פנאי - פורטל התיירות של הגליל מערבי

כניסה ללקוחות
צימרים ובתי מלון מסעדות ואירוח אטרקציות ואתרים טיפולים וספא טיולים ומדריכים תרבות ואומנות שופינג ומתנות לקבוצות וארגונים

כדאי לכם

אקסטרים באוויר. הכי קרוב שהגעתי ללעוף כמו ציפור

חוויות מהשטח

יצאנו לחוות על בשרנו את מגוון טיולי השטח בגליל. טיסה, שיט, ג'יפ, סוסים, טרקטורונים, ריינג'רים, באגי ו"רומנטיקאר". לכולנו שלום / אייל כץ, הדס כרמו

תחושה אחת הייתה משותפת לכולנו: כשאתה בעיצומו של טיול שטח, כל כולך שקוע עמוק בתוך החוויה, ושאר טרדות היומיום פשוט אינן קיימות. זו אולי הסיבה שטיולי השטח למיניהם כבר אינם טרנד חולף. הם חזק בשטח כבר כמה שנים טובות ועבור מטיילים רבים מהווה טיול השטח את שיאה של החופשה. הפופולריות שלהם הביאה לתחרות מבורכת (תלוי את מי שואלים, כמובן), המחירים ירדו במקצת ורבים יותר יכולים להרשות לעצמם את התענוג. שליחי "פנאי" יצאו למגוון טיולים.

עסקי אוויר

אקסטרים באוויר, טיסה ב"בקאי", ליד צומת אחיהוד

ממש כמו בטיסה רגילה, שלב ההתנתקות מהקרקע (יחד עם ההאצה שלפניו, כמובן) הוא כיפי במיוחד. בניגוד לטיסה רגילה, הדקות שבאות לאחר מכן ממשיכות להסעיר. גיל ברקן, הטייס הפרטי שלי, מלהטט בטרקטורון המעופף (בקאי) בסיבובים סטייל לונה פארק, מנמיך טוס כדי לנופף שלום לטנדר של מג"בניקים, ומתרומם לגובה של כמה מאות מטרים כדי לתת תצפית נוף מרהיבה באמת על החלק הדרום מערבי של הגליל המערבי.
אני לא זכיתי לסיבוב המלא – יש גבול כמה אפשר להשקיע בעיתונות חוקרת, אבל מי שגם משלם על התענוג זוכה לטוס מעל מפרץ עכו וליהנות ממראה פנורמי של רצועת החוף מראש הנקרה עד מפרץ חיפה. הטיסה עצמה תהיה הרפתקנית במידה (תלוי גם בנוסע) וכאמור, מענגת במיוחד. לטוס בשמיים בכלי פתוח, במהירות סולידית של כ-50 קמ"ש, זה הכי קרוב שאני הגעתי אי פעם ללעוף כמו ציפור (ניחוש נכון, אני לא מהצנחנים).
ולשאלה השנייה שכולם שואלים: אז לא, זה לא מפחיד באופן מיוחד. יהיו קצת בדיחות (אולג, בחור שקיבל בהפתעה טיסה לכבוד יום הולדתו, נעמד עם אשתו ליד הבקאי ל"צילום אחרון"; וגיל מצדו הבטיח שבמהלך הטיסה יתרגלו נחיתת חירום לאחר דימום מנוע באוויר), הגובה אכן מרשים, אבל אם אתם עומדים בכבוד בגלגל ענק, תיהנו גם מהחוויה המעופפת הזו.
ולשאלה הראשונה: המחיר הוא 650 שקלים לטיסה של כ-20 דקות. וזה שווה? ובכן, מבט אחד על החיוך הענק של מי שמסיים את הטיסה, מספק תשובה ברורה ומוחלטת לשאלה. את אולג ברגע שאחרי אתם יכולים לראות כאן.
הטיסות יוצאות ממנחת יבור (קצת דרומית לצומת אחיהוד) מידי יום בשעות אחר הצהריים ערב. בכל יום יוצאות שלוש טיסות בלבד, כך שלעתים תצטרכו קצת מזל כדי למצוא טיסה פנויה. הטיסות מיועדות לנוסע בודד (פלוס הטייס, כן?), כשהחברים מחכים בינתיים בסככה על אבטיח ומנגו, ובמקרה שאתם החברים של אולג גם בירות טובות ויין אדום. (א"כ)
איפה: מנחת יבור, דרומית לצומת אחיהוד.
כמה עולה: 650 שקלים לטיסה של כ-20 דקות.ותגידו שהגעתם דרך אתר פנאי ותקבלו צילומי אוויר שלכם בזמן הטיסה במתנה!
רכבים: טרקטורון מעופף.
נהיגה: אתם מאחורה, הטייס מקדימה.
אתר: www.ppc-israel.com
טלפון: 054-7380170.

