולק בטרקלין אל המעיין ומשם לבית הכנסת העתיק. לקינוח- נכין שרשרת עם חותם מנורה. בימי שישי- שבת של הפסטיבל. בשעה 11:00 
בהרשמה מראש, עד יום ה' שלפני הפעילות. לפרטים ולהרשמה- 04-6962412 
 
 
 

תכירו את האנשים מקרוב:  

שוק איכרים אותנטי, נשים דרוזיות מלמדות על הזית, קליעה מסורתית יהודית-פלשתינאית ומספרי סיפורים בדואים הם רק חלק מהחוויה...  
 
בחוות חנניה, מוקד הפסטיבל הראשי ומקום מושבה של מועצת הזיתים, יתקיימו שפע של פעילויות לילדים ולמבוגרים -סדנת טעימות שמן זית והסברה על ימי המסיק, שוק מלאכה ואמנות, מופעים מוזיקליים ויריד פרי האדמה. מהמקום ייצאו סיורים להכרת תרבויות הגליל. כך למשל סיור עם נשות הכפר חוסנייה יאפשר הכרות עם צמחי בריאות ומאכלים מקומיים, סדנאות מספרי סיפורים מחיי הבדואים וסדנת הכרות עם המטבח הבדואי, יתנו הצצה לתרבותם ועוד. 
 
נשים גליליות - חוויה שתציג בפניכם נשים גליליות יוצרות 
 
בחברת ליר סיור מודרך במדרון הבר להכרת צמחי התבלין, התה והמרפא, סדנת התבלינים ריחנית בה תלמדו על שימושים, גידול, תכונות וריפוי של כל צמח וצמח. טעימות שמנים ומוצרים כפריים אצל סבא חביב והרצאה מפי האישה הדרוזית על אופן גידול שמן הזית וזיתים בכלל, מפגש עם האישה הצ'רקסית בריחנייה –סיור מודרך במוזיאון עם הרצאה מאלפת על עולם האישה הצ'רקסית: נישואים, דת, גידול ילדים, מעמד האישה ועוד.  
לאחר סיור בכפר עם הדרכה נגיע לביתה ונטעם ממטעמיה –חלוג' חם וגבינות עזים עוד תספר לנו אסמאן על רזי הבישול בשמן הזית.  
טעימות של שמן זית- לסיום היום נבקר במתחם של פסטיבל שמן הזית בחוות חנניה עלות הסיור 120 ₪ לאדם נסיעה ברכבים פרטים עם דגלים ופינוקים בדרך.  
חדווה ליבנת עורכת סיור מודרך בגליל בעקבות סיפורים אישיים של נשים שחיות בחיפוש מתמיד אחר איזון בין האותנטי למודרני. הסיור משלב מפגש בכפר מע'אר ובסחנין, טעימות מעשבי העונה , סדנת בישול מהמטבח הערבי האותנטי , ביקור במטחנה מקומית, ארוחת צהריים עשירה וטעימה והכל מתובל מסיפורי החמולה והעדה.  
 
בכרם בן זמרה הקרוב, יתקיים שוק איכרים בימי שישי ב- 31.10 וב 7.11, תהיה הדגמת קליעה מסורתית פלשתינית בחוטרי זית ובשיבולים כסמל לברכה ושפע ויושמעו הרצאות מפי אישה דרוזית על אופן גידול שמן הזית וזיתים בכלל. לקינוח יוצג לקהל מופע "אחרונת הטוות" שדרכו אפשר יהיה לחוות סיפור אהבה יווני מהמאה הקודמת. 
בימים ששי ושבת של הפסטיבל- 31-10, 1-11 7-8-11 
10:00-12:00- הדגמת קליעה מסורתית פלשתינית בחוטרי זיתים כפי שנלמדה מאחד הקולעים האחרונים בשומרון. ללא תשלום 
12:00-קליעת קמע קציר משיבולים- ברכת שפע והצלחה לבית . אומנות עתיקה של מקלעות דגן שנלמדה מבנות משפחת חסון בשפרעם. למבוגרים, ולילדים בליווי מבוגר. כשעה. 
30 שח , בהרשמה מראש. מוגבל ל-15 משתתפים. 
15:00- מופע מקורי-''אחרונת הטוות''. תוך כדי טוויה בפלך ובגלגל מספרת יונית סיפור אהבה מהמאה שעברה. כשעה. למבוגרים, נוער ולילדים מגיל 5. 
30 שח , יתקיים במינימום של 7 צופים . מס המקומות מוגבל. לקבוצות- בתיאום מראש. 
כל הפעילות מתקיימת בבית המלאכה של יונית . להרשמה : 04-6787158 050-6962403  
בימים אחרים של הפסטיבל ובכל ימות השנה – ביקורים ופעילות בתיאום מראש 
 

