פנאי - פורטל התיירות של הגליל מערבי

כניסה ללקוחות
צימרים ובתי מלון מסעדות ואירוח אטרקציות ואתרים טיפולים וספא טיולים ומדריכים תרבות ואומנות שופינג ומתנות לקבוצות וארגונים

כדאי לכם



תפרו לי בגד

סיבוב מעצבות אופנה בגליל המערבי. אופנה בחצאים, אופנה למידות גדולות, אריגים סודיים ונבחרת מעצבות. מבצע מלביש, לנשים בלבד / הדס כרמונה

"שוב אין לי מה ללבוש", מלמלתי בכעס כבוש מול ארון הבגדים שלי העמוס לעייפה בבגדים שכבר לא אלבש לעולם. "את מה שיש ברשתות הגדולות כולן כבר לובשות", הוספתי למרר, "והבגדים שם במילא נראים טוב יותר על הדוגמנית שמדגמנת אותם", חלפה בראשי מחשבה טורדנית נוספת. כמעט שקעתי בייאוש גמור, חושבת על גזרות מכנסיים נמוכות במיוחד שבחיים כבר לא יעלו עלי (בת 16 הייתי כבר לפחות פעמיים), אבל במקום לשקוע בייאוש וכיאה לאישה האופטימית שאני, חיפשתי היכן פה באזור אני יכולה למצוא בגדים, במחירים סבירים, שנועדו לנשים. מה אומר לכן, נשים יקרות שלי, מסתבר שבגליל גרות ופועלות מספר נשים שמעצבות באהבה בגדים נשיים במיוחד, בדרך כלל במחירים שמעצבת תל אביבית לא הייתה מוציאה בשבילם את האף מהמיטה בבוקר, והכל לכבודנו. לכבוד הוא לי לשתף אתכן ברשימה. 
 

דרך 

את קולקציית חצאים בטח ראיתם כבר על מישהי, אם לא לבשתן בעצמכן, או לפחות שמעתן על זה. לא? מה לא? בנות, זה הזמן להתעדכן. מדובר בהמצאה גאונית של מירב פליישר, תושבת שבי ציון, המאפשרת לשלב שני חלקי חולצה בקומבינציות צבע ואורך שונות, והסולידיות יכולות לשלב שני חלקים באותו צבע, ועדיין להרוויח את הנעימות והרכות של הבד. אבל לא רק ברכות ונעימות עסקינן, אלא בעניין פרקטי לגמרי. החולצות עוצבו במקור על ידי מירב כדי לאפשר הנקה נוחה בכל מקום ובכל זמן בלי ההסתבכויות הרגילות. הקולקציה שאומצה באהבה על ידי נשים מיניקות תפשה גם את ההריוניות שהרגישו כי שום דבר לא ממש יושב טוב על הגוף בתקופה הזו ושמחו למצוא את קולקציית חצאים: היא מחמיאה לגוף הגדל ומאפשרת מגוון גדול של אפשרויות הלבשה על ידי רכישת מספר מועט של פריטים. גם אם את לא בהריון או אחריו, בטוח שתמצאי את הקולקציה נוחה ונעימה, מה גם שבחנות ניתן למצוא מלבד קולקציית חצאים גם פרטי לבוש נוספים של מירב שזרמה עם לקוחותיה והוסיפה מכנסיים וחצאיות בגזרות ייחודיות.  
מירב למדה בכלל עיצוב המוצר, מה שמסביר אולי את התחכום מאחורי הקונספט. אחרי לידת ילדה הראשון עיצבה תיקי החתלה שהשתכללו עם השנים ומנשאים. את קולקציית חצאים עיצבה לשמחתנו מתוך צורך אישי שלה. את כל הבגדים והמוצרים שמעצבת מירב ועוד הפתעות ומתנות תמצאו בחנות "דרך" שבשבי ציון. כשתיכנסו לחנות, מייד תשימו לב לשפע הצבעים. מירב אומרת שטוב לאישה אם מלבד השחור היא תרענן את המלתחה על ידי צבעים שונים המשפיעים לטובה על הלובשת ועל אלו הסובבים אותה. אם לא הספקתן להגיע לחנות, לא נורא. כנסו לאתר האינטרנט והזמינו לעצמכן חצאים כאוות נפשכן. המשלוח עד הבית. 
מקום: שבי ציון, דרומית לנהריה. 
פתוח: ב-ה 10:00-14:00, 16:00-19:00. ו' 9:00-14:00. 
טלפונים: 04-9520868. 
אתר: www.wayid.com
 