העוצמה והטבע

טרקטורוני דישון, מושב דישון
רק הרגע סיימנו ירידה מפחידה. הדופק מואץ, האדרנלין בשמיים, ולפנינו אתגר נוסף – נחל הדישון השוצף. כבר פיתחנו יחסי אמון עם הטרקטורון, ועוד יותר מכך עם המדריך, ובכל זאת – יש פרפרים. גם באוויר, אבל גם בבטן. והנה אנחנו במים. גז אחיד, כמה שפחות תנועות חדות עם הכידון, לא לעצור, וזה עובד. אצל כולם.
טיול טרקטורונים הוא חוויה שמשלבת כמעט הכל: יופיו ועצמתו של הטבע, נהיגה הרפתקנית ומרגשת, אירוע חברתי מגבש ואתגרים אישיים מיוחדים. בטרקטורוני דישון, מהראשונים שהציעו טיולי 4X4 בנהיגה עצמית, החוויה כוללת גם ארוחות שטח והסברים מאלפים על האזור מפי המדריכים המיומנים.
קבלת הפנים מתבצעת בסככה נעימה, על ופלים, שתייה חמה, מיים מינרלים, אקווריום אקזוטי וטלוויזיה.
מגוון הטיולים שמציעים ב"טרקטורוני דישון" כולל מסלולים בדרגות קושי שונות ובמשך זמן משתנה. הטיול הבסיסי נמשך כשעתיים. טיול ארוך יותר כולל את מצוק נחל דישון והמערות שלאורכו, ירידה לערוץ הנחל ונסיעה בתוך מים. מסלולים אחרים כוללים ניווטים בטרקטורונים, טיולי לילה ואף טיולים בני מספר ימים לאזורים מרוחקים. יש טיולים ליחידים ולקבוצות בטרקטורונים אוטומטיים, חצי אוטומטיים וידניים, טרקטורונים ליחידים או לזוגות, ריינג'רים לשלישיות ורכבי באגי.
ועם כל הכיף, לא נשכח לרגע את נושא הבטיחות. ב"טרקטורוני דישון" מקפידים על נושא רגיש זה בקנאות: החל מהקפדה על כל תו ואות בחוקי התעבורה והביטוח, עובר בתחזוקה ללא פשרות של כל הכלים ושימוש בכלים חדשים, וכלה בהדרכה מקיפה לכל נהג, כולל נסיעת תרגול לפני היציאה לשטח.
הטרקטורונים יצאו ממי הנחל, והקבוצה נערכת לקפה של שטח עם ארוחה קלה. תחושת סיפוק ממלאת אותנו, אבל יש גם פספוס: אם מישהו היה נתקע בבוץ, היינו מתרגלים חילוץ. את החוויה הזו נשמור לפעם הבאה. (א"כ)
איפה: מושב דישון, בכניסה למושב במתחם עם הדגלים האדומים.
פתוח: 8:00-18:00 כל יום.
מחירים: משתנים, לפי גודל הקבוצה וסוג הנסיעה.
רכבים: ריינג'רים, טרקטורונים, באגי.
מאיזה גיל: טרקטורון מגיל 10.
נהיגה: רישיון בתוקף.
מה עוד: טיולים קצרים וארוכים, גם ליליים, טיולי ניווט וכתבי חידה. ליחידים, זוגות, שלשות וקבוצות. ניתן לשלב עם אתרי תיירות אחרים וקיאקים.
אתר: www.tractoron.co.il. דוא"ל: tractoron@bezeqint.net.
טלפונים: 04-6997758, 050-5441773, 052-2488014.