קליעת סלים 

זיתים זה לא רק שמן! מפגש וסדנת התנסות בקליעת סלים בשילוב חוטרי זיתים 
בהנחיית אורית לירן - אומנית יוצרת בתחום הקליעה 
המפגש מתאים למשפחות ולכל אדם! יוצרים מוצרים ירוקים  
הפעילות תתקיים בתשלום מספר פעמים ביום.  
להזמנת מקום, אורית: 050-88132960 
 

ארץ הזית ברגל, ברכב ועל אופניים 

מחוות חנניה ומישובים אחרים יצאו מסלולי טיול בסימן הכרת ארץ הזית.  
הטיולים , ביוזמת קק"ל ומדריכי טיולים מקומיים מקצועיים מציעים מגוון מסלולים ברגל, ברכב ועל אופניים בין מטעי זיתים ועצי זית פראיים כדוגמת מסלול נחל חילזון ויער שגב. במהלכם ניתן יהיה לבקר בבתים הפתוחים, ללמוד את סודות הזית ולהכיר את יושבי הגליל.  
 
מסע זיתים דרך כל החושים  
טיול מרתק בטבע היפיפה של הגולן, העובר בין מטעי הזיתים ועצי הזית שבטבע הכולל מסיק זיתים עצמי,,צפייה בתהליך ייצור שמן הזית וטעימות. נשמע על תהליך הייצור, מה היא נקיפה ועוד ונסיים בנסיעת שטח מרתקת וחוויתית בגולן. שי קטן יינתן לכל משתתף בסיום.  
שלוש שעות של בילוי טבע, נוף, וכמובן זיתים דרך כל החושים! 
להזמנות ופרטים נוספים – 6734855 – 04 2325206 – 054 
 
באל – דיוואן, בנחל צלמון נערוך טיולים רגליים לעצי זית עתיקים, סדנת גישוש וסדנת כתישת זיתים. הטיולים יערכו בשבת ה – 1.11 ושבת ה – 8.11 בשעות: 18:00 – 10:00 
 
בורד הגליל ניתן לצאת לטיולי רכיבת סוסים, כמו כן ניתן להזמין טיפולי ספא עם שמן זית וארוחה מיוחדת על בסיס זיתים ושמן זית. שעות הפעילות: 23:00\22:00 – 8:00, לאורך כל הפסטיבל 
 
בקיבוץ אפק, ייערכו סיורים והדרכות במטעי זיתים של מטע אפק, יתקיים קטיף עצמי, הרצאות בנושא גידול זיתים, וכן פעילויות יצירה בנושא הזית. הטיולים והפעילויות יתקיימו בתאריכים 31.10, 1.11, 7.11 , בין השעות 16:00 – 9:00. 
 
 

טיולים עם מדריכי קק"ל- לפרטים נוספים והרשמה מוקד "קו ליער" 1-800-350-550 

 
"בין כרמי הזיתים" 
טיול ברכב 4X4 בגליל 
יום שישי, ב' בחשוון, 31 באוקטובר, בשעה 08:00. 
נתחיל את הטיול בבקעת בית כרם, העטורה כרמי זיתים רבים ועתיקים. משם נמשיך דרך הר חזון, צלמון, בקעת מע'ר, בנתיב המוביל הארצי, אל חורבת ממלח ונסיים בבקעת קרני חיטין. דרגת הקושי בטיול זה היא בינונית ומשך הטיול כשש שעות. 
בתשלום: 140 שקל לרכב, 100 שקל לידידים ברכבם. 220 שקל למשתתף ללא רכב, 180 שקל לידיד ללא רכב. 
 