נפרטיטי – עדנה פז 

אמא של גיסי מקפידה תמיד על הופעתה ויש לה סגנון לבוש מאוד ייחודי. רציתי לבשר לה שבצפון יש חנות שעשויה להתאים למלתחה הגדולה שלה, עם דגש על מידות גדולות. "נפרטיטי", אמרתי. "ברור", היא ענתה, והוסיפה שכשנסעו לבקר את בנה שבצבא הייתה עוברת בחנות לעדכן את הגרדרובה. הבגדים של עדנה פז, תושבת קיבוץ איילון, המעצבת והמקימה של נפרטיטי, הם בעלי טאץ' ייחודי שאפשר בקלות לזהות מרחוק.  
עדנה למדה אמנות בסוף שנות ה-80, והחלה את הקריירה לפני 25 שנה כמורה לאמנות בתיכון האזורי. לאחר כ-10 שנים פנתה לאופנה והחלה לעצב לעצמה ולחברותיה בגדים משאריות סריגים שקיבלה ממפעלי האזור. די מהר הפך ההובי לעסק, שהלך והתבסס. לאחרונה רכשה עדנה את המפעל מהקיבוץ והפכה אותו לעסק עצמאי משלה – "נפרטיטי פז". כיום נפרטיטי מוכרת בכל רחבי הארץ ובחנות הבית שעברה לקיבוץ כברי.  
"הצורך שלי להיות מוקפת בסביבה אסתטית ובתוך חוויה אסתטית יוצר אצלי את הרצון והצורך ליצור", אומרת עדנה. ממפגשים עם עמים ותרבויות שונות בעולם הבינה שאין אסור ומותר בתחום הזה, "כל צבע יכול להשתלב נכון עם כל צבע אחר, אם יודעים לשלבם יחד בכמות הנכונה ובמינון הנכון", היא מוסיפה. עדנה מרבה להשתמש בשחור כרקע ונקודת מוצא לשילובי בדים וצבעים.  
עכשיו, עם בוא האביב, יוצאת קולקציה חדשה המתאימה גם ליומיום (קז'ואל), אך עדיין תוכלו למצוא שם בגדים לערב. במיוחד ייהנו אמהות המחתנות את ילדיהן, שימצאו שפע של בגדים המתאימים בדיוק לאירוע. חנות הבית מעוצבת בקפידה, יש פריטים במבצע. מלבד עיצוביה של עדנה יש גם פריטים של מעצבים אחרים ופריטים נלווים כמו צעיפים, תכשיטים ונעליים. 
מקום: קיבוץ כברי. 
פתוח: א-ה 10:00-17:00, ו' 10:00-14:00, שבת 10:00-16:00. 
טלפון: 04-9952716, 052-3738826. 
אתר: www.nefartiti.co.il
 