מגיל 7 לטרקטורון

טרקטורוני היער והגולן, מושב רמות נפתלי

טרקטורונים ביולי? ועוד בצהריים? הילדים בחופשה....
יצאו לדרך (יש ברירה?) אמא, אבא ושלושה ילדים. נסענו לרמות נפתלי ל"טרקטורוני היער והגולן" (נקראים כך על שם יערית וגולן, זוג מקסים המנהל את העסק יחד עם צוות מדריכים מיומן).
בכניסה לאתר חניון מסודר וגדול לאוטובוסים וחנייה בשפע למכוניות פרטיות. הילדים התעוררו בזינוק ופתאום מצאתי אותם לפניי בכניסה לאולם התצוגה של רכבי השטח. המקום מהווה סוכנות צפונית של אחת החברות שמוכרת טרקטורונים, אופנועים ואופנועי ים חדשים (וגם יד שנייה).
יערית קיבלה את פנינו (מזל, אחרת כבר היינו קונים טרקטורון לילד בן 8), קיבלנו הסבר מפורט על כל סוגי המסלולים והרכבים הקיימים והותאמו לנו הכלים הכדאיים והמסלול להנאת כל המשפחה. לראשונה בחייו בני בן ה-8 רכב על טרקטורון אמיתי מיוחד לילדים (מגיל 7), בשטח, בליווי המדריך כמובן.
לפני שיצאו אל הדרך, מילאנו תצהיר לנוהג בטרקטורון וקיבלנו הסבר מפורט על הרכב ששכרנו (ריינג'ר משפחתי וטרקטורון ילדים). כל מי שנוהג מחויב בנסיעת מבחן עם המדריך, כולל הילדים. כל רוכב טרקטורון מקבל קסדה ומשקפיים נגד אבק, כשבריינג'רים לא חובה לשים קסדה. לא פחות חשוב, קרם הגנה לכל נוסע, מים קרים וצוננים וערכת קפה ותה כולל גזייה לשטח.
יצאנו! הבן שלי עם המדריך בראש ואנחנו, אמא אבא ושני אחים אחריהם. עברנו בדרך בחניון האלות האטלנטיות, יש שם עצי אלה נדירים (המדריך הסביר אז אני יודעת), חצינו את מטעי הישוב, תפוחי עץ, אפרסקים ואגסים. המדריך קטף לנו קצת אגסים, טעים להפליא! עברנו גם בין כרמי היין ואת העצירה להכנת תה צמחים עשינו במצפור קרן נפתלי. משם אפשר לראות את כל עמק החולה, ההצפה, את האגמון, הגולן והחרמון. הילדים נהנו מהתה, ואני לעומתם פינטזתי על הקפה שבמתחם, קפה אמיתי כזה, שמזכיר את החיים התל אביביים. לאחר שצברנו כוח המשכנו בשולי יער נטוש הסובב את קרן נפתלי וחזרנו למתחם מלאי אדרנלין. ועכשיו, הקפה ואני, בשקט מופלא יחד עם הטבע, בעוד הילדים נהנים לשחק במתחם ולבדוק את כל סוגי הרכבים המוצעים.
בעלי, בינתיים (מנצל כל רגע), סוגר לעובדים שלו יום כייף, כולל ארוחת בוקר בשטח וסדנת צחוק.
יש עוד מגוון רחב של אפשרויות לבחירה החל ממסלול של שעה וחצי ועד שהייה בת יומיים כולל לינה בכנרת או ברמת הגולן. (י"ש)
איפה: מושב רמות נפתלי.
פתוח: ראשון עד שישי, 24 שעות בתיאום מראש.
כמה עולה: מ-100 ₪ ומעלה. תלוי במסלול, ברכב ובבקשות הספציפיות של הלקוח.
רכבים: טרקטורונים לצעירים, משפחות וזוגות, באגי וריינג'רים.
מאיזה גיל: יש טרקטורון מיוחד לילדים מגיל 7.
אופציות טיול: 12 סוגי מסלולים, טיולי יום, טיולי לילה, תופרים לפי בקשת הלקוח, ניתן לשלב ארוחות ולערוך אירועים כמו בר מצווה וימי נישואים.
אתר: www.yahar.co.il
טלפון: 04-6903079, 050-7438313, 050-7438018.