"כרמי זיתים בעמק" 
טיול במכוניות פרטיות בעמק יזרעאל וסביבותיו 
יום שבת, ג' בחשוון, 1 בנובמבר, בשעה 10:00. 
נתחיל את הטיול בפארק העמקים ופארק הקישון, נמשיך דרך כרמי הזיתים של קיבוץ יגור. נתארח ב"אוהל הידידות" בישוב הבדואי זרזיר ונמסוק זיתים בחלקה המשפחתית. משם ניסע בדרך נוף יערות ציפורי מאלון הגליל עד יער קרית אתא ונסיים בקברו של רבי יהודה בן בבה. משך הטיול כשלוש שעות. 
בתשלום: 60 שקל למשתתף, 40 שקל לידיד. 
 
"מסיק ובית בד" 
באוטובוס אל כרמי הזית בגליל העליון 
יום שישי, ט' בחשוון, 7 בנובמבר, בשעה 07:00. 
נצא מתל אביב אל "אוהל הידידות" בישוב הבדואי זרזיר וניקח חלק במסיק בחלקה משפחתית בישוב. נמשיך לסיור בהתיישבות בגוש משגב, בין עצי זית עתיקים וטיול רגלי קצר בטיילת שכניה. נסיים בביקור בבית הבד של סבא חביב בישוב פרוד. 
בתשלום: 150 שקל למשתתף, 110 שקלים לידיד, כולל פעילות המסיק. 
 
"נופי גליל" 
טיול במכוניות פרטיות בגוש משגב 
יום שישי, ט' בחשוון, 7 בנובמבר, בשעה 10:00. 
נעלה לטיול בגוש ישובי משגב, לתצפית מטיילת שכניה שהוקמה בסיוע קק"ל, בשילוב הליכה קלה לאורך הטיילת. נבקר בתל יודפת, בגן הפסלים בכאוכב ומשם נרד למסיק זיתים ופעילות בקיבוץ אפק. משך הטיול כשלוש שעות. 
בתשלום: 60 שקל למשתתף, 40 שקל לידיד. 
 
"בין טרשים לכרמים" 
טיול במכוניות פרטיות בגליל התחתון 
יום שבת, י' בחשוון, 8 בנובמבר, בשעה 10:00. 
ניסע בדרך הנוף ביער בית קשת, דרך התצפית על בקעת תורען, שביל הטרשים ותל גובל. משם נמשיך למוזיאון עין דור לפעילות המתאימה לכל המשפחה: מסיק, הפקת שמן ואפיית פיתות. משך הטיול והפעילות כארבע שעות. 
בתשלום: 60 שקל למשתתף, 40 שקל לידיד, כולל פעילות במוזיאון. 
 

עץ הזית במוסיקה, בתערוכות ובמיצגי אמנות בכל רחבי הגליל והגולן 

 
לציבור תתאפשר הצצה בבתי אמנים, במיצגי אמנות פלסטית, תחרויות צילום, בתערוכות מיוחדות שנוצרו בסימן עץ הזית וליהנות ממופעי מוסיקה פולקלוריים ומודרניים. 
 