נימא 

את סימונה לחוביץ מקיבוץ עברון תפשתי באמצע העבודה בחדר הצמוד לחנות "נימא". החדר שופע בדים מזן מיוחד שנבחרו בקפידה במקומות סודיים. בעיצוב הבגדים של סימונה ורויטל רביד הבד הוא הקו המנחה: "חשוב שהבדים יהיו רכים, נעימים ומחמיאים", אומרת סימונה. בין הבדים אפשר למצוא גם כאלה שנארגו במיוחד באריגות מקוריות. מהבדים נתפרים בגדים נעימים, רכים וסולידיים שיתאימו לכל זמן, יום חול או אירוע, אך נמצא גם בגדים בגזרות שונות ומיוחדות עם כל מיני טריקים פשוטים שייעלו חיוך על פניכן, איך לא חשבו על זה קודם. "מכנסי מוחמד", חולצות לא סימטריות שתמיד יחשפו כתף, חולצות לבעלות כתפיים רחבות, חולצות שאפשר ללבוש מלמטה למעלה ומלמעלה למטה (תלוי אם את רוצה טוניקה או חולצה עם צווארון נופל), חולצות ופתרונות אחרים לנשים בהריון ופרטיי לבוש שונים שיכולים לשדרג את המלתחה שכבר יש לך בבית.  
סימונה למדה "לפני מאה שנה" עיצוב אופנה וזנחה את המקצוע לטובת עסקי הבישול. כעבור כמה שנים, אחרי שכבר הייתה לה מסעדה, החליטה לעזוב שוב וחזרה לעסוק בעיצוב אופנה. היא החלה לתפור בגדים, שהתקבלו בהתלהבות עלי ידי חברות הקיבוץ. כיוון שבקיבוץ של פעם אי אפשר היה למכור ככה סתם, סימונה החליטה לפנות למזכירות ואמרה להם שהיא קנתה בדים ותפרה ויש היענות. המזכירות נענתה גם כן וסימונה קיבלה תקציב ויום בשבוע. אך הביקוש גדל וסימונה לא עמדה בקצב.  
רויטל רביד נכנסה לתמונה אחרי שסימונה כבר הרבה זמן רצתה לצרף אותה אליה. רויטל גם היא בת הקיבוץ שלמדה עיצוב אופנה. בין השתיים קיים אמנם פער גילאים אך הקשר ביניהן מאוד מיוחד ושיתוף הפעולה ביניהן מאפשר למקום לגדול ולהתפתח. הן קיבלו יומיים בשבוע, ובחודשים האחרונים החנות כבר פתוחה כמעט כל יום ובקרוב גם בשבת. החנות גדלה ומלבד עיצובים של סימונה ורויטל יש בגדים של מעצבים נוספים וחפצי אמנות של אומניות מהקיבוץ.  
מקום: קיבוץ עברון. 
פתוח: כל יום 9:00-16:00, יום ג' עד 18:00 ובתאום מראש. 
טלפונים: סימונה: 052-3782823, רויטל: 052-2360527. 
לאתר 
 

מיכל בר 

תמיד רציתי להגיד על משהו שהוא פנינה אמיתית, לכן מאוד שמחתי לראות את חנות הבגדים של מיכל בר. החנות מוצפנת בתוך ביתה של מיכל כמו בתוך קונכייה שנפתחת ומגלה אוצר של ממש. מה אומר לכן, פנינה אמיתית. כל בגד הוא יחיד ומיוחד, אין שני לו ומי שלובשת אותו מרגישה זוהרת. וזה לא בגלל שהבגדים נוצצים, מבריקים או יוקרתיים במיוחד, אלא בגלל הרוח הנושבת מאחורי עיצוב הבגד. מיכל דואגת שהבגדים לא ידגישו את עצמם אלא את הייחודיות של כל אישה ואם תבואי אליה לחנות מיכל תדאג שלא תבחרי פריט שלא מתאים לך רק בכדי שהבגד יירכש ויילבש. 
מיכל בוחרת את הבדים כך שיהיו רכים ואיכותיים ושלא יתקמטו. הבגדים עשויים מויסקוזה, קצת משי, טריקו, לייקרה, סריגים וצמר. הבגדים טובים לאירוע וגם ליום יום. כשמיכל מסתכלת על הבד היא כבר יכולה לראות הבגד ולעיתים גם את מי שתבחר אותו.  
מיכל אינה רק מעצבת אופנה. היא מורה לאומנות בבית ספר לחינוך מיוחד בנהרייה מזה 27 שנים. את עיצוב האופנה היא החלה לפני כ-16 שנה כשתפרה לעצמה בגדים. החברות התלהבו וכשהיא ראתה שיש יותר מדי נשים בחדר השינה שלה, היא לקחה את זה צעד אחד קדימה והעניין תפש תאוצה. לחנות מגיעות לקוחות קבועות, מכפר ורדים והאזור, חברות של מקומיות ויש משהי שמגיעה במיוחד מנתניה ומרוויחה ככה גם את הטיול בדרך. 
מקום: כפר ורדים, רח' מורן 14. 
פתוח: בתיאום מראש.  
טלפונים: 04-9973667, 054-9997003.  
 