לא רק לאבא

גליל אטרקטיבי, מושב ספסופה

"אה... כזה? כזה יש לנו בקיבוץ", אמרה גיסתי רחלי כשראתה את הריינג'ר עליו אנחנו אמורות לעשות פעילות אקסטרים בשטח, "נעמה אוכלת כאלו לארוחות בוקר בשבת". הסתכלתי על נעמה, האחיינית שלי בת העשר. היא מצצה סוכריה על מקל שקנינו בקיוסק הצמוד ולא נראתה מתרשמת במיוחד. פתיחה לא מאוד מבטיחה, אבל חשבתי שמפה אנחנו יכולות רק לעלות. התיישבנו בריינג'ר לאחר שחתמנו על טופס מיוחד, הרכבנו משקפיים נגד אבק וקיבלנו הסברים מדני המדריך המיומן והמסור: "בזה לא לגעת. גם לא בזה, ולא בזה. בכפתור הזה אסור לגעת בשום פנים ואופן, וגם לא בזה שלידו. שתי ידיים על ההגה, זו הדוושה של הגז, וזו של הברקס, ממש כמו באוטו". פשוט, לא? התחלנו לנסוע.
המדריך נסע לפנינו על טרקטורון ודאג לבדוק שאנחנו בסדר. בהתחלה זה הרגיש כמו לנסוע כל הזמן בהילוך ראשון והריינג'ר "קפץ" לי, אולי גם בגלל שהדוושה של הגז הייתה טיפה רחוקה (עדיף לומר זאת כך, ולא להודות שאני מאלו שאף פעם לא הסתירו למישהו בקולנוע). חשבתי על רחלי ונעמה שיושבות לידי ובטח מחייכות לעצמן וממלמלות משהו בסגנון "חבל שאבא לא נוהג". החלטתי להתמקד בדרך. חצינו את הכביש וירדנו לשטח. ככל שהתרחקנו מהכביש ונכנסנו עמוק לתוך השדות, המטעים, השטחים הפתוחים והמרחבים האינסופיים, כשהר מרון מסתכל עלינו בחיבה עם ה"קרמבואים" המוכרים בפסגתו, והירוק חודר לעורקים וגורם גם לי ללבלב, תפשתי ביטחון. הרכב נענה לדרישותיי. הדוושה כמו התקרבה, הגלגלים היו בטוחים על הקרקע וכשרחלי ("פעם רכב כזה היה חונה צמוד לבית שלי") החליפה אותי ונהגה בעצמה, גם היא הייתה חייבת להודות על ההזדמנות לקחת את ההגה לידיים ולרכב אל האינסוף. נעמה מצידה התמסרה לנסיעה ונתנה לגופה להיטלטל מצד לצד בחופשיות. בהפסקת הקפה הסביר לנו המדריך על הנופים הנשקפים מרמת דלתון ועל הכרמים מסביב. האינסוף הגיע כעבור שעה נפלאה וחזרנו לספסופה מרוצות עם חיוך על השפתיים. (ה"כ)
איפה: מושב ספסופה.
פתוח: ממוצ"ש עד שעה לפני כניסת השבת.
מחירים: מ-120 שקלים לטרקטורון יחיד עד 230 לרייננג'ר.
רכבים: טרקטורון, ריינג'ר, סוסים.
נהיגה: רשיון בתוקף.
מאיזה גיל: סוסים מגיל 14.
אופציות טיול: סוסים, סוסים עם כרכרה, טרקטורונים ליחידים וזוגות. ריינג'רים גם למשפחות. טיולים לקבוצות עד 60 איש בתאום מראש כמובן. אופציה ללינת שטח וארוחות. תופרים לפי בקשת הלקוח.
עוד במקום: קיוסק, פינת זולה שניתן לעשות בה מנגל.
טלפונים: 050-2424001, 04-6987948.

טרקטורונים מחייכים

טרקטורוני אדרנלין, מושב אלקוש

את המתחם של טרקטורוני אדרנלין היה קל מאוד למצוא בזכות השילוט המדויק והברור ("עוד שלושים שניות.."). במתחם כבר חיכו לנו שישה טרקטורונים עומדים ומחייכים, ולידם חיוך נוסף, רחב במיוחד, של ירון.
זינקו שמונה חבר'ה בני 19 מתוך שתי המכוניות וששת הנהגים שבהם עלו על הטרקטורונים למה שהוגדר כסיבוב מבחן. ההגדרה הזו הציפה חששות לא כל כך רחוקים מתקופת הטסטים, אלא שלמרבה המזל כולנו עברנו את הטסט הראשון (אם לא באוטו, לפחות בטרקטורון) והלכנו לשולחן מוצל לחתום על טופס, לשים קסדות ומשקפי מגן.
אחרי סשן סוער של צילומים עם הקסדות למזכרת עלינו על הטרקטורונים ויצאנו לדרך. מהר מאוד אנחנו יורדים לשביל עפר משובש לחלוטין כשהטרקטורון קופץ ועובר בקלילות את כל המהמורות ואני לא יכולה להוריד את החיוך מהפנים ולשים עוד גז. מבט מהיר אחורה מראה שגם חבריי חווים חוויה דומה.
אחרי שהתרגלתי לנהיגה על הטרקטורון יכולתי לשים לב גם לנוף המדהים של הגליל המערבי, שממשיך להדהים כל פעם מחדש גם אחרי שבע שנות מגורים במקום, וליהנות מהרוח ומהאווירה.
בקצה הר, מעל נחל כזיב, אנחנו עוצרים לתה חם וטעים וחולקים חוויות מהדרך, עקיצות הדדיות בינינו וכמובן צילומי פוזה על הטרקטורונים כי אי אפשר בלי.
כשחזרנו למתחם סיכמנו את החוויה ככיף טהור ששווה כל שקל, ולא הפסקנו להחליף חוויות מהנהיגה, להזכיר קטעים בדרך ולצחוק עוד כמה שעות טובות. (אח"כ)
איפה: מושב אלקוש.
פתוח: תמיד.
כמה עולה: תלוי בסוג המסלול וגודל הקבוצה.
רכבים: טרקטורונים זוגיים ובודדים, ריינג'רים, ג'יפים, באגי.
מאיזה גיל: 4.
נהיגה: רישיון בתוקף.
מה עוד: אופציה לטיולים עם לינה בשטח.
אתר: www.adrn.co.il
טלפון: 050-4668008.