במכמנים תפתח תערוכה בגלריה המקומית בהפקה מיוחדת עם הישוב הבדואי, במסגרתה, ישועתקו 20 עצי זית עתיקים לתחום הישוב על ידי ק.ק.ל. זאת בנוסף להדרכה על מסיק זיתים בחלקה פרטית בכמאנה ולהופעה של להקת דבקה ייצוגית.  
בדרך התנ"ך אל הטבע- מכמנים 
כפר תנ"כי אקולוגי ובו בית-בד קדום, להפקת שמן זית. הפעילות בשבתות, בתאריכים: 1/11/08, 8/11/08, בשעות: 16:00-10:00 
ברוכים הבאים - אהלן וסהלן! 
• מופע דבקה סוחף ללא תשלום (ב-14:30) 
מבחר סדנאות לכל המשפחה: 
* מסיק מודרך והפקת שמן בבית הבד הקדום. 
* אפיית פיתות עם לבנה דבש מקומי ושמן זית וזעתר. 
תה צמחים 
* הפקת שמן מבושם + לבנדר. 
• מדליונים מעץ זית 
עלות : 36 שקלים לילד 25 שקלים למבוגר  
• מכירת שמן זית דבש ומוצרי הדבורים 
• בחאן האבן דוכני מזון מהגליל וחומוס ביתי משובח. 
ובהזמנה מראש לקבוצות מסוכות ועד חנוכה www.michmanim.co.il
לפרטים: 04-9881337, 052-2476768 
 
 
במרכז למלאכות קדומות בקיבוץ עין דור, הציבור יוכל להתנסות בחוויה המתחילה מתחת לעץ הזית, במסיק, ונמשכת בהפקת השמן בבית הבד המשוחזר, המופעל כמו בימי קדם. הפעילות כוללת: סרט קצר המספר את סיפור שמן הזית, סיפורים ואגדות תחת עץ הזית, הפעלת בית הבד בדרך הקדומה, פאזים והפעלות לכל המשפחה המוזיאון, אפיית פיתה על טאבון ועוד.. בנוסף: כל ילד מקבל תליון מלוחית של עץ זית למזכרת. 
הפעילויות תתקיימנה בשבתות: 1/11 + 08/11, בין השעות 10:00 – 16:00 (ב-14:00 יוצא סיור אחרון) הפעילות בקבוצות. יש להרשם מראש. היציאה למסיק בכל שעה עגולה (בהרשמה מראש). עלות: 35 ₪ לילד 25 ₪ למבוגר. התשלום במזומן בלבד. 
 
במכללת אורט בראודה, יציג שלומי שוורצברג, תערוכת "הדרך הביתה" ובה ציורי נוף, ציורים שהם תבנית נוף מולדתנו אך מתוך כיסופיו לדרך חיים קדמונית, תנ"כית שאותה חיפשו גם השבים ארצה אחרי אלפיים שנות גלות.  
 
בחמדת ימים יערכו קונצרטים גליליים ברוח הג'אז.  
 
בקיבוץ רגבה, במרכז מוזיאון השמן ייערך סיור חוויתי בבית בד עתיק הכולל הסבר, צפייה בסרטון הסבר על היסטוריית תעשיית השמן זית ופעילות יצירתית. בנוסף סיור בשטראוס להכרת תעשיית החלב. משך הסיורים – 4 שעות . הפעילויות יתקיימו בימים א – ו לאורך כל הפסטיבל (סגור בשבת) בשעות : 14:00 – 08:30 
 
בפקיעין, בבית הבד אלזיתון תוצג תערוכת מכונות אותנטיות לייצור שמן מתקופות עתיקות וחדישות, שתלווה בהסברים והדרכה על שיטות הייצור השונות. התערוכה פתוחה לאורך כל ימי הפסטיבל, בין השעות 18:00 – 9:00. כניסה חופשית.  
 
 

לראשונה בישראל: טעימת שמן זית! טעימת שמן מקצועית בשדרת היצרנים ובמוקדים קולינארים בכל רחבי הפסטיבל  

 
בחוות חנניה תפתח שדרת יצרני שמן זית מקומיים ,שיציגו לראשונה את שמניהם לטעימות לשפים, מסעדנים ולציבור חובב הגסטרונומיה.  
מטבחים מקומיים יארחו את השפים להכנת ארוחות משותפות ויציעו תפריטים מיוחדים שיתנו מקום של כבוד לשמן הזית ולמטעמי זיתים. כך למשל בחווה התיירותית בל עופרי ביקב עין נשות, בו ניתן לחוות מסיק עצמי בעזרת האתון "חמוריקה" וטעימות שמן הזית מזנים שונים. מחיר : 20 שקלים ליחיד מגיל 3 ומעלה. ניתן להשתתף בסדנת כבישת זיתים בסגנונות שונים, זיתים מחורצים, שבורים וזיתים כבושים בשמן זית וביין. מחיר: 20 שח' לכל צנצנת זית שכבשתם. או בסדנת אפיית לחם המשובץ בעשבי תיבול וזיתים. מחיר: 25 שקלים בעבור כל כיכר לחם שנאפה. ולהנות ממאכלים המבוססים על שמן זית וזיתים במסעדת " בל עפרי". האירוח במסעדה הוא על בסיס של הזמנת מקומות מראש. אצל תמי בטלפון 052-8805026  
 