אלומה – חנות מעצבים בקיבוץ סער 

החנות אלומה קצת שונה, כיוון שבניגוד לחנויות המעצבות שהוזכרו, קרן, תושבת קיבוץ סער, בעלת החנות, איננה מעצבת בעצמה אלא אוספת מבחר בגדים ממעצבות שונות, חלקן תושבות האזור. קרן רכשה בכלל את החנות מנטע, אחת משתי אחיות שפתחו את החנות לפני מספר שנים. בזמנן החנות הייתה בעיקר של תיקים אך כעת הבגדים תופשים את רוב נפח החנות, למרות שגם התיקים עוד מככבים. 
בבחירת הבגדים נלקחים בחשבון מספר פרמטרים: חומרים נעימים ומחמיאים, מגוון כך שכל אחת תוכל למצוא לעצמה משהו, והמחיר. המחירים נעים בין 100 ל-300 שקלים לבגד, וכמובן אפשר למצוא פריטים נלווים כמו צעיפים, חגורות ותכשיטים במחיר נמוך יותר. להפתעתי מצאתי בחנות גם מתנות נוספות כמו משחקי חשיבה, סינר מיוחד לגבר ואהיל מכפיות של גלידה. האהיל הוא חלק אינטגרלי מהחנות שמעוצבת על ידי מעצבת שמדי פעם מרעננת את חזות החנות. הטפט העדין, רצפת הפרקט, הכסא והאהיל כמובן מעידים על החשיבות שמייחסת קרן לאסטטיקה ואכן נעים להיכנס לחנות. 
החנות מרעננת את בגדיה לעיתים קרובות כך שאם מצאתן משהו שבא לכן עליו, רכשו עכשיו כי עוד חודש יהיה שם משהו אחר. יש גם מועדון לקוחות שזוכים לעדכונים והנחות. 
מקום: קיבוץ סער צפונית לנהריה. 
טלפון: 04-9856532 
פתוח: ב-ג 10:00-14:00, ד-ה 10:00-18:00, ו' 10:00-14:00 ובתיאום מראש.

תגובות לכתבה



  • מיכל בר. כל בגד ייחודי
    מיכל בר. כל בגד ייחודי
  • נימא. "מכנסי מוחמד" וחולצות שאפשר ללבוש מלמטה למעלה ומלמעלה למטה
    נימא. "מכנסי מוחמד" וחולצות שאפשר ללבוש מלמטה למעלה ומלמעלה למטה
  • נימא. קיבוץ עברון
    נימא. קיבוץ עברון
  • חנות אלומה בסער. בין 100 ל-300 שקלים לבגד
    חנות אלומה בסער. בין 100 ל-300 שקלים לבגד
  • בגד של עדנה פז מ"נפרטיטי פז". טאץ' ייחודי שאפשר לזהות בקלות
    בגד של עדנה פז מ"נפרטיטי פז". טאץ' ייחודי שאפשר לזהות בקלות
  • בגדים של מירב פליישר מ"דרך – אופנה בחצאים". הרבה בגדים ממעט פריטים
    בגדים של מירב פליישר מ"דרך – אופנה בחצאים". הרבה בגדים ממעט פריטים