העיקר זה הרומנטיקאר

מקום בלב, סוסים ורומנטיקאר, אבירים

פעם, כשהסרטים היו שחור לבן, נסיעה רומנטית הייתה קשורה בכרכרה רתומה לסוס בפארק המקומי. כשהרומנטיקאר החל לקפץ בין האבנים, ואני אוחזת חזק בידית לצידי מנסה נואשות לשמור את ישבני מחובר למושב, הבנתי שכדאי לי מהר להגדיר מחדש את המושג רומנטי. אבל האמת, כיוון שמזמן לא צחקתי כל כך הרבה, ומזמן לא ישבתי כך לצד בן זוגי, כשהוא אוחז בבטחה בהגה, אימצתי בשמחה את ההגדרה החדשה לרומנטיקה: לצחוק יחד עד לב השמים באמצע שומקום.
עזבו אתכם מכרכרות, פרחים ונרות. רומנטיקאר – רכב שירות ששודרג לרכב שטח מדליק, זה הדבר הבא. אבל הנה אמת נוספת. אייל חפר, הבעלים החביב ומסביר הפנים של "מקום בלב" שבאבירים, אומר שהסוד הוא בנסיעה איטית וההמלצה שלי היא לבוא אחרי הצהריים, לעבור את הנסיעה בשטח הגולמי משהו באיטיות ולהגיע למסלול בו הדרך סלולה בכורכר, רגועים ונינוחים כשיש לכם עוד שפע זמן עד השקיעה, לשים גז ולהמשיך במסלול המקיף את פארק גורן, להתפעל מהנוף, הרים וגבעות, עמקים ונחלים. לעצור לרגע ולשמוע את קולות הצאן וקול החליל של הרועה (אשכרה!), את הציפורים מזמרות, לנשום את האוויר הצח, ולתת לשקיעה למלא את הגוף. כדאי להצטייד בגבינות הצאן שמכינה עדנה, אשתו של אייל, בסלסילת פיקניק שופעת רומנטיות, לפרוש שמיכת פיקה ולהיאנח. (ה"כ)
...
הגענו לחוות מקום בלב לפנות ערב, עייפים אחרי יום עמוס במיוחד. הדבר הראשון שעשינו, אחרי שאייל חפר קידם אותנו בחיוך ובהסבר קצר על המקום, היה להישכב בנוחות על הערסלים שהיו תלויים בתוך היער המוצל והנעים ולנוח. אייל, בינתיים, כבר הכין את הסוסים במכלאה הקטנה בתחילת המסלול.
לפני היציאה אייל הסביר לנו כל מה שצריך לדעת על הרכיבה, ואחרי שחילק לנו קסדות (סקסיות) ודאג שכולנו עם נעליים סגורות, כל אחד עלה על סוס ויצאנו לדרך. לקח לנו קצת זמן להתרגל לרכיבה, אבל מהר מאוד גילנו שקל מאוד לשלוט בסוסים, ובאמת אין להם שום רצון זדוני לנער אותנו מהגב שלהם.
הטיול התנהל בקצב רגוע שהתאים לנו בדיוק, ויכולנו ליהנות מהאוויר הנעים של ערב בגליל המערבי ומהנוף המרהיב שנגלה לנו עם כל עיקול של השביל, בין אם היו אלו הרים ירוקים ומרשימים, או הים בגוונים של כתום שקיעה.
תוך כדי רכיבה הגענו למסקנה שזאת חוויה מושלמת לזוגות, ואחרי כל המכונות למיניהן החוויה של רכיבה היא כיף אחר לגמרי. (אח"כ)