במושב קורנית, במתחם "תותים", תתקיימנה מספר פעילויות:  
בכל יום שישי בראנץ מלכותי עם דגש וטעם של זית ושמן הזית, שעות פעילות: 08:30 – 13:00 סדנאות בישול ואפיה: יתקיימו בימי ה' יום ה' 30/10 בשעה 19:00 – המטבח הגלילי. יום ה' 6/11 בשעה 19:00 תערך ארוחה שהיא שילוב של תרבויות האוכל בגליל (מוסלמי, נוצרי, דרוזי, מערבי, אנטרופוסופי, ועוד... 
ארוחת בראנץ' גאלה בה יוגש ל למוזמנים אוכל מדוכניהם של שפים מצפון ודרום תתקיים בתאריך: 31/10, שעה 11:11. 
סיורים מודרכים באזור כרמי הזיתים של בקעת בית הכרם ובקעת בית נטופה.  
טיול ג'יפים על ידי עמוס בשן וחברים בהזמנה מראש טיול באורך שעתיים, חצי יום, יום שלם. 
פרטים באתר האינטרנט: www.tuteam.co.il 
 
בטעם הגולן והגליל, מסעדה חלבית בית קפה הממוקמת בלב מתחם "חוצות הגולן" בקצרין, תוכלו להתענג מהצירוף הנפלא והמיוחד של תנובת האדמה הפורייה של הגליל והגולן ויצירת האדם:חנות בוטיק פירות טריים, מוכרים וגם אקזוטיים, מטעמי ריבות ומרקחת פרי, לחמים ריחניים, גבינות תוצרת מחלבות בוטיק בגליל ובגולן, יינות ממיטב היקבים, שמן זית מדהים, דבש, תבלינים ועוד. במסעדה החלבית מאכלים ייחודיים מהטאבון פצי'נטות,סלטים מירקות טריים דגים ושמן זית ,גבינות בוטיק,וקפה עם ארומה משובחת. 
 
 

שמן זית לגוף ולנפש: מוקדי מטפלים בשמן זית  

 
ביישוב אמירים, יחכו למבקרים כעשרה מטפלים המומחים לסגולות שמן הזית. כמו כן, ניתן לבקר בבתים המייצרים קוסמטיקת שמן זית גלילית וסבונים מזית ולהנות מטיפים וטיפוח אוטנטי מהטבע.  
 
במושב קורנית בטבע הגליל ייערך סיור במפעל היצור של מוצרי קוסמטיקה טבעיים גם משמן זית הסיורים ייערכו בימים ג-שבת 8.11 – 28.10 בין השעות 17:00 – 08:30 
 

משק חפר מארח  

באבירים, במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו טיולים לבורות שמן עתיקים, טיולים קבוצתיים, פיקניקים רומנטיים, טיולי סוסים ורכבי שטח. 
במשק חפר, בית קפה, "דיר קפה" , זהו בית קפה ביער, בשירות עצמי עם פינות ערסלים ושקט עולמי! 
לתאום, אייל 052-5832632 
 
 
 
 
 
לפרטים נוספים אנחנו כאן: לילך זנקו-050-7528890, מירב קליין -050-7638520, מירי תיכון- 050-6511017, מיכל אבן-052-3232979, לימור אטד-054-6316464

תגובות לכתבה



  • קליעת סלים בשילוב חוטרי זיתים
    קליעת סלים בשילוב חוטרי זיתים