איפה: אבירים.
פתוח: אור ראשון עד אחרון שבעה ימים בשבוע.
כמה עולה: רומנטיקאר: 280 ₪ לזוג לשעתיים ראשונות כל שעה נוספת 120 ₪. סל פיקניק עם גבינות יין ותוספות אחרות 150 ₪ לזוג. כל אדם נוסף משלם תוספת של 25%. עד 4 אנשים ברכב. סוסים: 140 ₪ לרוכב לשעה ורבע, 210 ₪ לשעתיים (הקפה על חשבון הבית). טיול סוסים של שעתיים כולל ארוחה: 250 ₪ לרוכב ו-300 ₪ ל-3 שעות.
רכבים: רומנטיקאר וסוסים.
מאיזה גיל: סוסים מגיל 10.
נהיגה: רישיון בתוקף.
מה עוד: סוכות רועים, בית קפה קטן ביער בשרות עצמי, גבינות הבית (מחלב העזים של המקום) בשירות עצמי, סוכות לקבוצות, סדנאות ועוד.
אתר: www.makombalev.com
טלפונים: 04-9870290, 052-8579601, 052-5832632.

סיפור בג'יפ

חוויה דרוזית, טיול ג'יפים, בית ג'אן

כשנכנסתי לג'יפ, נקי, מסודר וממוזג, אחרי נסיעות שטח בריינג'רים ובטרקטורונים, חשבתי שזה קצת כמו ללכת עם להרגיש בלי. טעיתי. מרגישים עם. חווית השטח לא פוחתת, מרגישים את הדרך ואת העוצמה של הנוף והטבע. החוויה מקבלת רבדים נוספים כשנזי מ"חוויה דרוזית" מלווה את הנסיעה בהסברים וסיפורי פולקלור על בית ג'אן והסביבה, ומארח אותי כמיטב המסורת הדרוזית, בלב רחב. כיוון שהקצבנו לעצמנו טיול של שעה, לא הספקנו להגיע לשמורת הר מירון, אליה לוקח נזי בדרך כלל את אורחיו, אבל הספקנו לעצור בשתי נקודות תצפית עוצרות נשימה. האחת על בית ג'אן וההרים סביב לה, ואחת הצופה מקצה לקצה בשני הימים, התיכון והכנרת. ירדנו למעין איל ג'ורון וטיפסנו להר שפנים. בדרך עברנו את בירכת שופנין (אשר בימי החורף מלאה מים והאזור מלא בוץ ומוסיף עוד קצת לחוויות השטח) והמטעים השופעים אגסים, שזיפים, תפוחים ונקטרינות (מתוקות ישר מהעץ). בדרך חזרה עברנו ב"איה נטורל". המקום מייצר סבונים ומוצרי קוסמטיקה שונים, על טהרת החומרים הטבעיים ומשלב ידע של שנים עם עולם המדע. בעל המקום, ג'מאל, הסביר לי עוד קצת על הפעילות הקהילתית שעושים ב"איה נטורל" והאידיאולוגיה מאחורי הקמת המיזם הנפלא הזה, וכך זכיתי להכיר את בית ג'אן יותר לעומק. את הסיבוב סיימנו בארוחה דרוזית משובחת כשהצטרפתי לשישה מטיילים ישראלים שבאו להתארח במלונית של נזי.
ניתן לבוא גם עם ג'יפים שלכם ולקבל ליווי והסברים. (ה"כ)

איפה: "מלונית הכרמים" בית ג'אן.
פתוח: בוקר עד ערב ובתאום מראש.
כמה עולה: טיול ג'יפים: 100 שקלים (אם הגעתם דרך הכתבה) לטיול של כשלוש שעות הכולל הסברים, תצפיות, שמורת הר מרון, וביקור ב"איה נטורל".
יום כיף שכולל גם ארוחה: 150 שקלים לאדם.
קבוצה המגיעה עם הג'יפים שלה: 200 שקלים לג'יפ.
טיול ג'יפים + ארוחת ערב + ערב פולקלור (מתרחש באופן קבוע בערבי שבת, ובתיאום מראש לקבוצות): 200 שקלים לאדם.
לינה במלונית הכרמים: אמצע שבוע 150 שקלים ללילה, סופ"ש 200 ללילה.
רכבים: ג'יפים. אפשר לבוא עם הג'יפ שלכם.
אתר: www.druze1.co.il
טלפון: 050-5375696.

"בטיפול" הגיעה לשטח

אקסטרים, טיולי טרקטורונים, מושב פקיעין חדשה

בעודי רכובה על הטרקטורון, שעובר בבטחה מעל כל אבן שוררת, מהמורה, שקע, ירידה ועלייה, השארתי מאחורי את הספיקות ("עוברת או לא עוברת"?), הרגשתי את עוצמתו של כלי הרכב הזה ויותר מכך, הבנתי שאני היא זו ששולטת בנסיעה. בתחושה משכרת של שליטה (אדרנלין?) הרגשתי רכובה על חיית בר פראית שהצלחתי לאלף, שוכחת שחצי שעה קודם לכן הטרקטורון נראה לי קצת מאיים. אבל למה להתחיל מהסוף כשאפשר מההתחלה?
כשהגענו ל"אקסטרים", לאחר שחתמתי על הטופס הרגיל, יצאתי לנסיעת מבחן קצרה. כנראה שעברתי בהצלחה כי מיד אחר כך יצאנו לדרך. חמש פעמים כבה לי הטרקטורון, לפני שממש התחלנו בנסיעה. רחלי יושבת מאחורי ונעמה, שהעדיפה לבלות את הנסיעה מאחורי רוכב מיומן ומסוקס, התיישבה מאחורי אושרי מ"אקסטרים". רחלי, תוך כדי נסיעה, הציעה לקחת לטיולי אקסטרים מסוג זה זוגות שיוכלו לעבור ככה על הדרך מעין סדנה בה הם לומדים לסמוך אחד על השני. זה רעיון, מי מרים את הכפפה? בכל אופן, הזוגיות הרגעית שלי ושל רחלי עלתה מאוד יפה: אני מתלהבת מכל רגע בנסיעה, נהנית מתחושת הביטחון והעוצמה שהרכב מקנה, ורחלי מתמסרת (בדרך כלל. שמעתי אותה מחניקה אמאל'ה אחד).
תצפית הנוף גילתה לנו שהמשורר צדק וההגליל הוא אכן משהו בלתי רגיל. כשחזרנו, לנעמה סמוקת הלחיים הייתה רק תלונה אחת: הנסיעה הייתה קצרה מדי. רחלי התחילה לתכנן איך היא לוקחת את כל המשפחה ליום כיף, כולל פיקניק, כך שאפשר לסכם שמכל הבחינות זו הייתה חוויה מעצימה ומעוררת השראה. נכנסנו למסעדה שנמצאת באתר, אכלנו ארטיקים צוננים ואפילו שיחקנו סנוקר לסיום. (ה"כ)
איפה: "אקסטרים" מושב פקיעין חדשה.
פתוח: בימי חול מ-8:30 עד הערב. האתר שומר שבת.
כמה עולה: תלוי מה מזמינים.
רכבים: טרקטורונים ליחידים ולזוגות, ריינג'רים עד 3 אנשים.
מאיזה גיל: מעל גיל 5 אפשר לעלות על טרקטורון, מתחת רק על ריינג'רים.
נהיגה: רישיון נהיגה בתוקף.
אופציות טיול: ממספר שעות עד מספר ימים. ליחידים, זוגות וקבוצות.
אתר: www.tractoron.org.il
טלפון: 04-9572857, 052-2790896.

אני איירטון סנה

באגי אל הטבע, קיבוץ כברי
ברגע מסוים גיליתי שאני ממש מזיע, כאילו אני בעיצומה של פעילות בחדר כושר (אילו הייתי הולך לשם, כמובן). זה קרה כמה דקות אחרי שיצאנו מאזור מיוער ומסולע, ועלינו על שביל עפר נוח יחסית בלב שדה פתוח. שם יכולתי לשים גז, לתת לבאגי להוציא את החיה שבה, ולגלות שאשכרה, מדובר בפעילות פיזית על גבול הספורטיבית. ועם טיפונת דמיון, רכב השטח הנמוך מזכיר קצת מכונית מירוץ והמהירות שהוא מפתח בהחלט עוזרת לפנטזיה – מה כבר מבדיל ביני לבין נהג המירוצים המפורסם איירטון סנה?
חוץ מהדמיונות הילדותיים, הבאגי הוא אחלה רכב לטיולי שטח. את העוצמה והעבירות והמהירות כבר הזכרנו, ולכל אלו מתווספים שני יתרונות נוספים: תחושת בטיחות (מבוססת) – הרכב הזה פשוט לא מסוגל להתהפך בזכות רוחבו ומרכז הכובד הנמוך, והפטור המבורך מחבישת קסדה, למרות שמדובר ברכב פתוח (מצד שני, אל תוותרו על משקפי אבק).
רפי, המדריך שלנו, מוביל שיירה של שלושה רכבים. יוצאים מקיבוץ כברי, ובדרך עוברים באתר ההנצחה לחללי שיירת יחיעם, נקודות תצפית ומנוחה, יערות, מטעים ובחלק מהמסלולים גם נחלים זורמים. באחת מנקודות התצפית ירדנו להפסקת אבטיח צונן ולהסבר מעשיר על מה שאנחנו רואים ("היה באמת טוב", פסק בן ה-15 שהבאתי איתי כתירוץ, "מעניין, ובלי לחפור יותר מידי").
רכבי הבאגי מצריכים רישיון נהיגה רגיל, ומיועדים לנהג ונוסע. באתר גם ריינג'רים (נהג + 2) וניתן להזמין טיולים לבודדים וגם לקבוצות גדולות, כולל שילוב פעילויות נוספות. (א"כ)
איפה: "באגי אל הטבע" קיבוץ כברי.
פתוח: כל השבוע בתאום מראש. סופ"ש פתוח רצוף.
רכבים: באגי זוגי וריינג'ר תלת מושבי.
מאיזה גיל: כל גיל
כמה עולה: המחיר תלוי באורך המסלול וגודל הקבוצה.
אופציות טיול: מטיול של שעה עד שלוש שעות. טיולי ירח, טיולי שקיעה רומנטיים.
טלפון: 052-8977987.

והסירה מקפצת

טרק ים, סירות טורנדו, חוף אכזיב

"ג'ליפיייייייייש" צעקתי, כשזיהיתי עוד מדוזה במים, וכולנו צחקנו בטרוף כשהסירה נכנסה בעוד גל ענק, וקפצה כמה מטרים מעל המים ונחתה שוב במים.
כמה דקות לפני זה שמנו כולנו חגורות הצלה ועלינו לסירת טורנדו אדומה. הצוות של "טרק ים" הסביר לנו בקצרה מה הולך לקרות ומהמפרץ הקטן באכזיב יצאנו אל הים והתחלנו להפליג במהירות מדהימה, לקפץ על הגלים ולא להפסיק לצחוק. אחרי הפלגה של כמה דקות עצרנו מול איי אכזיב ושמענו הסבר קצר (מאוד, המדריך כנראה קלט מהר את הראש שלנו) על שלושת האיים והמשכנו בדרך.
עצרנו עוד כמה פעמים להסברים על הנוף מסביב. הנקודה הצפונית ביותר קרובה מאוד לגבול – מול ראש הנקרה. ראינו את הנקרות מנקודת מבט אחרת לגמרי ונופפנו באושר לאנשים שעמדו על הגשר בין הנקרות.קיבלנו גם הסבר הנקרה הנוספת בלבנון, שבתור ישראלים זאת האופציה היחידה שלנו להעיף עליה מבט.
המדריך שאל אם יש בקשות מיוחדות וכולנו צעקנו פה אחד "מהר".
בכל התמונות שהצלחנו לצלם על הסירה (משימה לא כל כך פשוטה כשיושבים בטור מושבים צפוף, הסירה מיטלטלת וקופצת על המים, ואת עטופה בחגורת הצלה) יש לכולם חיוכים במקרה הטוב וצחוק פרוע במקרה היותר טוב. אין ספק שזאת הייתה הדרך המושלמת לסיים את הטיול שלנו. (אח"כ)
איפה: חוף אכזיב.
פתוח: מ-9:00 עד שעתיים לפני החשיכה.
מחיר: 70 שקלים לאדם.
רכבים: סירת טורנדו.
מאיזה גיל: 3 ומעלה.
מה עוד: נסיעה של חצי שעה במהירות 40 קשר מאכזיב לראש הנקרה. פעילויות שטח, מועדון צלילה, טיולי ג'יפים.
טלפון: 04-9823671

תגובות לכתבה

טרקטורוני דישון. לא תקרגלנו חילוץ מהמים
    טרקטורוני היער והגולן. מגיל 7 אפשר לנהוג בשטח
    נעמה נהנית בגליל אטרקטיבי
    שליחתנו עובדת על הזוגיות במקום בלב
    טיול סוסים במקום בלב
    נזי עם הג'יפ. אקסטרים בתוספת פולקלור. חוויה דרוזית
    טרקטורונים באקסטרים. סמוקי לחיים.
    שליחי פנאי בבאגי אל הטבע. "בהסברים הוא בכלל לא חפר"